Gjest StoreSky Skrevet 17. august 2004 #1 Skrevet 17. august 2004 Bra eller ikke? Vanlig Hoollywood film eller klassiker? Har en diskusjon gående på annet forum om denne filmen... Får ingen gode svar kun: "seerverdig, klassiker, spekket med symboler, filosofisk, tidenes viktigste film" etc. Som dere skjønner er jeg uenig -filmen er ikke sum som underholdning, men mer enn det... NEI!
Gjest pace Skrevet 18. august 2004 #2 Skrevet 18. august 2004 Tar opp rasistisk holdning på et personlig plan. Du får godt innblikk i sinnstemninger hos 'rasistene' og argumenter for rasistisk holdning. Selv om den er noe amerikansk syntes jeg det går like mye til det positive som det negative. Egentlig tror jeg filmen kanskje handler om at mange ikke er rasistiske men egentlig har fremmedfrykt negativ holdning til innvandring, noe som kan føre til rasistisk holdning. Filmen er også veldig følelsesfull og nærtagende. Jeg har vært oppi noe rasistiske miljøer, og jeg syntes den viste stemningen veldig bra. Men det kunne kanskje vært mer prat om innvandring. Nei nå fikk jeg lyst til å ta en titt til på den igjen på dvd'en min :o
Gjest 1111 Skrevet 18. august 2004 #3 Skrevet 18. august 2004 Jeg syns det er en veldig sterk film, som jeg er veldig glad for at flere og flere viser på ungdomsskoler. som pace sier så er den en smule amerikansk, men likevel en film som tar deg ved hjerterota og gir inntrykk.
Gjest Anonymous Skrevet 18. august 2004 #4 Skrevet 18. august 2004 Denne filmen burde vært obligatorisk for Valhalla og andre rasehygienikere der ute i folkedypet. Man får sine egne fordommer midt i trynet, og det er ikke godt! Opptil flere av de faste gjestene der jeg jobber har faktisk referert til denne filmen som en grunn til å få opp et øye eller to, og dét er kvalitetsstempel godt nok for meg!
Gjest StoreSky Skrevet 18. august 2004 #5 Skrevet 18. august 2004 Tusen takk for gode svar! (ingenting er "feil"...) Jeg synes ikke filmen er noe særlig, men nå VET jeg hva som appelerer andre! ps. hilsen SHARP skin
Miss Marple Skrevet 19. august 2004 #6 Skrevet 19. august 2004 En liten digresjon, men ser dere filmen igjen legge merke til filmmusikken. Utrolig vakker, men den blir en absolutt kontrast til innnholdet i filmen, og det er vel nettopp de har valgt å bruke akkurat denne musikken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå