Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Chrizzy
Skrevet

Er det virkelig bedre å snuse enn å røyke??? Jeg tenker på om det er bedre for helsen med snus enn med røyk? Noen her som har noen meninger om dette? :briller:

Kom på at dette kanskje ikke var så aktuellt, håper denne blir flyttet til generell debatt :oops:

Men det kan jo være litt aktuelt med tanke på den nye jente snusen som er lansert, og som de reklamerer for at gjør det lettere å slutte å røyke :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ?

Finnes det jentesnus?

Hmm..men om det er sunner med snus vet jeg ikke..

Kan virke sånn da man ikke drar masse røyk ned i lungene selvfølgelig.

Skrevet
Hæ?

Finnes det jentesnus?

Hmm..men om det er sunner med snus vet jeg ikke..

Kan virke sånn da man ikke drar masse røyk ned i lungene selvfølgelig.

Ja, det er mindre skadelig enn røyk. Men vitenskapen mangler undersøkelser som viser snusens skader.

Advarselen om kreftfare er nå fjernet på snusboksene. Det står nå følgende på boksene: Denne tobakksvare kan skade din helse og er avhengighetsdannende. Ganske vage greier.

Det som derimot er sikkert, er at det kan gi økt blodtrykk, og antagelig hjerte og karsykdommer, ettersom nikotin trekker sammen blodårene. (når du har nikotin i blodet) Dessuten blir blodårene stivere. En snusbruker får mer nikotin i blodet enn en gjennomsnittlig røyker. Snus får også tannkjøttet til å trekke seg oppover, og kan misfarge tennene.

På den annen side er det ingen grunn til å tro at snus gir kreft. Den skader selvfølgelig ikke lungene heller.

Skrevet

Jeg er allergisk mot røyk, så det er i hvertfall bedre for min helse at folk bruker snus... :-)

Om det ser delikat ut, kan jo diskuteres!

Ja, det finnes egen jentesnus. Hadde en jente fra Manpower her for et par uker siden som la innpå "hamsterbleier".

Skrevet

Jentesnusen er smakssatt, og kommer i bittesmå poser. Så den er faktisk ikke så synlig. Jeg for min del likte den ikke(ikke den med anis iallfall), men jeg liker godt vanlig snus.

Problemet er bare at jeg liker røyk bedre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...