AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #1 Skrevet 19. mars 2015 Jeg er selv ei jente som liker utfordringer, samt elsker å plage meg selv med skolegang og status fordi jeg prøver å bevise meg selv noe. Jeg studerte medisin, men det ble feil og har derfor begynt på nytt spennende studie jeg brenner for. J eg ser derfor at jeg har et problem når det kommer til menn, og dette er at jeg er veldig opptatt av deres utdanningsbakgrunn. Jeg har møtt mange menn som er snekkere, og jobber i kassa på Rema og selv om vi passer sammen klarer jeg ikke å gå inn i noe seriøst med de. Men han jeg møtte sist han tar en Phd i Biologi, og da blir han automatisk mer interessant. Jeg er fult klart over statusjaget mitt, men mine venner forstår seg rett og slett ikke på meg. Jeg har venner som er veldig enkle, de driter rett og slett i hva mannen jobber med eller hvilken bakgrunn han har og dette er langt ifra min greie, og jeg skulle ønske jeg var litt mer slik selv. Selv kommer jeg fra en familie der mamma giftet seg rik med pappa, og pappa er en veldig respektert mann som tjener godt til livets opphold, har derfor fått forklart hele livet at jeg må finne meg en mann med ambisjoner, og begynner nå å lure på om jeg er noe hjernevasket.. Er jeg en gold-digger og statusjager, eller er jeg ei idiotisk kjærring som er alene med dette! Er jeg usikker på meg selv, eller er det min familie og presset fra dagens samfunn som fører til dette? Anonymous poster hash: fabd6...117 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #4 Skrevet 19. mars 2015 Om det er status du er opptatt vil jeg si det er ganske teit, ja... Jeg tiltrekkes også av menn med høyere utdannelse, men det har overhodet ikke noe med status å gjøre. Jeg har selv en doktorgrad i matematikk, og kjenner jeg trenger en partner som har et visst intellektuellt nivå. Jeg må kunne diskutere ting med partneren min, uten å føle at jeg snakker over hodet på vedkommende. Jeg trenger også en partner med litt samme syn og verdier som meg, og jeg synes utdanning er viktig, og klarer ikke helt skjønne hvordan folk uten utdanning virker Det finnes helt klart snekkere og bilmekanikere som er lynende intelligente, og som helt klart kunne tatt en doktorgrad om de så ønsket, men de trives rett og slett med handson-arbeid. Det er jeg klar over. Men jeg tiltrekkes ikke av handymenn.. Anonymous poster hash: 10b47...10d 7
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #5 Skrevet 19. mars 2015 Ja, det er du som er teit. Da er jeg teit! Bør prøve å skjerpe meg. ts Anonymous poster hash: fabd6...117
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #6 Skrevet 19. mars 2015 Follow your heart Har alltid prøvd å følge hjerte, men hode tar over! ts Anonymous poster hash: fabd6...117
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #7 Skrevet 19. mars 2015 Om det er status du er opptatt vil jeg si det er ganske teit, ja... Jeg tiltrekkes også av menn med høyere utdannelse, men det har overhodet ikke noe med status å gjøre. Jeg har selv en doktorgrad i matematikk, og kjenner jeg trenger en partner som har et visst intellektuellt nivå. Jeg må kunne diskutere ting med partneren min, uten å føle at jeg snakker over hodet på vedkommende. Jeg trenger også en partner med litt samme syn og verdier som meg, og jeg synes utdanning er viktig, og klarer ikke helt skjønne hvordan folk uten utdanning virker Det finnes helt klart snekkere og bilmekanikere som er lynende intelligente, og som helt klart kunne tatt en doktorgrad om de så ønsket, men de trives rett og slett med handson-arbeid. Det er jeg klar over. Men jeg tiltrekkes ikke av handymenn.. Anonymous poster hash: 10b47...10d Hm, interessant! Anonymous poster hash: fabd6...117
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #8 Skrevet 19. mars 2015 synes det er en helt ærlig sak å ha slike preferanser, er selv meget kresen på hva som ligger mellom ørene på de jeg dater. Er ikke spesielt optatt av utdannelse eller yrke, men det gir en god pekepinn. Dater nå ei som har et "lavstatusyrke" men hun er super empatisk og er en meget god samtalepartner og dødsgod på å reflektere. Mye smartere enn meg selv på mange måter og det elsker jeg. nå er jeg heldigvvis ikke så smart at det er vanskelig å finne noen som er smartere. Så jeg synes TS burde fortsette å være kresen, men ikke se deg blind på utdannelse eller yrke. Det finnes mange skarpe der ute Anonymous poster hash: 38f8f...89c
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #9 Skrevet 19. mars 2015 Du er nok litt hjernevasket, men siden du studerer selv, vil du nok også ha lite til felles med en som ikke har høyere studier/klarer å følge tankene dine. Det føles dødfødt om du vil diskutere noe som går over hodet på vedkommende. Men ikke heng deg så mye opp i grad på studiet, se heller på hva som er mellom øra og om han klarer å følge deg intellektuelt. Anonymous poster hash: 513f6...29c
Puny Skrevet 19. mars 2015 #10 Skrevet 19. mars 2015 Om det er status du er opptatt vil jeg si det er ganske teit, ja... Jeg tiltrekkes også av menn med høyere utdannelse, men det har overhodet ikke noe med status å gjøre. Jeg har selv en doktorgrad i matematikk, og kjenner jeg trenger en partner som har et visst intellektuellt nivå. Jeg må kunne diskutere ting med partneren min, uten å føle at jeg snakker over hodet på vedkommende. Jeg trenger også en partner med litt samme syn og verdier som meg, og jeg synes utdanning er viktig, og klarer ikke helt skjønne hvordan folk uten utdanning virker Det finnes helt klart snekkere og bilmekanikere som er lynende intelligente, og som helt klart kunne tatt en doktorgrad om de så ønsket, men de trives rett og slett med handson-arbeid. Det er jeg klar over. Men jeg tiltrekkes ikke av handymenn..Anonymous poster hash: 10b47...10d Dette!
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #11 Skrevet 19. mars 2015 Jeg var også slik som deg, og jeg studerer faktisk også medisin. Det er jo en kjempe-ulempe, siden flest studenter er jenter, og student-guttene ikke bryr seg om status i en partner. Det blir jo en stor ubalanse med mange single student-jenter... Men det gikk over etterhvert da jeg begynte å nærme meg slutten på studiene og kom ut fra "student-bobla" og begynte med noen andre aktiviteter der jeg møtte mange ikke-studenter. Når man studerer så bryr man seg mye om hva andre studerer, men i arbeidslivet så tenker jeg faktisk aldri over det. Hvis du er som meg, så går det over etterhvert. Anonymous poster hash: 1a905...ce7 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #12 Skrevet 19. mars 2015 Du er nok litt hjernevasket, men siden du studerer selv, vil du nok også ha lite til felles med en som ikke har høyere studier/klarer å følge tankene dine. Det føles dødfødt om du vil diskutere noe som går over hodet på vedkommende. Men ikke heng deg så mye opp i grad på studiet, se heller på hva som er mellom øra og om han klarer å følge deg intellektuelt. Anonymous poster hash: 513f6...29c Men siden flest studenter er jenter, påstår du at gjennomsnitts-jenta er smartere enn gjennomsnitts-gutten og har "høye tanker" gjennomsnitts-gutten ikke klarer å følge? huh Anonymous poster hash: 1a905...ce7 1
Gjest Trollkarlen Skrevet 19. mars 2015 #13 Skrevet 19. mars 2015 Du er nok litt hjernevasket, men siden du studerer selv, vil du nok også ha lite til felles med en som ikke har høyere studier/klarer å følge tankene dine. Anonymous poster hash: 513f6...29c En med høyere utdanning, f.eks master i revisjon og regnskap vil ikke ha noe til felles med en som valgte å bli rørlegger? Tror du at en rørlegger bare prater om rørlegger ting eller? Hva om begge er interessert i friluftsliv? Begge er interessert i teknologi? Kjærlighet for dyr? Får en med master i revisjon og regnskap så mye høyere tanker enn en rørlegger? Hva gjør sånn at rørleggeren ikke klarer å følge med? Nei, her er det enkelte som blir litt for høye på seg selv bare fordi de har universitetsutdanning. Det er en ærlig sak å være kresen på utdanning og slikt, men å skjule det bak "lite til felles" som om det betyr noe mer enn status og penger? Det er bra teit.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #14 Skrevet 19. mars 2015 Du er nok litt hjernevasket, men siden du studerer selv, vil du nok også ha lite til felles med en som ikke har høyere studier/klarer å følge tankene dine. Det føles dødfødt om du vil diskutere noe som går over hodet på vedkommende. Men ikke heng deg så mye opp i grad på studiet, se heller på hva som er mellom øra og om han klarer å følge deg intellektuelt. Anonymous poster hash: 513f6...29c Men siden flest studenter er jenter, påstår du at gjennomsnitts-jenta er smartere enn gjennomsnitts-gutten og har "høye tanker" gjennomsnitts-gutten ikke klarer å følge? huh Anonymous poster hash: 1a905...ce7 Nei, men skolevesenet er dessverre lagt opp sånn at flest jenter kommer seg igjennom, (sitte stille å lese/pugge) det betyr ikke at gutten ikke er smart selvom han ikke har en master i ett eller annet felt. Derfor sa jeg at hun bør se litt vekk fra grad/studie og heller se hva som er mellom øra på han. Mange gutter lærer på en annen måte enn jenter, og kan derfor være vel så smart, men han leser seg opp på en helt annen måte. Klarer hun å diskutere whatever med han, og han følger tankene hennes kan de fint ha ett flott forhold, selvom han ikke har formell kompetanse på området... Anonymous poster hash: 513f6...29c
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #15 Skrevet 19. mars 2015 En med høyere utdanning, f.eks master i revisjon og regnskap vil ikke ha noe til felles med en som valgte å bli rørlegger? Tror du at en rørlegger bare prater om rørlegger ting eller? Hva om begge er interessert i friluftsliv? Begge er interessert i teknologi? Kjærlighet for dyr? Får en med master i revisjon og regnskap så mye høyere tanker enn en rørlegger? Hva gjør sånn at rørleggeren ikke klarer å følge med? Nei, her er det enkelte som blir litt for høye på seg selv bare fordi de har universitetsutdanning. Det er en ærlig sak å være kresen på utdanning og slikt, men å skjule det bak "lite til felles" som om det betyr noe mer enn status og penger? Det er bra teit. Og det var derfor jeg også skreiv "klarer å følge tankene dine". Hvis du leste hele innlegget (noe du tydeligvis ikke gjorde) ser du at jeg skriver at hun IKKE skal henge seg opp i graden hans, men sjekke at de faktisk klarer å ha interessante diskusjoner, og at han klarer å følge tankebanene hennes... Anonymous poster hash: 513f6...29c
Gjest Mythic Skrevet 19. mars 2015 #16 Skrevet 19. mars 2015 Jeg er selv ei jente som liker utfordringer, samt elsker å plage meg selv med skolegang og status fordi jeg prøver å bevise meg selv noe. Jeg studerte medisin, men det ble feil og har derfor begynt på nytt spennende studie jeg brenner for. J eg ser derfor at jeg har et problem når det kommer til menn, og dette er at jeg er veldig opptatt av deres utdanningsbakgrunn. Jeg har møtt mange menn som er snekkere, og jobber i kassa på Rema og selv om vi passer sammen klarer jeg ikke å gå inn i noe seriøst med de. Men han jeg møtte sist han tar en Phd i Biologi, og da blir han automatisk mer interessant. Jeg er fult klart over statusjaget mitt, men mine venner forstår seg rett og slett ikke på meg. Jeg har venner som er veldig enkle, de driter rett og slett i hva mannen jobber med eller hvilken bakgrunn han har og dette er langt ifra min greie, og jeg skulle ønske jeg var litt mer slik selv. Selv kommer jeg fra en familie der mamma giftet seg rik med pappa, og pappa er en veldig respektert mann som tjener godt til livets opphold, har derfor fått forklart hele livet at jeg må finne meg en mann med ambisjoner, og begynner nå å lure på om jeg er noe hjernevasket.. Er jeg en gold-digger og statusjager, eller er jeg ei idiotisk kjærring som er alene med dette! Er jeg usikker på meg selv, eller er det min familie og presset fra dagens samfunn som fører til dette? Anonymous poster hash: fabd6...117 Du er en åndssnobb, og du gir ikke folk en sjanse til å vise hvem de er en gang. Du kan gå glipp av noe flott ved å være så snever. Jeg synes ikke det vitner om verken intelligens eller spesielt smart å være så lite tolerant. Å ha gode personlige egenskaper som raushet, toleranse, omsorg og ha gode sosiale evner er viktigere enn å ha en mastergrad i et eller annet. Så klart leker like barn gjerne best, men du dømmer jo folk før du i det hele tatt blir kjent med dem. Synes ikke det vitner om å være spesielt smart eller like utfordringer, som du selv mener du er.
Reddle Skrevet 19. mars 2015 #17 Skrevet 19. mars 2015 (endret) Om det er status du er opptatt vil jeg si det er ganske teit, ja... Jeg tiltrekkes også av menn med høyere utdannelse, men det har overhodet ikke noe med status å gjøre. Jeg har selv en doktorgrad i matematikk, og kjenner jeg trenger en partner som har et visst intellektuellt nivå. Jeg må kunne diskutere ting med partneren min, uten å føle at jeg snakker over hodet på vedkommende. Jeg trenger også en partner med litt samme syn og verdier som meg, og jeg synes utdanning er viktig, og klarer ikke helt skjønne hvordan folk uten utdanning virker Det finnes helt klart snekkere og bilmekanikere som er lynende intelligente, og som helt klart kunne tatt en doktorgrad om de så ønsket, men de trives rett og slett med handson-arbeid. Det er jeg klar over. Men jeg tiltrekkes ikke av handymenn.. Er det jobben deres eller det intellektuelle nivået som gjør at du ikke tiltrekkes de? En fagarbeider er ikke uten utdanning, de har mange år skole og læretid bak seg. Jeg ser noen som ser ut til å være av den oppfatning at du ikke trenger utdanning for å bli håndarbeider. Endret 19. mars 2015 av Reddle 4
Gjest Fotballen Skrevet 19. mars 2015 #18 Skrevet 19. mars 2015 Ja du er teit. Høres ut som du vil ha menn med god utdanning og masse penger. Så han kan bruke pengene sine på deg. Sånne kvinnfolk altså.. 1
tom1986 Skrevet 19. mars 2015 #19 Skrevet 19. mars 2015 Du er bare en normal kvinne som aksepterer din egen natur. Kvinner tiltrekkes menn med høyere "status" enn seg selv. I hvert fall ikke lavere status. Så vil det være mange som benekter evolusjonsforklaringen, men da kan man se på det på denne måten: kvinner ser gjerne på mer enn kun mannens utseende. I hvert i fall i større grad enn menn. En snekker, elektriker, sjåfør etc har som regel lite eller ingen utdanning og dermed også sannsynligvis lavere intelligens. Dette vil være svært lite attraktivt for intelligente og velutdannede kvinner. Så nei TS, du gjør ingenting feil. Du gjør det som er helt naturlig for en normal kvinne. 2
Reddle Skrevet 20. mars 2015 #20 Skrevet 20. mars 2015 kvinner ser gjerne på mer enn kun mannens utseende. I hvert i fall i større grad enn menn. En snekker, elektriker, sjåfør etc har som regel lite eller ingen utdanning og dermed også sannsynligvis lavere intelligens. Dette vil være svært lite attraktivt for intelligente og velutdannede kvinner. En snekker har 4 års utdanning, en elektriker har 4.5 år. Det finnes kanskje studier som indikerer at de med høyere utdanning har høyere IQ, men det på ingen måte noen generell sannhet. Jeg har møtt høyt utdannede mennesker som ikke er i stand til å lese sosiale situasjoner og som er svært lite reflektert. I den andre enden har du håndverkere som er smartere og mer reflektert enn de fleste. Ikke la fordommer og antagelser avgjøre hvem du prøver å bli kjent med. La de få vise hvem de er, uavhengig av utdanning, jobb, sosial status osv. Dersom det er statusen, lønnen eller hva det skulle være som er så viktig, så er det greit nok, ingen kan tvinge seg selv til å bestemme hvem de blir tiltrukket av. Men ikke vurder personer på så tynt grunnlag før dere blir kjent, da kan du fort kaste bort mennesker du ville elsket om dere ble bedre kjent. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå