AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #1 Skrevet 19. mars 2015 Jeg opplever gang på gang at mannfolk jeg flørter med, på byen, på aktiviteter og på nett, rett og slett stikker med en gang jeg forteller at jeg er ingeniør i "guttefag". Leser så ofte her at kvinnfolk er kravstore når de krever at mannfolk har høy utdanning mens de selv ikke har noen, men min erfaring er at mannfolk ikke vil ha kvinner med høy utdanning. Iallefall ikke når det er i retningen jeg er utdannet i. Er det noen menn her som kan forklare meg hvorfor? Anonymous poster hash: 97259...783 1
Reddle Skrevet 19. mars 2015 #2 Skrevet 19. mars 2015 Hva slags felt er du utdannet innen? Jenter som driver med typisk mannfolkyrke er jo bare moro. Jeg har mer å prate med ei som jobber innen mannfolkyrke enn de som er sykepleiere, så det hadde bare vært en bonus. Jeg trodde de som var opptatt av utdanning brydde seg mest om nivå og inntekt, ikke fagfelt. Jeg har ikke noe godt svar, desverre. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #3 Skrevet 19. mars 2015 Jeg opplever gang på gang at mannfolk jeg flørter med, på byen, på aktiviteter og på nett, rett og slett stikker med en gang jeg forteller at jeg er ingeniør i "guttefag". Leser så ofte her at kvinnfolk er kravstore når de krever at mannfolk har høy utdanning mens de selv ikke har noen, men min erfaring er at mannfolk ikke vil ha kvinner med høy utdanning. Iallefall ikke når det er i retningen jeg er utdannet i. Er det noen menn her som kan forklare meg hvorfor? Anonymous poster hash: 97259...783 Kan jeg aldri tenke meg. Er det så at ingen i kullet ditt har flørtet med deg? Anonymous poster hash: 8aff2...3cf 1
Gjest Trollkarlen Skrevet 19. mars 2015 #4 Skrevet 19. mars 2015 De har liten penis og føler seg truet når en kvinne har større penis enn dem.
pluttipott Skrevet 19. mars 2015 #5 Skrevet 19. mars 2015 Tror de blir litt "skremt" jeg. Av at de føler at de selv ikke er bra nok, eller fordi de ikke vil føle seg mindre smarte enn en eventuell partner. 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #6 Skrevet 19. mars 2015 Kan jeg aldri tenke meg. Er det så at ingen i kullet ditt har flørtet med deg? Anonymous poster hash: 8aff2...3cf Hehe, joda Men det ble ikke noe av oss tilslutt. Anonymous poster hash: 97259...783
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #7 Skrevet 19. mars 2015 Det hadde bare vært kult å møte ei som er ingeniør, da har vi et felles utgangspunkt, siden jeg også er det. I min ingeniørklasse var vi noen og tjue gutter og ei jente... Det var ikke så mye bedre i de andre klassene på høyskolen, så det ble ikke så mye flørting i studietiden. Det er vel derimot generelt slik at en del med lite eller ingen utdanning kan føle seg underlegne en kvinne med høy utdanning. Kanskje det føles spesielt truende med ei som har utdanning innen et mannsdominert felt? Anonymous poster hash: 9a61d...3c2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #8 Skrevet 19. mars 2015 Hva slags felt er du utdannet innen? Jenter som driver med typisk mannfolkyrke er jo bare moro. Jeg har mer å prate med ei som jobber innen mannfolkyrke enn de som er sykepleiere, så det hadde bare vært en bonus. Jeg trodde de som var opptatt av utdanning brydde seg mest om nivå og inntekt, ikke fagfelt. Jeg har ikke noe godt svar, desverre. Et fagfelt innenfor elektro. Det skal sies at om jeg møter en mann som ikke løper, så er det gjerne en som er utdannet innenfor samme retning selv. Der er det andre faktorer som gjør at det ikke har blitt noe mer, og jeg møter ikke akkurat flust av de heller. Burde vel kanskje satse på kullet har gjenforening eller noe slikt. Anonymous poster hash: 97259...783
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #9 Skrevet 19. mars 2015 Men om mannfolk føler seg skremt, hvorfor er det så mange (iallefall antonymt innpå her) klager over at kvinnfolk alltid "krever" menn med høyere utdanning enn seg selv? På nettdatingssider så søker jeg nå bevisst etter menn med høyere utdanning. Jeg har rett og slett blitt litt "redd" for å bli avvist av menn på grunn av utdannelsen min nå. Anonymous poster hash: 97259...783
Reddle Skrevet 19. mars 2015 #10 Skrevet 19. mars 2015 Menn sitter på sin høye hest og krever. Kvinner sitter på sin høye hest og krever. Åhei hvor det går her inne. 4
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #11 Skrevet 19. mars 2015 Menn sitter på sin høye hest og krever. Kvinner sitter på sin høye hest og krever. Åhei hvor det går her inne. Ja det kan du si! Men det er vel slik det skal være på et diskusjonsforum. Anonymous poster hash: 97259...783
Eriks Skrevet 19. mars 2015 #12 Skrevet 19. mars 2015 (endret) Tror nok at det mest sannsynlig er en annen grunn. Noen menn føler seg nok truet, men tror disse er i et sterkt mindretall. Kanskje du ikke oppfører deg som et kjæresteemne for gutta du prøver deg på, eller ikke ser ut som et. Endret 19. mars 2015 av Eriks 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #13 Skrevet 19. mars 2015 Tror nok at det mest sannsynlig er en annen grunn. Noen menn føler seg nok truet, men tror disse er i et sterkt mindretall. Kanskje du ikke oppfører deg som et kjæresteemne, eller ikke ser ut som et. Vel, tror ikke det handler om meg som kjæresteemne. Det er absolutt ikke slik at jeg er noe for alle mannfolk, hverken i personlighet eller utseende uten at jeg er ei frastøtende heks. Jeg snakker her om konkrete tilfeller av flørting som rett og slett slutter når jeg forteller om jobb. Jeg legger ikke ut i det vide og det brede om jobb heller. Anonymous poster hash: 97259...783
Commander Skrevet 19. mars 2015 #14 Skrevet 19. mars 2015 Jeg opplever gang på gang at mannfolk jeg flørter med, på byen, på aktiviteter og på nett, rett og slett stikker med en gang jeg forteller at jeg er ingeniør i "guttefag". Leser så ofte her at kvinnfolk er kravstore når de krever at mannfolk har høy utdanning mens de selv ikke har noen, men min erfaring er at mannfolk ikke vil ha kvinner med høy utdanning. Iallefall ikke når det er i retningen jeg er utdannet i. Er det noen menn her som kan forklare meg hvorfor? Anonymous poster hash: 97259...783 Vel, du er jo inne på det i eget innlegg vil jeg tro. Gutta regner kanskje med at du er "kravstor"(som endel andre) og går videre. Tror ikke redd er riktig uttrykk. Prevantiv handling kanskje. Slipper å bli dumpa som er forventet?? 1
Gjest O.G. Skrevet 19. mars 2015 #15 Skrevet 19. mars 2015 Enda en sånn tråd..... TS: Utdann deg som proffesjonell dominatrix og mennene vil betale for å date deg.
tom1986 Skrevet 19. mars 2015 #16 Skrevet 19. mars 2015 Lite intelligente menn uten utdanning føler seg truet av intelligente kvinner med høy utdanning. Ikke verre enn det. 2
Leohar Skrevet 19. mars 2015 #17 Skrevet 19. mars 2015 Eg har bare 2 år VGs å skal ærlig si eg hadde ikje hatt noe problem med å data deg. Hva du jobber/studere med bryr eg meg ikkje så gale med. Vett jo at fruen vil ha ein bra jobb vist familie livet skal planlegges da
- Rosemary Skrevet 20. mars 2015 #18 Skrevet 20. mars 2015 Har til tiden oplevd noe av det samme som deg, ikke at mennene jeg snakker med løper, men samtalen stopper plutselig litt opp mens informationen processeres. I de fleste tilfelder tar samtalen seg opp igjen, så jeg ser det ikke som et stort problem. Antar bare at mannen jeg snakker med blir litt overasket, da jeg ter og kler meg relativt feminint, men studerer til å bli software ingeniør. Når informationen har sunket inn sitter jeg tilbake med intrykket at de fleste synes det er kult at jeg er interessert i et så mansdominert området, og at det gjør det lettere for oss å finne felles interesser. Har endt opp med mange gode samtaler på denne måten.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #19 Skrevet 20. mars 2015 Har opplevd noe av det samme bare med hobby/interessene mine. Vet ikke om de føler territoriet sitt er truet eller hva, men vil ikke si det er flertallet av menn:) Tenker at de som løper med halen mellom beina gjør meg en tjeneste:P Anonymous poster hash: 9ff4d...02c
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #20 Skrevet 20. mars 2015 Har lagt merke til noe litt lignende. I fjor gikk jeg på jus studiet, og holdt på med nettdating. Følte det ikke ble tatt så godt imot at jeg studerte jus, for da var jo jeg såååå smart. Men jeg fant ut at jus ikke var noe for meg, og startet på sykepleier studiet istedenfor. Og føler det blir tatt veldig godt imot. For da tar jeg utdannelse, så jeg er smart nok, men det er jo ikke innen noe truende yrke. Og ikke minst det er et omsorgsyrke, og de fleste menn vil jo ha en omsorgsfull dame. Anonymous poster hash: 9fd67...109 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå