AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #1 Skrevet 19. mars 2015 Jeg trenger hjelp Har en date i morgen :O Dette er en fyr jeg liker kjempegodt, og som jeg har kjent i mange år. Hører med til historien at vi hadde sex for mange år siden, uten at jeg tror det har så mye å si. Vi har hatt ett kjempefint platonisk vennskap i mange år, og vi har snakka om div dates og forhold vi begge har hatt med andre... Og her om dagen fortalte jeg han om en date jeg var på, som gikk relativt dårlig pga meg og noen issues jeg tydeligvis har pådratt meg, uten at jeg skjønner helt hvorfor, og så snakket vi litt rundt om dette før han sier at jeg burde date han, da vil jeg ikke få de samme issuene, siden jeg kjenner han godt og er trygg på han. Jeg ler det bort og sier at det skulle jeg gjerne gjort, men at jeg vet at han bare er ute etter sex og at det ikke er aktuelt for meg.. Da kommer han med den "leksa" om hva han er ute etter i ett forhold og at han vet at jeg er istand til å gi han det, og at han faktisk tror vi kan være en god match, siden vi har vært såpass gode venner i så mange år, og er såpass like personlighetsmessig. Så ble vi enige om en date "for å se" og nå er jeg dritnervøs! Er generelt elendig på dates, og nå skal jeg i tillegg på date med en jeg kjenner kjempegodt! Hva tenker dere i forhold til eskalering osv? Bør jeg holde igjen på det meste, eller bare ta det som det kommer? Dette blir jo litt annerledes siden vi kjenner hverandre så godt fra før, vi skipper jo hele den "bli kjent"-fasen.. Anonymous poster hash: 2426c...244
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #2 Skrevet 19. mars 2015 Jeg tenker at det kan være lurt å vente en stund med det fysiske. Det dere ser etter nå, er jo om dere passer som kjærester, mer enn venner. For å finne ut det trenger dere å tilbringe en del tid sammen og kjenne på følelsene og kjemien og få mulighet til å virkelig kjenne etter om dette er mer enn vennskap. Hvis dere begynner å kysse og ha sex, kommer det til å komme i veien. Dere kommer til å bruke for mye tid på det fysiske, så det vil bli vanskeligere å finne ut hva dere egentlig føler. Anonymous poster hash: dffbd...f90
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #3 Skrevet 19. mars 2015 Men hvis vi ikke gjør noe fysisk (kyssing, kosing) vil vi ikke da lett forbli i den samme venne-sonen? Anonymous poster hash: 2426c...244
Polly Ester Skrevet 19. mars 2015 #4 Skrevet 19. mars 2015 Dere kjenner jo hverandre fra før, så kyssing og sex er vel det eneste som skiller dere fra det stadiet dere er nå til å bli kjærester. Jeg syns du bare skal ta det som det kommer. Og kos deg! 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #5 Skrevet 19. mars 2015 Men hvis vi ikke gjør noe fysisk (kyssing, kosing) vil vi ikke da lett forbli i den samme venne-sonen? Anonymous poster hash: 2426c...244 Kyssing hører nok med ja, det er egentlig sex jeg tenker at dere bør vente med. Men det finnes ingen regler for dette, dere må gjøre det som føles rett for dere. Anonymous poster hash: dffbd...f90 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #6 Skrevet 20. mars 2015 Takk for svar, da kan jeg slappe litt mer av tror jeg Er nok som dere sier lurt å vente med sexen (spesielt siden jeg også har trodd han kun har vært ute etter sex før), mens kyssing og kosing/tafsing får jeg bare nyte hvis det blir noe av Pleier normalt ikke å gjøre sånt på første date i det hele tatt, men så pleier jeg heller ikke date folk jeg kjenner så godt fra før, og til og med har hatt sex med før (Bare noe som skjedde en periode for mange år siden vi var langt nede begge to, sklei over av seg selv når vi begge begynte å få det bedre og gled over i venneskap... Har aldri vært nevnt av noen av oss etterpå) TS Anonymous poster hash: 2426c...244
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå