L@dy Skrevet 17. august 2004 #1 Skrevet 17. august 2004 For en stund siden så fikk jeg jobb via vikarbyrå. Etter vel to mnd ble jeg fast ansatt, og etter enda en mnd fikk jeg avdelings ansvar pga sykdom. Det har jeg hatt nå i snart 3 mnd. Hvor lenge vedkommende er borte vet jeg ikke helt. Jobb situasjonen er en smule usikker, og jeg har derfor tenkt og oppdatere Cv`en og sende ut en og annen jobb søknad for og "se hva som skjer". Men så blir jeg usikker på hvordan jeg skal legge frem dette forløpet på en Cv. Skal jeg skrive at jeg begynte som vikar, eller er det en liten bagatell? Det er jo som midlertidig avdelings leder jeg best kan "selge" meg. Det er jo litt andre arbeidsoppgaer jeg har hatt nå. Mulig det vil se rart ut om jeg skriver noe sånt: "konsulent" vikar - firma periode "konsulent" fast ansatt - firma periode Ass.avdelings leder - firma periode
KalloRilla Skrevet 17. august 2004 #2 Skrevet 17. august 2004 Jeg hadde beskrevet de oppgavene jeg jobbet mest med i søknaden jeg. Ikke tatt det med på cv'n i det hele tatt. Der hadde jeg bare skrevet Firma................... Periode XXXX....................x - x ............................x - x ............................ x - x
Dreyer Skrevet 18. august 2004 #3 Skrevet 18. august 2004 Jobben jeg har nå begynte jeg i som vikar, første 3 mnd var for Manpower så ble jeg fast. Nå søker jeg nye jobber, og på cv'en skriver jeg slik: Firmanavn Sekretær nov 01 - Når jeg skriver om hvilke arbeidsoppgaver jeg har nå, så skriver jeg "Fikk jobben gjennom Manpower, fast ansatt etter 3 mndr". Jeg tar det med fordi jeg håper det viser at jeg er så flink at firmaet valgte å beholde meg. Skriver altså ikke noe på selve oversikten om at de første mnd var som vikar, men syns det kan være greit å vise at jeg har jobbet gjennom vikarbyrå.
L@dy Skrevet 18. august 2004 Forfatter #4 Skrevet 18. august 2004 Takker for tips! :-) Ser dere skriver firma navn først, deretter hvilke stilling. Det er jo sikkert bagatell altså. Men jeg har hatt stillings tittel først, og så firma. Kanskje jeg skal bytte litt på det. På denne stillingen kommer jeg forøvrig til og ha navnet på firmaet konfidensielt. I Cv`en kommer jeg ikke til og skrive noe om arbeidsoppgavene, det blir bare en oversikt og så beskriver jeg det i søknaden. Jeg hadde nok ikke tatt med at jeg startet som vikar hadde det vært en stilling som jeg hadde hatt lenge. Men dette er bare på en periode på vel 6 mnd.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå