AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #1 Skrevet 19. mars 2015 etter blodprøve jeg tok for noen uker siden. Skjønner at symptomene varierer, og at enkelte kan spise litt meieriprodukter og noen ingenting. Vil gjerne høre dine erfaringer Anonymous poster hash: 181d9...fc3
Wiggins Skrevet 19. mars 2015 #2 Skrevet 19. mars 2015 Her er i det minste en gladnyhet: Du kan fremdeles spise gulost. Gulost lages av den delen av melka som ikke inneholder laktose. Så sant du ikke har ekstrem intoleranse vil du ikke ha noe problem med de små laktoserestene som fins i gulost. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #3 Skrevet 19. mars 2015 Her er i det minste en gladnyhet: Du kan fremdeles spise gulost. Gulost lages av den delen av melka som ikke inneholder laktose. Så sant du ikke har ekstrem intoleranse vil du ikke ha noe problem med de små laktoserestene som fins i gulost. forskjell på gulost! norvegia kan man spise, men så finnes det en skinkeost (skivet) husker ikke merket, men spiser jeg to skiver av den så får jeg akutt diare Anonymous poster hash: 06361...ef2 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #4 Skrevet 19. mars 2015 jeg kan spise de fleste oster, bruker så mye laktosefrie produkter som mulig. kan spise fjordland sin rømmegrøt og risgrøt. brukte creme fraishe i maten i dag for å se hvordan jeg reagerer på det (kan ta alt fra 10 min til 5 timer). alt i alt syns jeg ikke det er noe stress så lenge ingen dytter i meg kremkaker Anonymous poster hash: 06361...ef2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #5 Skrevet 19. mars 2015 Jeg har laktoseintoleranse. Jeg kan spise litt laktose innimellom. Men om det blir for mye får jeg fryktelige magesmerter og diaré som varer i mange timer. Er ikke verdt det for å si det sånn. Du får kjøpt laktase tabletter/kapsler på apoteket som gjør at man kan spise noe med laktose. Du må nesten bare prøve deg frem. Jeg holder meg så godt jeg kan unna laktose, men innimellom har jeg ikke vært flink nok til å sjekke om matvaren inneholder laktose eller jeg bare "måtte" ha noe med melk likevel. Men da prøver jeg å være flink til å ta laktasekapslene jeg har. Anonymous poster hash: 7ef96...25f
Gjest avocadoen Skrevet 19. mars 2015 #6 Skrevet 19. mars 2015 Du er heldig som har laktoseintoleranse og ikke melkeallergi Du kan drikke laktosefri melk og så vidt jeg vet lage vafler osv med det
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #7 Skrevet 19. mars 2015 Jeg kan spise laktosefri-produkter og bruker ellers mye soya produkter og noe havremelk/fløte. Levde helt melkefritt før og det er lettere for andre å forholde seg til laktosefritt enn mellefritt, så det går seg nok raskt til for deg. Det er krise om jeg spiser feil mat og ender da med å storme på do, bli der lenge og vrak resten av dagen pluss kvalm i to dager etterpå... 😞Anonymous poster hash: b2fea...018
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #8 Skrevet 19. mars 2015 etter blodprøve jeg tok for noen uker siden. Skjønner at symptomene varierer, og at enkelte kan spise litt meieriprodukter og noen ingenting. Vil gjerne høre dine erfaringer Anonymous poster hash: 181d9...fc3 Jeg kan spise ost på pizza siden den er smeltet Men ost som ikke er smeltet kan jeg ikke spise. Anonymous poster hash: 68543...415
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #9 Skrevet 20. mars 2015 Jeg kan spise ost på pizza siden den er smeltet Men ost som ikke er smeltet kan jeg ikke spise. Anonymous poster hash: 68543...415 Jeg er omvendt! Kan spise faste guloster men på pizza må det være et tynt lag bare, ellers går det i dass...Anonymous poster hash: b2fea...018
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå