Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er over 18 og student som bor hjemme. Det har seg slik at min mor har veldig dårlig råd, går det ann å få noe slags støtte fra nav eller sosialhjelpen? Tenker på til klær og slike ting.Har 1000 kr i mnd i stipend som dekker akkurat til telefonregning og forsikring, så når det er betalt sitter jeg igjen med veldig lite.

Anonymous poster hash: 7d4f1...692

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Søk deltidsjobb, da vel!!! -.-

Anonymous poster hash: 821b1...504
  • Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Man trenger jobb for å skaffe penger. Ikke NAV.

Anonymous poster hash: 34adf...b38
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Går du på vgs siden du har så lite penger?

Isåfall er du ikke student.

Om du går på vgs og bor hos din mor kan du vel søke om barnebidrag fra faren din.

Du får iallefall ikke noen penger fra nav når du går skole.

Hvis ikke må du nok bare skaffe deg en deltidsjobb.

Anonymous poster hash: 4334b...b6f
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fy Faen hvor late ungdommen er idag. Skal ha støtte fra nav for og handle klær med. Har du sett. Vet du hva jobb er?

Anonymous poster hash: 8b34f...666
  • Liker 11
Skrevet

Det er ganske betenkelig at det første du spør etter når du mangler penger, ikke er "Hvor kan jeg få meg jobb og tjene egne penger?", men heller spør "Hvordan kan jeg penger uten å yte noe for dem?"

Falt det deg virkelig ikke inn å jobbe? Å søke en deltidsjobb etter skoletid og i helger, og faktisk TJENE pengene du trenger?

Skummelt å tenke på. Men jeg antar dette kanskje kommer av at du har det med deg hjemmefra? Årsaken til at moren din har så dårlig råd som du sier, er kanskje at hun er uføretrygdet, og at du derfor tenkte at du også ville ha penger fra samme sted?

• Liker 8
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Hei! Jeg er over 18 og student som bor hjemme. Det har seg slik at min mor har veldig dårlig råd, går det ann å få noe slags støtte fra nav eller sosialhjelpen? Tenker på til klær og slike ting.Har 1000 kr i mnd i stipend som dekker akkurat til telefonregning og forsikring, så når det er betalt sitter jeg igjen med veldig lite.

Jeg vet ikke hvor gammel du er? Det betyr litt mht. hvilke jobber du kan få.

Siden 1000-lappen går med til mobilregning og forsikring så regner jeg med at nedbetaling av mobilen er inkludert i månedsbeløpet?

Men alikevel... jeg tok en rask sjekk hos min egen mobiloperatør:

En iPhone 6 128GB som betales ned over 2 år, koster 384,- per mnd.

Folkepakken som abonnement koster 199,- per måned

Og da kommer jeg frem til at en kliss ny telefon (kraftigste utgave) + et midt på treet abonnement koster under 600,- per måned.

Da må forsikringen koste nesten 400,- i måneden, og det er dyrt !

Endret av Lille-pus
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ungdommen av i dag!

Anonymous poster hash: 36981...c52

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

kjære vene! skaff deg en jobb. nav kommer bare til å le av deg.... jobb noen ganger i mnd kan du umulig ta skade av

Anonymous poster hash: 41950...9ed
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

å hvis du betaler 1000 kr på telefon og forsikring så blir du grundig lurt.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Siden du får mest drit her, så skal jeg prøve å svare på det du egentlig spør om: Bestill deg en time på NAV, sørg for å ha inntekter/utgifter klart. De kan svare deg.

Anonymous poster hash: 2a477...728

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Det beste er jo å søke på jobber, og å skrive en CV med utdannelse og tidligere sommerjobber og frivillige verv (om du har hatt det), medlemskap i speidern, røde kors, frivillige organisasjoner og slikt, - og så går du rundt til mulige arbeidsgivere og presenterer deg og forklarer at du ser etter jobb.

Kanskje kan det ordne seg med en kveldsjobb? :)

Endret av Lille-pus
  • Liker 5
Skrevet

Men har du ikke tenkt tanken på å få deg en deltidsjobb? Det var slik vi hadde penger da vi var 18 :vetikke: Det er svært få 18-åringer som ikke har jobb.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi vet ikke hvor gammel hun er...

Om hun er under 16 er det ikke like lett å få jobb.

Er hun mellom 16 og 18 er det mye enklere, og over 18 kan man ta butikkjobber, bensinstasjoner og mye annet.

står da i HI at hun er over 18

AnonymBruker
Skrevet

eller han, står ikke noe om kjønn ser jeg

Gjest Lille-pus
Skrevet

Fikk du med deg at jeg kom på det og endret innlegget?

• Liker 1
Skrevet

.... Dette kan bare ikke være sant.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Fikk du med deg at jeg kom på det og endret innlegget?

etter at jeg postet det ja. hvorfor så krass?

Skrevet (endret)

Velkommen til Norge, landet der friske ungdommer prøver å snylte mest mulig på Nav og av våre skattepenger, enn å faktisk skaffe seg ærlig arbeid ved siden av studiene... Er så utrolig skuffet over den kulturen dagens generasjon har kommet i... Det er bare Nav, Nav, Nav... Få fingeren ut av jorda og skaff dere en jobb!

Endret av Cowboy Lotte
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke råd til så dyr mobil.

Anonymous poster hash: 35edd...ce6
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...