Gå til innhold

Ta med pusen på hyttetur? Litt tips takk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle dyrevenner :)

Jeg og ei venninne vurderer å ta en hytte tur i helgen, og siden samboern også er vekke så tenker jeg veldig på pusen. Kan selvfølgelig bare være borte fra fredag - lørdag. Men hadde jo håpet på hele helgen. Så derfor lurer jeg på deres erfaring med å ha pusen med på tur. Pusegutten min er rett over 7 mnd nå, nyelig kastrert. Han flyr inn og ut vinduet her, og kommer stadig innom for å kikke. Men hvordan er det å ha de med på et nytt sted? Hytta er ca 30-40 min herfra, ingen veier eller slikt i nærheten, kun skog og "myr". Noen tips takk? :) Første pusen jeg har, så er litt usikker :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Katter skal uansett ikke være ute alene når de er så unge som din, så det bør gå bra om du holder han inne. Det skal du jo egentlig gjøre uansett.

Katter har ikke ferdig utviklet stedsans før de er 1 år.

Så det er like stor sjanse for at den forsvinner når du har den ute som når du har den på hytta.

Anonymous poster hash: b8e7d...f1e
Skrevet

Han holdes inne. Min pus klarte å snike seg ut på hyttetur og forsvant en uke. Fant ho tilslutt gjemt under en hytte

Skrevet

Jeg har hørt så mye frem og tilbake om det aldersgreine til pusen. Dyrlegen sa jeg kunne slippe han ut nå når han var kastrert? Må man virkelig vente et år?

Ja tenkte på å holde han inne, eller i bånd, at jeg tar en lang snor, så han har litt å gå på? :)

AnonymBruker
Skrevet

Har du ingen som kan komme innom og mate ham? Min pus kan fint være hjemme en helg om noen kommer innom henne. Jeg tror dette er bedre for henne enn reise + nytt sted når det er snakk om så kort tid som en helg. Vet jo ikke med din pus om han synes det er ok med biltur :)

Hvis du tar ham med ville jeg ikke hatt ham løs ute alene iallfall.

Anonymous poster hash: 39580...2ec
AnonymBruker
Skrevet

Ta gjerne med katten på hytta. Men ikke slipp den ut. Vi har en familiehytte som jeg ofte tar med kattene til, men hver gang jeg har nye katter, så lar jeg de være inne en hod stund før jeg slipper de ut.

Anonymous poster hash: 23a10...632

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt så mye frem og tilbake om det aldersgreine til pusen. Dyrlegen sa jeg kunne slippe han ut nå når han var kastrert? Må man virkelig vente et år?

Ja tenkte på å holde han inne, eller i bånd, at jeg tar en lang snor, så han har litt å gå på? :)

Du kan ha han ute før, men da bør det være under oppsyn ihvertfall. Sånn at du er litt ute med han også tar du han inn når du skal inn.

Ta han med på hytta du :) Det går nok helt fint. Hvis han er vant til bånd så er det jo kjempefint.

Anonymous poster hash: b8e7d...f1e

Skrevet

Tusen takk for svar :D Godt å få noen tips når jeg ikke er helt sikker selv. Vil jo ikke miste han :)

Da får vi se hva det blir til! :D

• Liker 1
Gjest Seajewel
Skrevet

Minst ni måneder, orienteringssansen virker ikke før den tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...