Gå til innhold

Hvor ille er en liten snickers som mellommåltid?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

242 kilokalorier, 11,4 gram fett, 30,1 gram karbo, 4,3 gram protein

Jeg syns ikke dette høres helt gæli ut. Hva mener dere?

Anonymous poster hash: aea38...e6a

Skrevet

DUMP HA-

å faen, feil tråd

• Liker 8
Skrevet

Det er ikke et mellommåltid, det er godteri.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke et mellommåltid, det er godteri.

Ja, men det er godteri mellom måltider, ergo et mellommåltid. Det inneholder næringsstoffer, nøtter osv. Det kan ikke være helt ille? Rosiner og nøtter er jo mellommåltid, og det inneholder minst like mye sukker.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men det er godteri mellom måltider, ergo et mellommåltid. Det inneholder næringsstoffer, nøtter osv. Det kan ikke være helt ille? Rosiner og nøtter er jo mellommåltid, og det inneholder minst like mye sukker.

Det er flere kalorier i ditt "mellommåltid" enn det er i min frokost.

Snickers er ikke godt for kroppen din, men du vil ikke legge på deg av det med mindre du ligger i kalorioverskudd, så har du råd til det i kaloribudsjettet ditt, er det bare å kjøre på.

Anonymous poster hash: 92505...4bb

Skrevet

Hvor mye nøtter tror du at du kan spise da? Det er snakk om en neve per dag pga. det sunne fettet, og det er ikke tiltrekkelig til å kalle det et mellommåltid.

La oss si du har 2000 kalorier til rådighet å fylle kroppen din med hver dag for å hverken gå opp eller gå ned i vekt. Det er det samme hva du bruker de 2000 kaloriene på, du kan spise 2000 kalorier i sjokolade for min del, men det er ikke bra for helsa di selv om du ikke går opp/ned i vekt. Et annet eksempel er at det er 0,3 kalorier i 100ml Pepsi Max, det er likevel sunnere med en smoothie av frukt og grønnsaker med f.eks. 200 kalorier i seg.

Men det er bare normal logikk jeg har å komme med, du får krysse fingrene for at noen med utdanning vil hjelpe deg.

AnonymBruker
Skrevet

Det er flere kalorier i ditt "mellommåltid" enn det er i min frokost. Snickers er ikke godt for kroppen din, men du vil ikke legge på deg av det med mindre du ligger i kalorioverskudd, så har du råd til det i kaloribudsjettet ditt, er det bare å kjøre på. Anonymous poster hash: 92505...4bb

Spiser du mindre enn 240 kalorier til frokost? Det kan vel ikke være helt sunt?

Hvor mye nøtter tror du at du kan spise da? Det er snakk om en neve per dag pga. det sunne fettet, og det er ikke tiltrekkelig til å kalle det et mellommåltid.

La oss si du har 2000 kalorier til rådighet å fylle kroppen din med hver dag for å hverken gå opp eller gå ned i vekt. Det er det samme hva du bruker de 2000 kaloriene på, du kan spise 2000 kalorier i sjokolade for min del, men det er ikke bra for helsa di selv om du ikke går opp/ned i vekt. Et annet eksempel er at det er 0,3 kalorier i 100ml Pepsi Max, det er likevel sunnere med en smoothie av frukt og grønnsaker med f.eks. 200 kalorier i seg.

Men det er bare normal logikk jeg har å komme med, du får krysse fingrene for at noen med utdanning vil hjelpe deg.

Men hvordan er snicksen mindre sunn? Ifølge næringsstoffene er den jo bra for deg?

Skrevet

Men hvordan er snicksen mindre sunn? Ifølge næringsstoffene er den jo bra for deg?

Det virker som at du er veldig bestemt på at en Snickers er et greit "mellommåltid", men du kan jo lese denne artikkelen så kanskje du får det satt det i et litt bedre perspektiv. Det var den eneste jeg fant som faktisk har brukt Snickers som eksempel, så jeg deler den selv om jeg i utgangspunktet ikke ser på Nettavisen som en pålitelig kilde. http://www.side2.no/2600412.html

Og med det sier jeg takk for meg, når du ikke er åpen for å ta i mot svarene du får.

Skrevet

Du legger ikke nødvendigvis på deg av det, hvis det er det du er bekymra for. Det kommer an på resten av kaloriinntaket ditt. Greia er at du ikke får noen nyttige næringsstoffer fra en Snickers - det finner du i mye annet. Du kan faktisk spise et lite måltid for 242 kcal, og bli mett! Jeg hadde heller valgt det, enn å spise en Snickers-bar mellom måltidene.

Skrevet

Det kommer da helt an på. Er du veldig aktiv eller mager og trenger kaloripåfyll, er Snickers kjempebra. Er du over- eller normalvektig og/eller normalt til lite aktiv, er Snickers et dårlig valg hvis du spiser en Snickers hver dag, men spiser du en Snickers en gang i uka, er det helt ok hva helsa angår. Spiser du bare eller stort sett mat av type sjokolade, potetgull og is, får du ikke i deg næringsstoffene du trenger. Du bør spise grønnsaker, frukt, nøtter, kjøtt, fisk, melkeprodukter, korn, variert, og alt i rimelige mengder, hver dag. Litt godteri utenom får da ingenting å si.

Gjest Fotballen
Skrevet

Spis litt godteri og ikke vær helt desperat. Ikke verdens undergang. Trener man godt og har god forbrenning så blir man ikke feit uansett. Jeg f.eks elsker sjokolade, men jeg har aldri vert feit av den grunn. Jeg er trent og har muskler. Ikke tegn til uønska fett.

AnonymBruker
Skrevet

Joda, jeg spiser rugsprø med enten skinke eller leverpostei og masse grønnsaker. Sunt og mettende.

Det er sunt fett i peanøttene, men resten av Snickersen er karamell og sjokolade. Ikke næringsrikt, og masse mettet fett. Da er det mye bedre å spise en neve peanøtter. Som sagt: Du kan selvfølgelig spise en snickers om dagen hvis du ikke går i kalorioverskudd, men du kan ikke påstå at Snickers er bra for deg, for det er det ikke, selv om det ikke er direkte skadelig i små mengder.

Anonymous poster hash: 92505...4bb

AnonymBruker
Skrevet

En snickers i seg selv er ingen krise, men den inneholder lite eller ingen næring. Mengden peanøtter er liten og mye tilsatt sukker gjør at det finnes så mange bedre alternativer som mellommåltid.

Min tolkning av mellommåltid er et lite måltid som skal gi kroppen litt næring og da er ikke sjokolade/snop/godteri det rette.

Anonymous poster hash: 1e980...c35
Gjest chisandra
Skrevet

Vi må ikke bli helt hysteriske, teller du kalorier så er det summen som gjelder. Snickers er bra for sjelen, men ikke hver dag. :)

AnonymBruker
Skrevet

Teller ikke kalorier, for jeg er tynn fra før og har egentlig alltid slitt med å få i meg nok. Er kjedelig å måtte dytte i seg salatblader for å unngå å gå ned i vekt. Derfor jeg tenkte at en snickers kanskje var fint, noe kalorier og litt forskjellige næringsstoffer.

Gjest avocadoen
Skrevet

Vet du hva TS? Du overlever. Jeg spiste snickers til frokost her forrige uke. Jeg døde ikke :)

Gjest avocadoen
Skrevet (endret)

Teller ikke kalorier, for jeg er tynn fra før og har egentlig alltid slitt med å få i meg nok. Er kjedelig å måtte dytte i seg salatblader for å unngå å gå ned i vekt. Derfor jeg tenkte at en snickers kanskje var fint, noe kalorier og litt forskjellige næringsstoffer. Anonymous poster hash: aea38...e6a

Prøv næringsdrikker fra apoteket i stedet da :) Juicebasert er best og så får du i deg næring

Endret av avocadoen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...