AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #1 Skrevet 19. mars 2015 Jeg ble litt kjent med en kvinne for 1,5 måned siden og ba henne ut på en date. Daten var koselig så jeg ba henne ut på en ny date som også var koselig... Fakta er at nå har vi vært på 4 dater, jeg har tatt initiativ til alle 4 og jeg har betalt for mat og aktiviteter på alle 4, hun har ikke tilbudt seg å betale en gang... Jeg lurer da på: er det noe vits i å fortsette med denne kvinnen? Takker hun ja fordi det blir gratis mat/drikke/aktiviteter eller takker hun ja fordi hun vil bli kjent med meg? Det er ikke pengene i seg selv som betyr så mye, jeg har råd til å spandere middag på henne flere ganger, det er mere prinsippet... Bør jeg la være å kontakte henne for å se om hun tar initiativ? Er hun kjip som lar meg betale alt? Anonymous poster hash: 41429...21a
Sylvari Skrevet 19. mars 2015 #2 Skrevet 19. mars 2015 Jeg tror jeg ville latt henne ta initiativ neste gang,.. om du er den eneste som ber ut og eneste som betaler så høres det litt trist ut. 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #3 Skrevet 19. mars 2015 Hun er dritkjip som lar deg betale alt, ja. Jeg pleier insistere på å betale for meg selv. Og om jeg nå lar daten betale, så insisterer jeg på å spandere tilbake neste gang. Anonymous poster hash: 4008b...1bb 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #4 Skrevet 19. mars 2015 Oi. Når jeg tenker meg om har også min date betalt for alt alle gangene vi har møttes. Det er ikke alltid så lett å hoppe inn å bare "jeg kan betale!!!" når han står klar med visakortet. Anonymous poster hash: daee5...470 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #5 Skrevet 19. mars 2015 Oi. Når jeg tenker meg om har også min date betalt for alt alle gangene vi har møttes. Det er ikke alltid så lett å hoppe inn å bare "jeg kan betale!!!" når han står klar med visakortet. Anonymous poster hash: daee5...470 Haha, jo det er det. Det er bare å tilby seg! Hadde syntes det hadde vært pinlig om mannen skulle betalt for alt hele tiden. Hadde følt meg som en tilbakestående nikkedukke om det hadde skjedd. Men meg om det.. Anonymous poster hash: b1b42...5df 3
Sylvari Skrevet 19. mars 2015 #6 Skrevet 19. mars 2015 Oi. Når jeg tenker meg om har også min date betalt for alt alle gangene vi har møttes. Det er ikke alltid så lett å hoppe inn å bare "jeg kan betale!!!" når han står klar med visakortet. Anonymous poster hash: daee5...470 Er da bare å si det en liten stund før man skal betale. Bare å smile og si "denne gangen betaler jeg". Menn setter jo også pris på å bli spandert på. 3
Petra75 Skrevet 19. mars 2015 #7 Skrevet 19. mars 2015 Jeg hadde nok ventet på hennes initiativ denne gangen, ja. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #8 Skrevet 19. mars 2015 Oi. Når jeg tenker meg om har også min date betalt for alt alle gangene vi har møttes. Det er ikke alltid så lett å hoppe inn å bare "jeg kan betale!!!" når han står klar med visakortet. Anonymous poster hash: daee5...470 Det er null problem å tilby seg å betale. Du sier bare ifra at denne gangen er det din tur. Så kan han legge vekk visakortet sitt. Eller enda bedre: du sier ifra såpass tidlig at han ikke engang trenger å finne det fram. Dette er overhodet ikke vanskelig eller problematisk. Anonymous poster hash: 4008b...1bb 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #9 Skrevet 19. mars 2015 Hvorfor har du i det hele tatt bedt henne ut på mat fire ganger? Det kunne ikke falt meg inn. Hun kommer ikke til å be deg ut noensinne, så det er ikke noe å tenke på engang. Men du bør ikke droppe henne før du har forsøkt å invitere henne hjem til deg. Be henne hjem til deg, gjerne på en middag og en flaske vin (eller bare vin). Hun bør skjønne at det er på tide at du får valuta for pengene nå. Hvis hun takker nei så er det bare til å dumpe.Anonymous poster hash: 63b58...12a 2
peppermyntete Skrevet 19. mars 2015 #10 Skrevet 19. mars 2015 Jeg hadde enten ventet på at hun skulle ta initiativ eller invitert på en date som ikke koster noe, for eksempel gå en hyggelig tur.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #11 Skrevet 19. mars 2015 Jeg hadde litt motsatt problem, min date lot meg ikke betale. Vi spiste ute tre ganger og drakk øl en gang og alle gangene fikk jeg ikke anledning. Han betalte blant annet når jeg gikk på do. Hadde bare vært hyggelig hvis det var snakk om 1-2 ganger, men etter 4. gangen begynte jeg å syns det var litt ubehagelig, ettersom jeg hadde gjort det klart at denne gangen ville jeg betale. Hva er det vanlige egentlig? Er det ikke ok at man begge betaler ca halvparten hver? Anonymous poster hash: cecb2...34d 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #12 Skrevet 19. mars 2015 Jeg lar alltid daten betale alt :D men kun når jeg ønsker noe seriøst. Om jeg ikke er interessert insisterer jeg på å betale selv, ellers hadde jeg følt meg litt fæl. Anonymous poster hash: 4208e...969
AnnetteF Skrevet 19. mars 2015 #13 Skrevet 19. mars 2015 Jeg hadde nok insistert på å spandere på han også. Hadde ikke hatt samvittighet til å la en date spandere hver gang! Synes det er koslig å kunne være den som spanderer jeg da!
Nettinettet Skrevet 19. mars 2015 #14 Skrevet 19. mars 2015 Hva alle andre ville gjort hvis det var DE som var på date med deg er vel egentlig ganske uinteressant. Typisk at alle har behov for å fortelle at de ville ikke latt noen betale og bla bla bla.. Jeg lurer litt på hva det er som gir deg følelsen av at hun kanskje liker å få gratis mat, annet enn at hun ikke ta initativ til å betale? Virker det som om hun kjeder seg når dere er på date sammen? Tror du at hun ikke ville vært sammen med deg hvis det ikke hadde vært for at du tar henne med ut? Er det lite kontakt fra henne utenom når dere er på date? Og ikke minst hvorfor vil du tilbringe tid med henne? Hva gir hun deg av følelser og verdi igjen for de pengene du bruker på henne?
Nettinettet Skrevet 19. mars 2015 #15 Skrevet 19. mars 2015 Jeg hadde litt motsatt problem, min date lot meg ikke betale. Vi spiste ute tre ganger og drakk øl en gang og alle gangene fikk jeg ikke anledning. Han betalte blant annet når jeg gikk på do. Hadde bare vært hyggelig hvis det var snakk om 1-2 ganger, men etter 4. gangen begynte jeg å syns det var litt ubehagelig, ettersom jeg hadde gjort det klart at denne gangen ville jeg betale. Hva er det vanlige egentlig? Er det ikke ok at man begge betaler ca halvparten hver? Anonymous poster hash: cecb2...34d Det er ikke noe som er vanlig. Mange ser på det å kunne spandere som noe hyggelig og det er iallefall ikke noe å bli irritert for!! Vær glad for at han liker å spandere på deg og inviter han heller hjem til deg på hjemmelaget middag, eller ta han med på en weekend tur eller noe for å betale tilbake
Ferny Skrevet 19. mars 2015 #16 Skrevet 19. mars 2015 Tviler på at det er mange jenter som gidder å gå på date med samme fyr mange ganger bare for å få seg et gratis måltid. Hvorfor tenker du det? Virker det som om hun ikke koser seg på datene? Om daten drar frem kortet før jeg rekker å reagere, eller allerede helt tydelig har sagt at han vil spandere en bedre middag på meg før vi går ut, så lar jeg han betale. Men jeg takker alltid etterpå, og prøver å jevne det ut på andre måter. Neste gang lager kanskje jeg middag til han hjemme hos meg, eller sier at jeg allerede har fikset kinobilletter til oss... eller whatever. Det er koselig å blir spandert på, og det er koselig når den andre tar initiativ - og sånn opplever nok både gutten og jenten det. Men akkurat første date, da er det nesten så jeg forventer å bli spandert på. Mest fordi det da er han som har invitert med på noe - i tillegg til at han viser at han er generøs. Men det betyr ikke at jeg forventer at han skal betale for meg all den tiden vi møtes, det vil jo bli feil også. I dette tilfellet her så ville jeg nok latt den andre ta initiativ til neste date. Er hun interessert nok (og ikke fremstår som utrolig sjenert/usikker), så gir hun lyd fra seg og foreslår å treffes.
Oslo-m89 Skrevet 19. mars 2015 #17 Skrevet 19. mars 2015 (endret) Ser ikke betalingen som noe stort problem, da hun som flere har sagt kan oppfatte det som at du ønsker å ta den/ hun rekker ikke tilby. Er nok et snev av *digg å spare de penga*, men hun lar deg nok betale fordi du tilbyr. Selv drar jeg aldri på date, men det er fordi jeg ikke har råd, og noen jenter tar det for gitt at mannen betaler eller ser på det som negativt at jeg ikke har råd. Når det kommer til initiativet, eller mangelen på det i hennes tilfelle er det kanskje lurest å spørre henne rett ut. Tenker nok at jeg selv hadde droppet henne intill hun evt tok initiativ, men da risikerer man jo å droppe en dame hvis mangel på initiativ kan skyldes noe helt annet enn det du kanskje tror. Personlige problemer ol. Endret 19. mars 2015 av Oslo-m89
Inwe Skrevet 20. mars 2015 #18 Skrevet 20. mars 2015 Jeg hadde aldri dratt på fler dater bare for gratis mat. Jeg har da penger til mat uten å måtte date en jeg ikke vil date. Kan ikke tenke meg det er mange som gidder å dra ut med samme fyr fler ganger uten å like han på en eller annen måte. Jeg ville forsåvidt tilbudt meg å betale selv, men det er mange som ikke tenker over det. 1
Gjest Bruker1000 Skrevet 20. mars 2015 #19 Skrevet 20. mars 2015 hvordan virker hun da? Interessert og tilstedeværende, kysser dere? Føler du at hun bruker deg?
Cuntzilla Skrevet 20. mars 2015 #20 Skrevet 20. mars 2015 Man gidder jo ikke gå på date med en fyr bare for å spare penger på middag. Det finnes mange rare folk i verden, TS er kanskje en av dem siden han synes dette er en nærliggende forklaring, men sannsynligvis så liker hun deg når hun takker ja til date fire ganger på rad Kanskje hun er en av disse "tradisjonelle" kvinnene, som mener menn skal både invitere og spandere? Isåfall hjelper det kanskje ikke så mye å avvente og se om hun inviterer. Er hun den type kvinne så må du ta initiativet til å ta dette et skritt videre også. Ville invitert henne hjem på middag, vin og sex (den siste goes without saying..), da finner du fort ut om hun også ønsker å gå videre med dette. Om du er så opptatt av pengene og tror helt seriøst at hun tilbringer tid med deg bare for å score noe biff og poteter, så inviter henne på dates som ikke koster så mye. Gå eller kjør en tur, ta en kopp kaffe og spill brettspill på kafé, stikk på et museum eller en utstilling eller noe hvis dere liker sånt, osv. Gidder hun ikke det, så har du svaret ditt der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå