Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har i en lengre periode vært plaget av lett kløe og sårhet i området rundt skjeden. Det klør ikke så mye til vanlig, men det begynner å klø når jeg feks vasker meg eller tørker meg nedentil. Det er også ganske sårt (noe som kan komme av at jeg klør tilbake når det klør). Har prøvd canesten salve, og da ble det litt bedre mens jeg holdt på med kuren, men ble likens igjen etterpå. Hvor lenge bør en holde på med en slik kur for at den skal virke dersom det er underlivssopp? Og hva annet kan det være, og hva kan jeg gjøre med det? Håper noen kan gi noen tips, for det begynner å bli irriterende at det er slik :veldigsur:

(PS: har ikke utslett)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til lege og få henvisning til hudlege. Der kan de sikkert svare deg på om det kan være noe annet enn sopp.

F.eks.

Hudlegekontoret 1

Eller

Hudlegekontoret 2

Jeg har laget linker av URL'ene slik at de tar mindre plass. Siden ble nemlig så bred av de lange linkene. Håper det er OK.

Litago - moderator.

Skrevet

Sopp må behandles både med salve og vagitorier.

Varigheten på en kur vil variere, men ca 7-10 dager.

Følg anvisningen på pakken.

Et reseptfritt alternativ til Canesten er Pevaryl.

Skrevet

Aco intim creme (fra apoteket) hjelper veldig bra mot kløe! Jeg hadde samme problemet. Fikk en kortisonkrem av legen som jeg brukte i litt over en uke, men etter kuren så klødde jeg litt fremdeles. Aco kremen kan jeg bruke hver dag, den er som en vanlig hudkrem, bare for underlivet.

For meg hjalp det også å bytte til myyyykt toalettpapir. Jeg sluttet å bruke intimsåpe og gikk over til kun vann, pluss at jeg sluttet å barbere meg.

Det tok litt tid, men i løpet av 2-3 måneder har jeg blitt stadig bedre, og nå er jeg nesten helt bra igjen.

:-)

Skrevet

For noen år siden var jeg plaget med underlivssopp. Jeg gikk aldri til legen med det.

Men jeg ble faktisk kvitt det da jeg byttet bind. Jeg hadde brukt always ultra over lengre tid, men fikk vite av en venninne at hun også var plagd med sopp. Hun hadde byttet bind, og det hadde hjulpet for henne.

Kanskje et tips om du bruker always ultra?

Skrevet

Tror du intimsåpe kan ha noe med det å gjøre? jeg føler meg ikke ren nok hvis jeg ikke bruker det... Bruker både always ultra og libresse stringbind. Mest libresse. Det at man bruker stringtruse kan vel og ha noe å si... :forvirra: Det med den intimkremen var et bra tips. Skal også ta en kur med både canesten salve og stikkpiller. det skader jo ikke å prøve. Skal skifte toalettpapir også.. her prøver man alt! :rosasmil:

Gjest Anonymous
Skrevet
Tror du intimsåpe kan ha noe med det å gjøre? jeg føler meg ikke ren nok hvis jeg ikke bruker det... Bruker både always ultra og libresse stringbind. Mest libresse. Det at man bruker stringtruse kan vel og ha noe å si... :forvirra: Det med den intimkremen var et bra tips. Skal også ta en kur med både canesten salve og stikkpiller. det skader jo ikke å prøve. Skal skifte toalettpapir også.. her prøver man alt! :rosasmil:

Ja, det kan ha noe å si om du vasker deg for mye og bruker string-truse. Prøv å sove uten truse, og se om det blir bedre

Skrevet

Da jeg var gravid fikk jeg også sopp i underlivet. og damen på apoteket sa at også min samboer burde bruke kuren. For gutter kan visst også ha det, og da man har sex da blir den jo overført igjen :-?

Skrevet

Kenacutan er en salve som vistnok skal være veldig god. Men den fåes på resept.

Skrevet

underlivssopp kommer faktisk av at du vasker deg for mye!du vasker vekk de bakteriene som skal være der nede og ødelegger normalfloraen og lager et surt miljø.

tro d eller ei hjelper det hvis du kjøper youghurt naturell og smører det i underlivet og skyller det vekk igjen i dushen..det gjør at normalfloraen blir stabil..

stringtruser og trange bukser kan også gjøre at du får underlivsopp..(tro d eller ei)

ikke bruk truseinnlegg ofte!

samme med vanlig bind..

det er også og anbefale og ligge uten truse om natten...

bind og truseinnlegg gjør at underlivet ikke får luft og gjør miljøet surt,uansett om det står på pakken at bindet "puster" (been there, done that)

hvis du skal bruke canesten følg bruksanvisningen nøye og ta hele kuren (bruk både vagiator og krem som følger med pakken!)ikke stopp med kuren fordi at du har blitt bedre,fortsett ut kuren..hvis du har type som du er seksuellt aktiv med, få ham også til og ta kuren..

vil også annbefale og skifte til et mykt toalettpapir.

hvis ingenting av dette fungerer, bestill en time hos legen din og få ham til og se på det.

håper dette fungerer!

lykke til!

Skrevet
du vasker vekk de bakteriene som skal være der nede og ødelegger normalfloraen og lager et surt miljø.

bind og truseinnlegg gjør at underlivet ikke får luft og gjør miljøet surt,uansett om det står på pakken at bindet "puster" (been there, done that)

Miljøet skal være surt. Problemet oppstår når miljøet ikke er surt nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...