Gå til innhold

Hva tenker du når du ser folk med designerklær?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en bekjent, en mamma til en av de andre barna på skolen, som jeg registrerer alltid går med jakker av merker som Hilfiger, Parajumper eller Gant. Har også lagt merke til at hun har bukser fra MET eller Ralph Lauren. Ikke så vanskelig å legge merke til, vi snakker ofte sammen.

Jeg har lett for å tenke at hun har god råd. På den annen side tenker jeg også at hun er opptatt av merker og litt sånn "show-off". Og på den tredje side tenker jeg at hun er kvalitetsbevisst.

Men så syns jeg det er forskjell på en 17åring som bruker designerklær (da fnyser jeg stort sett) og på henne som jeg beskriver her, som er over 40 år ;)

Anonymous poster hash: e1a54...e73
Skrevet

Tenker ikke noe mer om dem, enn andre som går med andre merker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det gjelder 90 % av foreldrene i min datters klasse/skole, inkludert fedrene, så jeg legger heller merke til det motsatte og tenker "Yes, en som meg, med vanlige klær!".

Anonymous poster hash: 6976e...af6
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Enkelte ytterjakker har jo en logo som både klart og tydelig forteller hvilket merke den er, - det er det vanskelig å endre på.

Disse merkene er også plassert slik at de skal være lette å få øye på, og er utformet på en speiell måte slik at de blir lette å legge merke til og å kjenne igjen.

Plagg som derimot ikke er rene ytterplagg har jo 'merkeidentiteten sin' mye mer skjult. det kan være 'hendelen' på glidelåsen i skjørtet f.eks.

Da skal du være plagsomt nærgående for å finne ut av hvilket merke det er, - med mindre du gjenkjenner designen/snittet, stoff og farve fra noe du har sett.

Så har det seg somregel slik at noen produsenter/merker/designere ofte følger et snitt som kler noen veldig godt, og som andre ikke kler. De som kler det snittet vil av naturlige grunner fort velge å se på/etter den produsentens plagg siden snittet passer deres mål og fasong.

Det hender jeg legger merke til en ytterjakke/kåpe grunnet logoen, men ellers kommenterer jeg fasonger, snitt og farver som kler bæreren godt og får vedkommende til å skinne.

Og helt til slutt: Joda, det finnes logoflash'ere. I alle aldergrupper. De plager meg ikke, de er mennesker de også...også når de finner glede i å promotere spesifikke merker ved å respondere på et kompliment med at "Det er en <putt inn merkeidenten>"

Men, designerplagg i min verden er ikke masseproduserte jakker fra Ralph Lauren eller Gant.

Endret av Lille-pus
  • Liker 8
Skrevet

Hvis plagget er skikkelig fint og av god kvalitet skulle jeg ønske jeg hadde råd selv.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er helt kurant :)

Skrevet

Det er tull at en ralph lauren bukse er bedre kvalitet enn f.eks en levisbukse. Man betaler for merke, ingenting annet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det ville jeg neppe lagt merke til. Er rimelig "merkeblind"

Anonymous poster hash: 2abb3...3f4

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor legge merke til slikt så lenge folk er hele og rene i tøyet så spiller da dette ingen rolle?

De som legger merke til slikt, er vel gjerne dem som,ønsker seg merkeklær?

Anonymous poster hash: 512f2...e3c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

ingen av de du beskriver anser jeg som designerklær, så jeg tenker vel aldri over det da

Anonymous poster hash: bb3e2...5a6
  • Liker 2
Skrevet

Sannsynligvis ville jeg ikke lagt merke til det en gang, så dermed ville jeg ikke tenkt noe som helst :ler: . Men selv om jeg hadde gjenkjent et eller annet merke, så ville det ikke brydd meg det minste. Folk får kle seg som de vil så lenge klærne er rimelig rene og hele.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Enkelte ytterjakker har jo en logo som både klart og tydelig forteller hvilket merke den er, - det er det vanskelig å endre på.

Disse merkene er også plassert slik at de skal være lette å få øye på, og er utformet på en speiell måte slik at de blir lette å legge merke til og å kjenne igjen.

Plagg som derimot ikke er rene ytterplagg har jo 'merkeidentiteten sin' mye mer skjult. det kan være 'hendelen' på glidelåsen i skjørtet f.eks.

Da skal du være plagsomt nærgående for å finne ut av hvilket merke det er, - med mindre du gjenkjenner designen/snittet, stoff og farve fra noe du har sett.

Så har det seg somregel slik at noen produsenter/merker/designere ofte følger et snitt som kler noen veldig godt, og som andre ikke kler. De som kler det snittet vil av naturlige grunner fort velge å se på/etter den produsentens plagg siden snittet passer deres mål og fasong.

Det hender jeg legger merke til en ytterjakke/kåpe grunnet logoen, men ellers kommenterer jeg fasonger, snitt og farver som kler bæreren godt og får vedkommende til å skinne.

Og helt til slutt: Joda, det finnes logoflash'ere. I alle aldergrupper. De plager meg ikke, de er mennesker de også...også når de finner glede i å promotere spesifikke merker ved å respondere på et kompliment med at "Det er en <putt inn merkeidenten>"

Men, designerplagg i min verden er ikke masseproduserte jakker fra Ralph Lauren eller Gant.

Du sier mye bra her som jeg er enig i. Er også enig i din siste setning her. For mange er dette "typisk design klær" men jeg er ikke enig, jeg blir mer "imponert" om jeg ser noen med designermerker man ikke kjenner så godt til ;)

Skrevet

Jeg tenker sikkert "fin genser".

Skrevet

jeg tenker kanskje at de er litt snobb men ikke noe mer enn det, og ikke på en negativ måte heller

AnonymBruker
Skrevet

"Vil du ha rømme og syltetøy på vaffeljakken din?"

Meh. Er så lei av den preppy stilen med RL og TH i lange baner. Det er merkeklær, men ikke det jeg vil kalle designerklær.

Anonymous poster hash: 8e485...ae5

• Liker 7
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"Vil du ha rømme og syltetøy på vaffeljakken din?"

Meh. Er så lei av den preppy stilen med RL og TH i lange baner. Det er merkeklær, men ikke det jeg vil kalle designerklær.

Ingrid?

Anonymous poster hash: 834d7...d62

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en bekjent, en mamma til en av de andre barna på skolen, som jeg registrerer alltid går med jakker av merker som Hilfiger, Parajumper eller Gant. Har også lagt merke til at hun har bukser fra MET eller Ralph Lauren. Ikke så vanskelig å legge merke til, vi snakker ofte sammen.

Jeg har lett for å tenke at hun har god råd. På den annen side tenker jeg også at hun er opptatt av merker og litt sånn "show-off". Og på den tredje side tenker jeg at hun er kvalitetsbevisst.

Men så syns jeg det er forskjell på en 17åring som bruker designerklær (da fnyser jeg stort sett) og på henne som jeg beskriver her, som er over 40 år ;)

Prøver å vise seg fram, men har ikke råd til topp designer merker.

Anonymous poster hash: 17877...e09

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingrid? Anonymous poster hash: 834d7...d62

Huh?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er tull at en ralph lauren bukse er bedre kvalitet enn f.eks en levisbukse. Man betaler for merke, ingenting annet.

Nå ligger bukser fra Levis og Ralph Lauren i samme prisklasse da, så det var en heller dårlig sammenligning.

Anonymous poster hash: 4aae3...1b4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er såpass vant til det at jeg legger knapt merke til det. Folk for gå i hva de vil for min del :)

Anonymous poster hash: 1d89a...83e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...