Aiden Hall Skrevet 19. mars 2015 #1 Skrevet 19. mars 2015 Heisann, jeg er en 23 årig gutt og skal starte med bow ties til daglig. Først å fremst fordi jeg syntes det ser veldig stilig ut med lite forarbeid. Jobber også i perioder som foredragsholder, ca. 70 dager i året, tror bow ties med et mer casual antrekk kan trekke oppmerkshomhet og gjøre meg som foredragsholder enda mer minneverdig. Og syntes det er kult de som har klart å gjøre bow ties til sitt varemerke! Jeg er også den rare duden som elsker de store samtalene og filosofi, men "misliker sterkt" smalltalk og andre middelmådige samtaleemner, så får alltid en trang til å dra småprat til de store høydene. Det at jeg er rar gjør vel at jeg passer en litt mer unik stil med bow ties eller? 1 Noen som vet om noen som gjør dette daglig? 2 Jeg foretrekker chinos over jeans i utgangspunktet, men blir det for stivt å kombinere bow ties med chinos hver dag? 3 Tror dere jeg klarer meg med bare noen få bukser og skjorter, og så bygge en gigantisk samling av bow ties? 4 Fargevalg kan jeg tenke meg er viktig. Søke på youtube og google, eller finne bøker om det? 5 Norske butikker på nett eller i gata som fokuserer på bow ties? De fleste kjente som f.eks. Volt, HM, Dressmann, Tiger of Sweden eller hva det heter har jo bare ferdigknytte sløyfer. Må ha de jeg knyter selv for å få den organiske og litt mer personlige looken. 6 Sko er vel det jeg er mest usikker på. Siden det skal være casual og sprekt, kan jeg jo ikke ha type dressko. Ser jo fortsatt ung ut så burde helle mer mot de smale skinnskoene til Lacoste? Ser også tydelig at det er forskjellige "familier" sko på utseende dems, men aner ikke hva de kalles heller. Mote er ikke en av interessene mine, men å bygge en stil for seg selv syntes jeg kan være interessant.
mijaa Skrevet 19. mars 2015 #2 Skrevet 19. mars 2015 Jeg har ikke svar på noen av spørsmålene dine, men jeg støtter ideen om bow ties fullt ut! Veldig stilig tilbehør (?) Vet om en fyr som bruker det ofte, og jeg tror han kjøper sine på bruktbutikker/-markeder og lignende.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #3 Skrevet 19. mars 2015 Sløyfe gir meg assosiasjoner til rødvinsdrikkende, pretensiøse studenter uten særlig erfaring med virkeligheten. Jeg hadde hatt problemer med å ta deg alvorlig.Anonymous poster hash: f3645...f99 8
Høhø Skrevet 19. mars 2015 #4 Skrevet 19. mars 2015 Sløyfe gir meg assosiasjoner til rødvinsdrikkende, pretensiøse studenter uten særlig erfaring med virkeligheten. Jeg hadde hatt problemer med å ta deg alvorlig.Anonymous poster hash: f3645...f99 word!
Aiden Hall Skrevet 19. mars 2015 Forfatter #5 Skrevet 19. mars 2015 Sløyfe gir meg assosiasjoner til rødvinsdrikkende, pretensiøse studenter uten særlig erfaring med virkeligheten. Jeg hadde hatt problemer med å ta deg alvorlig. Interessant, for jeg får assosiasjoner til Per Fugelli, Winston Churchill, Bill Nye, Vladimir Horowitz, Abraham Lincoln, folk som har/hadde noe å fortelle om virkeligheten. Hvis stilen min påvirker deg så kraftig at du får problemer med å ta det jeg sier seriøst, vil jo sløyfen fungere som et skjold mot sånne som deg. Så slipper vi å bruke tid på å bli kjent før jeg finner ut av det, blir jo en positiv ting for meg.
sweg Skrevet 19. mars 2015 #6 Skrevet 19. mars 2015 Tja, ville nok tenkt at du var en typisk pappagutt fra Bærum eller noe som prøver å ta den stilen til et nytt niva. Så googla jeg bowties, og jeg fant ut at det går an å style det på mange kule måter! Foreslår at du lager deg en pinterestbruker, for der finner du mye inspirasjon!
Leini Skrevet 19. mars 2015 #7 Skrevet 19. mars 2015 Synes det er kult, jeg. Kan jo ha alt fra litt seriøse bow ties til fargesprakende og mønstrete. Kjør på!
Chunky Monkey Skrevet 19. mars 2015 #8 Skrevet 19. mars 2015 Jeg sier også kjør på! Liker folk som ikke er redde for å stikke seg ut Ganske godt utvalg på Ebay http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=untied+bow+ties&_from=R40&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xself+bow+ties.TRS0&_nkw=self+bow+ties&ghostText=&_sacat=0
Aiden Hall Skrevet 20. mars 2015 Forfatter #9 Skrevet 20. mars 2015 (endret) Tja, ville nok tenkt at du var en typisk pappagutt fra Bærum eller noe som prøver å ta den stilen til et nytt niva. Så googla jeg bowties, og jeg fant ut at det går an å style det på mange kule måter! Foreslår at du lager deg en pinterestbruker, for der finner du mye inspirasjon! Blir en fin kontrast da, ettersom faren min døde når jeg var 4 år og moren min har vært narkoman siden det Det kommer også frem ganske tidlig på disse foredragene jeg nevnte, siden jeg bruker mine og andres erfaringer til å forbedre Barnevernet. Pinterest begynte jeg faktisk med i går, og det har vært veldig bra hittil. Og ebay er nok også bare å kjøre på med, siden størrelser ikke er en greie med bow ties. Endret 20. mars 2015 av Aiden Hall
Trygve81 Skrevet 20. mars 2015 #10 Skrevet 20. mars 2015 Jeg begynte å kjøpe mine på eBay for snart 12 år siden, den gangen det var helt umulig å kjøpe nye sløyfer her i Skandinavia, av den typen man kunne knytte selv. Da kjøpte jeg både en del nye fra amerikanske spesialbutikker og vintage fra eBay-brukere i USA. Mange av mine sløyfer er fra 60-tallet +/-. Den gangen var de billige fordi det nesten ikke var noe marked for dem. Dersom du leter etter de samme sløyfene på eBay i dag, vil du fort oppdage at det har blitt veldig mye vanskeligere å finne gode, vintage sløyfer der, og de har blitt mye dyrere.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #11 Skrevet 20. mars 2015 Another hipster is born? Beklager, synes ikke det er originalt mer, hadde det vært for 4-5 år siden så kanskje... Anonymous poster hash: f5cf2...f3e 4
Gjest Tigress Skrevet 20. mars 2015 #12 Skrevet 20. mars 2015 (endret) Sløyfe gir meg assosiasjoner til rødvinsdrikkende, pretensiøse studenter uten særlig erfaring med virkeligheten. Jeg hadde hatt problemer med å ta deg alvorlig.Anonymous poster hash: f3645...f99 Her også. Særleg så lenge du brukar det engelske ordet for det vi på godt norsk kallar sløyfe. Eg får assossiasjonar til den brukaren som spurte her på forumet kva "hipster" heitte på engelsk. *Panneklask* Uff, no var eg grueleg negativ. Eigentleg er eg heilt for ein original klesstil. Køyr på, TS, det blir sikkert fint! Og er neppe i publikumet ditt heller. Endret 20. mars 2015 av Tigress
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #13 Skrevet 20. mars 2015 Tversoversløyfe. Olabukser. Kakibukser/bomullsbukser. Hverdagslig. Fyr. Utseende. Bare noen ord som fins på norsk. Dette skal jo bli din naturlig stil og en del av din identitet. Det er en og annen student som bruker tversover ofte, og en og annen eldre raring. Jeg tenker at skjortene og jakkene du bruker blir viktig, eventuelt gensere og vester, det er de som først og fremst må være fine/kule til tversoveren, bukse og sko må passe til skjorte og overdel igjen. Anonymous poster hash: b359e...6ab 1
Gjest tsejG Skrevet 20. mars 2015 #14 Skrevet 20. mars 2015 Tversoversløyfe. Olabukser. Kakibukser/bomullsbukser. Hverdagslig. Fyr. Utseende. Bare noen ord som fins på norsk. Dette skal jo bli din naturlig stil og en del av din identitet. Det er en og annen student som bruker tversover ofte, og en og annen eldre raring. Jeg tenker at skjortene og jakkene du bruker blir viktig, eventuelt gensere og vester, det er de som først og fremst må være fine/kule til tversoveren, bukse og sko må passe til skjorte og overdel igjen. Anonymous poster hash: b359e...6ab Hehe, der kom du meg i forkjøpet gitt, for nå skulle jeg akkurat til å spørre hva pokker en "bow ties" er.... Og som du her ramser opp, alle de andre ordene vi allerede har helt utmerkede norske ord for. For enkelte er det visst blitt så alvorlig nå at norsk språk helt og holdent ikke duger lenger. Lurer litt på hvordan disse foredragene må høres ut, når halvparten av ordene hentes fra USA/UK, uff uff...
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #15 Skrevet 20. mars 2015 Black tie og white tie, siden vi er inne på engelske termer, er for meg eneste gang man bør bruke sløyfe. Ellers er det stort sett for dem som ønsker å se mer interessante ut enn man faktisk er, eller har en trang etter oppmerksomhet, eller for klovner. Skjerf er for meg en langt mer stilsikker detalj, bare den ikke ligger som en anakonda rundt halsen, slik litt for mange menn ser ut til å tro er fint om dagen. Beklager for øvrig TS tøffe start på livet, og håper dine foredrag er til stor hjelp. Anonymous poster hash: 7cd5e...b10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå