AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #1 Skrevet 19. mars 2015 Hva skal dere gjøre med skatten dere får igjen og feriepengene? Jeg er 19 år, opprettet BSU-konto i fjord, men har ikke klart å spare noen verdens ting… så dette året, tenkte jeg å legge feriepengene pluss skattepengene jeg får igjen, på BSU. så får jeg heller jobbe hele sommeren for å kompensere litt Forresten så pendler jeg med tog 1,5 t. hver vei, de dagene jeg jobber. Får jeg reisefradrag? Og hva betyr det egentlig? Hvordan funker det? Økonomi burde faktisk vært et fag på skolen.. mye mer nyttig en religion feks. ops, nå sporet jeg av Anonymous poster hash: 1af87...39c
Kragebein Skrevet 19. mars 2015 #2 Skrevet 19. mars 2015 De kommer til å gå med til å dekke vanlige utgifter, siden vi ikke har mye penger til overs nå. Får en eller begge av oss en jobb/høyere lønn innen den tid så kommer mesteparten til å gå til BSU/annen sparing, så kommer vi til å bruke et par tusen på å bare kose oss og spandere på oss litt ekstra, noe vi ikke har kunnet gjøre på lenge
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #3 Skrevet 19. mars 2015 Skatt og feriepenger går til sparing og vanlige utgifter som lån, husleie, mat osv. Vi skal ha mat i sommer og.Anonymous poster hash: 72d64...b51
Gjest Phoenix Skrevet 19. mars 2015 #5 Skrevet 19. mars 2015 Boliglån :) men feriepengene er ikke så mye over vanlig lønn så det går med til normal levestandard
Gjest Vampen Skrevet 19. mars 2015 #6 Skrevet 19. mars 2015 Skattepengene går til å betale ned på lån, feriepengene går til å fylle opp bufferkontoen.
Lillah Skrevet 19. mars 2015 #7 Skrevet 19. mars 2015 Fikk igjen 750 kr på skatten, så de har jeg ikke de store planene for. Men feriepengene skal brukes på sydentur og beleggningsstein.
julie90 Skrevet 19. mars 2015 #8 Skrevet 19. mars 2015 Skattepengene og feriepengene går til å betale leilighet de mnd jeg ikke får studielån. I tillegg skal jeg ha ferie, så det blir en del sparing framover
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #10 Skrevet 19. mars 2015 Hva skal dere gjøre med skatten dere får igjen og feriepengene? Jeg er 19 år, opprettet BSU-konto i fjord, men har ikke klart å spare noen verdens ting… så dette året, tenkte jeg å legge feriepengene pluss skattepengene jeg får igjen, på BSU. så får jeg heller jobbe hele sommeren for å kompensere litt Forresten så pendler jeg med tog 1,5 t. hver vei, de dagene jeg jobber. Får jeg reisefradrag? Og hva betyr det egentlig? Hvordan funker det? Økonomi burde faktisk vært et fag på skolen.. mye mer nyttig en religion feks. ops, nå sporet jeg av Anonymous poster hash: 1af87...39c Reisefradrag går ikke på tid, men km. Du må legge inn ant km tur/retur + antall dager du jobber under posten for reisefradrag. Du får ganget opp med en sats, også er det et bunnfradrag der. Så det kan hende du får reisefradrag. Det ser du med en gang du legger inn disse tallene på altinn. Anonymous poster hash: d2e56...062 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #11 Skrevet 19. mars 2015 Reisefradrag går ikke på tid, men km. Du må legge inn ant km tur/retur + antall dager du jobber under posten for reisefradrag. Du får ganget opp med en sats, også er det et bunnfradrag der. Så det kan hende du får reisefradrag. Det ser du med en gang du legger inn disse tallene på altinn. Anonymous poster hash: d2e56...062 Det er i underkant av 80 km reisevei. På selvangivelsen min stod det -15 000… (?) Men jeg jobber deltid, så jeg kan ikke skrive inn eksakt antall dager ettersom vaktene fra uke til uke varierer veldig.. Hva gjør jeg da? Takk! Anonymous poster hash: 1af87...39c
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #12 Skrevet 19. mars 2015 Det er i underkant av 80 km reisevei. På selvangivelsen min stod det -15 000 (?) Men jeg jobber deltid, så jeg kan ikke skrive inn eksakt antall dager ettersom vaktene fra uke til uke varierer veldig.. Hva gjør jeg da? Takk!Anonymous poster hash: 1af87...39c 15000 er bunnfradraget. Altså hvis summen din er over 15000 får du fradrag. Du vet vel hvor mange dager du jobbet i fjor? Du har vel timelister å hå tilbake på? Husk at du må bruke km tur/retur når du legger inn Anonymous poster hash: d2e56...062
Britt Banditt Skrevet 20. mars 2015 #13 Skrevet 20. mars 2015 Det er i underkant av 80 km reisevei. På selvangivelsen min stod det -15 000 (?) Men jeg jobber deltid, så jeg kan ikke skrive inn eksakt antall dager ettersom vaktene fra uke til uke varierer veldig.. Hva gjør jeg da? Takk!Anonymous poster hash: 1af87...39c Det er jo snakk om for hva du jobbet i fjor. Selvangivelsen er for 2014. Du kan vel finne ut hvor mange dager du jobbet i fjor?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå