Kokomomo Skrevet 19. mars 2015 #1 Skrevet 19. mars 2015 Hvor lang strekning er normalt og sykle? Hvor langt pleier du å sykle når du først tar deg en sykkeltur?
Thorn Skrevet 19. mars 2015 #2 Skrevet 19. mars 2015 Jeg pleier å sykle et sted mellom 2 og 4 mil på en tur
Petra75 Skrevet 19. mars 2015 #3 Skrevet 19. mars 2015 Jeg pleier å sykle et sted mellom 2 og 4 mil på en tur Samme her.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #4 Skrevet 19. mars 2015 Aner ikke hva som er normalt, men mine turer ligger som regel på mellom 4 og 12 mil. Anonymous poster hash: a1b8e...38d
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #5 Skrevet 19. mars 2015 Sykling for trening blir gjerne av et par timers varighet for å ha skikkelig treningseffekt. Distanse avhenger om man snakker landevei eller terreng. Fra 3 mil og oppover. Om man snakker sykkeltur er det noe jeg gjerne gjør sammen med ungene, så da er det alt fra 5 km og oppover til et par mil tenker jeg. Anonymous poster hash: 12439...0f8
Tvist Skrevet 19. mars 2015 #6 Skrevet 19. mars 2015 Sykler til og fra jobben daglig, 15 km hver vei.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #7 Skrevet 19. mars 2015 Sykler 1 mil 5 dager i uka, må gjøre det ellers blir ryggen ondskapsfull Anonymous poster hash: a7baf...782
Wiggins Skrevet 19. mars 2015 #8 Skrevet 19. mars 2015 Fordelene med sykling versus jogging er at man ikke får støtbelastning og dermed mye mindre sjanse for belastningsskader. I tillegg orker man å sykle mye lenger enn å jogge, så man kan variere runden mer. Ulempen er at man må holde på mye lenger for å få samme treningseffekt som av jogging. Jeg mener at man må gange treningstiden med ca. tre for å få samme effekt. Da snakker jeg sykkelturer der jeg ligger i sone 2, kanskje 3, på flatene, og tråkker til litt i de fleste motbakkene, samt at jeg har 3-4 bakker der jeg alltid tar i maksimalt. En vanlig sykkeltur pleier å være 7-9 mil, dvs. at den tar 2,5 - litt over tre timer. I helgene sykler jeg som regel 6-7 mil på lørdagen og 10-12 mil søndag. Det er den treningsmengden jeg må ha for å nå målet mitt, som er å være med å kjempe om seieren i turritt her i Norge. Hva er dine mål? Hvis det er bedre form, bli mer opplagt og kanskje miste litt fettvekt trenger du selvsagt ikke trene like mye som jeg gjør.
Wonderbitch Skrevet 20. mars 2015 #9 Skrevet 20. mars 2015 Hvor sykler dere hen? På veiene da, siden dere sykler så langt? Jeg har lyst til å sykle mer, men vet hvor irriterte bilistene blir at jeg hadde fått dårlig samvittighet. Spesielt om bilene hele tiden måtte bremse ned. Men hvor kan man ellers sykle? Om man sykler i og rundt byen tar er man jo tilbake hjemme med en gang. (hvis man ikke sykler rundt og rundt da)
Thorn Skrevet 20. mars 2015 #10 Skrevet 20. mars 2015 (endret) Jeg sykler hovedsaklig på gang- og sykkelvei (veldig brei og fin, god plass til både gående og syklister), men også langs veien på steder med lite trafikk/manglende fortau. Sykler aldri i veien langs hovedvei. Men jeg bor nesten på landet, da, og vi har heldigvis ok med gang- og sykkelveier. De jeg kjenner som sykler og bor i by (Bergen) sykler ut av byen når de skal sykle langt. Den jeg sykler på er forresten en del av disse sykkelveiene som binder sammen steder i Norge, så man kan sykle så langt man bare vil her. Kanskje det finnes en tur for deg også? http://www.vegvesen.no/Trafikkinformasjon/Reiseinformasjon/Sykkelveger Endret 20. mars 2015 av Thorn
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #11 Skrevet 20. mars 2015 Bor du i Oslo er det fint å sykle opp til Akerselva til begynnelsen av Maridalsvannet og så ta anleggsveien til Brekkekrysset og asfalten inn til kirkeruinene og skogsveien tilbake igjen for å få en runde rundt vannet. Alternativt kan runden tas andre veien men er da litt hardere. Runden kan også forlenges ved å sykle lengre innover i Maridalen. Anonymous poster hash: b9b47...6ea
Tvist Skrevet 20. mars 2015 #12 Skrevet 20. mars 2015 Jeg unngår å sykle inn i sentrum om jeg kan, og ellers har vi stort sett sykkelstier.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #13 Skrevet 20. mars 2015 I Oslo nord er det kjempefine sykkelveier langs Trondheimsveien, opp til Gjelleråsen og Nittedal og rundt til Skjetten/Strømmen. Er mange fine runder (jeg klarer ikke sykle att og fram - må ha en runde )Anonymous poster hash: b640f...542
Wonderbitch Skrevet 20. mars 2015 #14 Skrevet 20. mars 2015 Jeg sykler hovedsaklig på gang- og sykkelvei (veldig brei og fin, god plass til både gående og syklister), men også langs veien på steder med lite trafikk/manglende fortau. Sykler aldri i veien langs hovedvei. Men jeg bor nesten på landet, da, og vi har heldigvis ok med gang- og sykkelveier. De jeg kjenner som sykler og bor i by (Bergen) sykler ut av byen når de skal sykle langt. Den jeg sykler på er forresten en del av disse sykkelveiene som binder sammen steder i Norge, så man kan sykle så langt man bare vil her. Kanskje det finnes en tur for deg også? http://www.vegvesen.no/Trafikkinformasjon/Reiseinformasjon/Sykkelveger Oj! Så utrolig bra! Da blir det masse sykling fremover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå