Gjest Valhalla Skrevet 17. august 2004 #1 Del Skrevet 17. august 2004 Interesant lesning. Utdrag følger http://israpundit.com/archives/008153.html In the wake of the 2000 Camp David/Taba talks, Ehud Barak made Yasser Arafat the stunning offer of 97% of disputed territories, the division of Jerusalem, and a $30 billion compensation package for "Palestinian refugees" in exchange for peace. Arafat answered, not with a counterproposal, but with renewed Arab terror, and the second Intifada was underway. The slanted revisionism of PA mouthpieces and their western terror enablers has since endeavored vigorously to put the onus on Israel. However, they could advance their dishonest agenda just as effectively by being silent, because the mass media have performed quite impressively in the role of "Palestinian" terror apologists and passive anti-Israel partisans. Time and again supposedly reputable news outfits like Reuters and the Associated Press have presented a skewed depiction of Israel's fight to save the lives of its citizens from Arab terror. Misleading terms like "militant" or "rebel" are substituted for "terrorist." Balance is often missing in reporting from Israel and the territories. Facts are sometimes distorted and context is sometimes lacking. All of these small details, and more, that the average news reader/browser isn't generally prepared to look for, result in a picture of this conflict which is markedly anti-Israel. This is particularly troubling when one considers that many news outlets worldwide pick up and run Reuters and AP wire stories. When biased and inaccurate reporting is exposed, it's often too late to rehabilitate an already damaged world image of Israel. It's simply unfair, and it is insulting to a people who has long upheld respect for life as one its highest ideals. ........... We would do well to remember that just as a picture may tell a thousand words, it may also be silent about a thousand other words. When pictures are used dishonestly, out of context, or in conjunction with outright lies, the effects can be devastating for the party they are being used against. This is one part of the two-pronged attack on Israel from a state with terror as its core value and the media that helps to feed it, like a perverse positive feedback loop. Israel is forced to daily fend off an increasingly hostile world opinion (fueled by dishonest reporting), while also trying to fight a war with one hand tied behind the back. ..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. august 2004 #2 Del Skrevet 18. august 2004 Jepp. Helt klart skråblikk, kanskje også generaliserende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. august 2004 #3 Del Skrevet 18. august 2004 Du klager over medias skjeve dekning av konflikten, og skal "rette" opp med en link til en side med dette uttalte målet: "dedicated to pro-Israel advocacy through the presentation of news and views.". Dobbeltmoralen lenge leve..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. august 2004 #4 Del Skrevet 18. august 2004 Tror det var derfor den havnet på Skråblikk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Devil's Spawn Skrevet 18. august 2004 #5 Del Skrevet 18. august 2004 Du klager over medias skjeve dekning av konflikten, og skal "rette" opp med en link til en side med dette uttalte målet: "dedicated to pro-Israel advocacy through the presentation of news and views.". Dobbeltmoralen lenge leve..... Så lenge artikkelens innhold er det samme som Valhallas meninger, så er artikkelen objektiv samme hvor subjektiv den er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 18. august 2004 #6 Del Skrevet 18. august 2004 Ingen er objektiv-derfor er det fint å presentere en annen side. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. august 2004 #7 Del Skrevet 18. august 2004 To skråblikk, det må være dét Prima Vera kalte Ivar Medaas øyne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 18. august 2004 #8 Del Skrevet 18. august 2004 Jeg legger da ikke skjul på at jeg er Pro Israel,ei heller er det vanskelig å forstå at Israpundit er pro-israel. Norsk media er fyllt opp av pro palestina folk så litt fra den andre siden er ikke å forakte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monstermagnet Skrevet 18. august 2004 #9 Del Skrevet 18. august 2004 Jeg legger da ikke skjul på at jeg er Pro Israel' date='ei heller er det vanskelig å forstå at Israpundit er pro-israel. Norsk media er fyllt opp av pro palestina folk så litt fra den andre siden er ikke å forakte.[/quote'] Jeg synes ikke norske media er pro-palestinske. Riktignok er mange debatter i mediene startet av pro-palestinere, men dette er ikke redaksjonenes stoff. Det skrives sannsynligvis mye mer om Palestinerne fordi det er de som er undertrykt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 18. august 2004 #10 Del Skrevet 18. august 2004 [Det skrives sannsynligvis mye mer om Palestinerne fordi det er de som er undertrykt. Det er din mening. Jeg har sett ARK journalister løpe rundt med palestinaskjerf der nede. De har et språk og en vinkling som er helt kvalmende ensidig. Tv2 er litt bedre,men ikke mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monstermagnet Skrevet 18. august 2004 #11 Del Skrevet 18. august 2004 Det er din mening. Jeg har sett ARK journalister løpe rundt med palestinaskjerf der nede. De har et språk og en vinkling som er helt kvalmende ensidig. Tv2 er litt bedre,men ikke mye. Mener du de ikke dekker saker med selvmordsbombere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 18. august 2004 #12 Del Skrevet 18. august 2004 Det gjør de noen ganger. De prøver samtidig å forklare terroren med zee evil Jooz undertrykker de "stakkars" palestinerne. Det kan ikke bli fred der nede fordi palestinerne ikke er villig til å inngå kompromiss. For de arabiske land må jødene ut av "muslimsk" land,noe annet er uakseptabelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. august 2004 #13 Del Skrevet 18. august 2004 Det kan ikke bli fred der nede fordi palestinerne ikke er villig til å inngå kompromiss. For de arabiske land må jødene ut av "muslimsk" land' date='noe annet er uakseptabelt.[/quote'] Vel da er ikke freden i sikte ettersom bygging av muren og nye settlements snarere tvinger palestinerne inn på et stadig mindre område. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 18. august 2004 #14 Del Skrevet 18. august 2004 Segregasjon er løsningen selvfølgelig,et multikulturelt samfunn fungerer som kjent svært dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. august 2004 #15 Del Skrevet 18. august 2004 Det kan ikke bli fred der nede fordi palestinerne ikke er villig til å inngå kompromiss. Det vil ikke bli fred før Isarel trekker seg ut av okkuperte områder. Det er Israel som er den store terroristen i denne sammenheng, det er også Israel som er den militære overmakten og derfor må de ta første steg til en fredelig løsning. Men det er jo ikke vanskelig å se at Ariel Sharon faktisk ikke ønsker fred i Midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. august 2004 #16 Del Skrevet 18. august 2004 Israel er omringet av fiender som ønsker dem utslettet. ikke en gang i sportlige sammenhenger vil disse intolerante hatske land ha noe med Israel å gjøre. Det er viktig for Israel å opprettholde sin militære makt og ikke gi etter mot en fiende som aldri vil bli fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. august 2004 #17 Del Skrevet 19. august 2004 Segregasjon er løsningen selvfølgelig' date='et multikulturelt samfunn fungerer som kjent svært dårlig.[/quote'] Jeg er ikke nødvendigvis helt enig med deg. USA er det mest multikulturelle landet vi har, og jeg synes det er mange ting i det landet som fungerer veldig bra. Samtidig er jeg jo enig med deg i at enkelte andre ting i landet fungerer dårlig, men landets innbyggere fortjener tross alt ikke noen bedre politisk ledelse enn den de ved et mindretall har valgt selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 20. august 2004 #18 Del Skrevet 20. august 2004 Her er mer om hvordan media lyver, AP får her gjennomgå http://www.take-a-pen.org/english/Articles...Art31072004.htm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. august 2004 #19 Del Skrevet 20. august 2004 Nye skråblikk, ser jeg. Siden du ikke argumenterer mot mitt forrige innlegg, regner jeg med at du deler mitt syn på multikulturelle samfunn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 20. august 2004 #20 Del Skrevet 20. august 2004 Segregasjon er løsningen selvfølgelig' date='et multikulturelt samfunn fungerer som kjent svært dårlig.[/quote'] trallala....lurer på om det har en sammenheng med at palestinere (muslimer) blir fordrevet fra palestina pga det jødiske nybygget israel som bare tillater jødisk bosettning....? Hvis hvem som helst kunne blitt jøde kunne jeg kanskje vært enig med deg, men så lenge jødene har laget rasistregler som at mora deres må være jøde er det ganske unfair overfor de millioner av palestinere som ikke har jødisk mor... Waco Dersom du ikke har jødisk mor mister man borgerrettigheter som utdanning, sykehus og stemmerett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå