Jolene Skrevet 24. mars 2015 #61 Skrevet 24. mars 2015 Jeg kjøper stort sett "billige" klær. Noe går selvfølgelig i stykker, men det meste holder seg. Jeg har bla en snart 10 år gammel bukse fra h&m som fremdeles er brukbar. Men poenget mitt er at noen sier at de kjøper svindyre klær kun fordi det liksom er så fryktelig god kvalitet på de. Joda, noen av de klærne vil sikkert vare i evigheter, men de kjøpte det på grunn av merket og. Og mange av disse folka skal alltid ha det nye. Når MK-veskene, VS bikiniene eller CG-jakkene går ut av trend så kjøper de noe nytt. "Må ha god kvalitet asså" Uansett, skal man ha klær som varer er jeg mer fan av å lappe de igjen om de revner. ^^ eller bytte med hverandre. Har gjort det noen ganger. Men folk går jo med hva de vil. Bare de er ærlige. Jeg vet selv om noen merkeklær jeg kunne tenkt å ha meg, har ikke råd da. Men jeg liker de pga designet. Driter i kvaliteten. Revner de bare lapper jeg det sammen igjen.Anonymous poster hash: 87a46...814 Det uthevede: Det kaller jeg ikke design, men merke. Da stiller saken seg litt annerledes for min del. For mye merkeklær er ikke lagd med tanke på holdbarhet eller kvalitet, de er lagd for å tjene penger. Derfor er jeg glad i design når jeg først skal legge mye penger i noe. Dersom jeg ikke velger design (som regel ikke, pga økonomi) så velger jeg plagg som jeg vet har kvalitet. Disse plaggene har som regel ikke et spesielt merke, fordi det ikke er noe "hype" rundt plagget. Angående det med å lappe og reparere klær: Helt enig! Det samme gjør jeg. Dersom et plagg går i stykker så reparerer jeg det bare, jeg kaster ikke brukbare ting bare fordi det er et hull et sted. Dersom alt håp er ute for plagget får det lov til å bli pussefiller for min kjære (til bruk i garasjen). Ellers så hadde jeg gitt det bort, slik at andre kunne få glede av plagget.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #62 Skrevet 24. mars 2015 Det uthevede: Det kaller jeg ikke design, men merke. Da stiller saken seg litt annerledes for min del. For mye merkeklær er ikke lagd med tanke på holdbarhet eller kvalitet, de er lagd for å tjene penger. Derfor er jeg glad i design når jeg først skal legge mye penger i noe. Dersom jeg ikke velger design (som regel ikke, pga økonomi) så velger jeg plagg som jeg vet har kvalitet. Disse plaggene har som regel ikke et spesielt merke, fordi det ikke er noe "hype" rundt plagget. Angående det med å lappe og reparere klær: Helt enig! Det samme gjør jeg. Dersom et plagg går i stykker så reparerer jeg det bare, jeg kaster ikke brukbare ting bare fordi det er et hull et sted. Dersom alt håp er ute for plagget får det lov til å bli pussefiller for min kjære (til bruk i garasjen). Ellers så hadde jeg gitt det bort, slik at andre kunne få glede av plagget. Ja det er vel forskjell på design og merke som sagt er det dyre klær jeg selv syns er fine pga designet, ikke nødvendigvis merket da, men liker man ett design liker man sikkert fler av samme designer. Men ja da er vi vel enige Hehe. Selv om jeg kanskje kun kommer til å kjøpe meg ett designplagg om jeg har råd, så viktig er det ikke. Men ja, er jo fint om folk er ærlige. Da syns jeg liksom det er greit sålenge de ikke blakker seg helt. Men når folk skal drive å unnskylde de dyre klæra sine da kan jeg bli litt irritert, for da er det tydelig de har kjøpt klærne av en annen grunn enn at de bare syns de er fine.Anonymous poster hash: 87a46...814
Jolene Skrevet 24. mars 2015 #63 Skrevet 24. mars 2015 Ja det er vel forskjell på design og merke som sagt er det dyre klær jeg selv syns er fine pga designet, ikke nødvendigvis merket da, men liker man ett design liker man sikkert fler av samme designer. Men ja da er vi vel enige Hehe. Selv om jeg kanskje kun kommer til å kjøpe meg ett designplagg om jeg har råd, så viktig er det ikke. Men ja, er jo fint om folk er ærlige. Da syns jeg liksom det er greit sålenge de ikke blakker seg helt. Men når folk skal drive å unnskylde de dyre klæra sine da kan jeg bli litt irritert, for da er det tydelig de har kjøpt klærne av en annen grunn enn at de bare syns de er fine.Anonymous poster hash: 87a46...814 Enig.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #64 Skrevet 26. mars 2015 Herregud, dette må være det dummeste jeg har sett her inni! Hva er galt med dere? Folk som kjøper merkeklær prioriterer dårlig og viser seg frem? Lol, da så! Fakta er at mange dyre, merke klær er bedre kvalitet en hm, si hva dere vil, men det er fakta ;-) Holder seg lengere, holder fasongen, tråder løsner ikke bare du ser på det. Heldigvis bryr ikke vi i merkeklær oss om hva dere i billigklær syns, for folk som er så dumme at de dømmer folk etter klær er det bare synd på. Få dere et liv! Anonymous poster hash: 55dfd...b4a 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #65 Skrevet 26. mars 2015 Herregud, dette må være det dummeste jeg har sett her inni! Hva er galt med dere? Folk som kjøper merkeklær prioriterer dårlig og viser seg frem? Lol, da så! Fakta er at mange dyre, merke klær er bedre kvalitet en hm, si hva dere vil, men det er fakta ;-) Holder seg lengere, holder fasongen, tråder løsner ikke bare du ser på det. Heldigvis bryr ikke vi i merkeklær oss om hva dere i billigklær syns, for folk som er så dumme at de dømmer folk etter klær er det bare synd på. Få dere et liv!Anonymous poster hash: 55dfd...b4a Butthurt much? Anonymous poster hash: d181b...14d 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #66 Skrevet 26. mars 2015 Forstår ikke helt at det er så mange med parajumper jakker. (Nærmest 'skoleuniform' der jeg bor) Sett mye av det i vinter. Det er jo ikke spesielt fine jakker.... Har noen litt dyrere klær selv, men da vises ikke logo. At det står MK eller Guess på veska er jo ikke særlig spesielt lenger. Dessuten er Guess billig back in the US! Anonymous poster hash: 15a5d...bb4
Gjest HeiHade Skrevet 26. mars 2015 #67 Skrevet 26. mars 2015 Esj, legger ikke merke til det. Hvis noen hadde påpekt det så hadde jeg, som fattog student, tenkt at jeg gleder meg til jeg selv kan handle klær igjen. Sist shoppingrunde brukte jeg 800 kr og kom hjem med fem plagg og til og med da hadde jeg dårlig samvittighet, haha
Jus sanguinis Skrevet 28. mars 2015 #68 Skrevet 28. mars 2015 Hva slags alvorlig problem har disse menneskene?Anonymous poster hash: e0cad...b2b De klarer ikke å inngå i et naturlig kollektivt felleskap, og har et unaturlig behov for å bryte ut fra fellesskapet.
Gjest Seajewel Skrevet 28. mars 2015 #69 Skrevet 28. mars 2015 Herregud, dette må være det dummeste jeg har sett her inni! Hva er galt med dere? Folk som kjøper merkeklær prioriterer dårlig og viser seg frem? Lol, da så! Fakta er at mange dyre, merke klær er bedre kvalitet en hm, si hva dere vil, men det er fakta ;-) Holder seg lengere, holder fasongen, tråder løsner ikke bare du ser på det. Heldigvis bryr ikke vi i merkeklær oss om hva dere i billigklær syns, for folk som er så dumme at de dømmer folk etter klær er det bare synd på. Få dere et liv! Anonymous poster hash: 55dfd...b4a Nåja. Har selv vært vitne til at en Moods of Norway-dress revna i baken til en fyr, så er ikke alle merkeklær som er mer holdbare.
Kontormus Skrevet 28. mars 2015 #70 Skrevet 28. mars 2015 Nåja. Har selv vært vitne til at en Moods of Norway-dress revna i baken til en fyr, så er ikke alle merkeklær som er mer holdbare. Og hva gjorde han som fikk buksa til å revne? Tviler på at sømmen plutselig bare var gått opp... 2
Kontormus Skrevet 28. mars 2015 #71 Skrevet 28. mars 2015 RL og Gant er bare merker som lager tøy i en bestemt stil. De virkelige designerklærne kjenner de fleste ikke igjen når vi ser dem, og de fleste har neppe hørt om dem engang, med unntak av de som er spesielt interessert i houte couture. Jeg kjøper helst ikke disse billigklærne fordi de ofte har skjeve og dårlig sydde sømmer, løse tråder, plaggene blir ofte slaskete og vridde. I tillegg til at det går 13 på dusinet av dem. Kjøper heller sjeldent, plagg jeg har glede av lenge. Jeg ønsker heller ikke sende ut signaler til andre om noe som helst, men bruker de klærne jeg føler meg vel i. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2015 #72 Skrevet 28. mars 2015 Hvis de går med klær som tydelig viser hvilket merke det er, tenker jeg at det er litt "show-off". Harry. Å ellers gå i designerklær fordi kvaliteten og passformen faktisk er finere, har jeg forståelse for - såfremt man har økonomi til det. Anonymous poster hash: 476cd...904
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2015 #73 Skrevet 28. mars 2015 RL og Gant er bare merker som lager tøy i en bestemt stil. De virkelige designerklærne kjenner de fleste ikke igjen når vi ser dem, og de fleste har neppe hørt om dem engang, med unntak av de som er spesielt interessert i houte couture. Jeg kjøper helst ikke disse billigklærne fordi de ofte har skjeve og dårlig sydde sømmer, løse tråder, plaggene blir ofte slaskete og vridde. I tillegg til at det går 13 på dusinet av dem. Kjøper heller sjeldent, plagg jeg har glede av lenge. Jeg ønsker heller ikke sende ut signaler til andre om noe som helst, men bruker de klærne jeg føler meg vel i. Hvor kjøper du klær?Anonymous poster hash: c8ceb...5c7
Cecee Skrevet 28. mars 2015 #74 Skrevet 28. mars 2015 Jeg tenker at de prioriterer ordentlige klær og at de ikke støtter barnearbeid på f.eks. H&M
super-ida Skrevet 28. mars 2015 #75 Skrevet 28. mars 2015 Rl, th, gant er ikke designtøy, men merkeklær i mine øyne... Selv har keg en del av det, fordi det er billig i USA, th feks ligger ikke SÅ mye over H&M i pris der...
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2015 #76 Skrevet 28. mars 2015 "Tullinger og idioter" tenker jeg, hver eneste gang jeg ser folk som går med slike klær. Jeg forstår ikke at folk gidder å bruke mangfoldige tusenlapper på slike klesplagg. Det finnes langt bedre (og mer nyttige) ting å bruke penger på. Spesielt slitesterke er slike merke-klær heller ikke. Det finnes andre, helt vanlige klesplagg fra et helt ukjente bedrifter som er av minst like god kvalitet. Merkeklær fungerer bare som store reklame-plakater for bedriftene som har produsert disse klærne... Ser hva du vil frem til, men er noe uenig. Det er ikke mye logoflash i ett silkeskjerf i fra Hermes eller en trench i fra Burberry, imo. Og kvaliteten er upåklagelig.Anonymous poster hash: e5dd5...459 1
waco Skrevet 28. mars 2015 #77 Skrevet 28. mars 2015 Ser hva du vil frem til, men er noe uenig. Det er ikke mye logoflash i ett silkeskjerf i fra Hermes eller en trench i fra Burberry, imo. Og kvaliteten er upåklagelig.Anonymous poster hash: e5dd5...459 Bruker du silkeskjerf? Sånn som han hellstrøm? 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2015 #78 Skrevet 28. mars 2015 Du sier mye bra her som jeg er enig i. Er også enig i din siste setning her. For mange er dette "typisk design klær" men jeg er ikke enig, jeg blir mer "imponert" om jeg ser noen med designermerker man ikke kjenner så godt til Anonymous poster hash: e1a54...e73 jeg har en splitter ny veske fra Furla i Portugal, den vesken kjøpte jeg fordi Furla ikke er et så godt kjent merke hjemme i Norge. Vesken kostet meg 4200 kr. Ville ikke vasse rundt i Michael Kors slik som "alle" gjør pr dags dato.Anonymous poster hash: fc40e...4eb
Kontormus Skrevet 29. mars 2015 #79 Skrevet 29. mars 2015 Hvor kjøper du klær?Anonymous poster hash: c8ceb...5c7 Sannsynligheten er størst for at jeg finner noe jeg liker hvis jeg går innom Høyer eller Kiman Woman her i Oslo. Og som casual-klær har jeg en tendens til å like det meste fra Hunkydory og Please Jeans. Da jeg for noen år siden hadde en jobb som krevde en del formelt tøy, fant jeg mye hos Hugo Boss og litt hos Tiger of Sweden. Førstnevnte kan en ikke se at har vært mye brukt, og dette tøyet er veldig klassisk og kan fint brukes enda. Skal jeg pynte meg, foretrekker jeg også klassisk med en anelse 60-tallsinspirasjon som f.eks slingback-sko og tidstypisk oppsatt hår. Jeg er også veldig svak for fargene Mickan i Solsidan bruker, og liker veldig mange av plaggene hennes også. 1
Jolene Skrevet 29. mars 2015 #80 Skrevet 29. mars 2015 Sannsynligheten er størst for at jeg finner noe jeg liker hvis jeg går innom Høyer eller Kiman Woman her i Oslo. Og som casual-klær har jeg en tendens til å like det meste fra Hunkydory og Please Jeans. Da jeg for noen år siden hadde en jobb som krevde en del formelt tøy, fant jeg mye hos Hugo Boss og litt hos Tiger of Sweden. Førstnevnte kan en ikke se at har vært mye brukt, og dette tøyet er veldig klassisk og kan fint brukes enda. Skal jeg pynte meg, foretrekker jeg også klassisk med en anelse 60-tallsinspirasjon som f.eks slingback-sko og tidstypisk oppsatt hår. Jeg er også veldig svak for fargene Mickan i Solsidan bruker, og liker veldig mange av plaggene hennes også. Må si jeg liker din fremstilling av klær og stil. Kjenner meg igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå