AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #1 Skrevet 19. mars 2015 Hva kan en gjøre som virker - når mor følger med og vedlikeholder vogn/hjul, sørger for planlegging klær/utstyr etter sesong og sørger for riktig seng/madrass, bord til å tegne på i barnerommet, barnegardiner osv. mens far IKKE er helt med: han har fremdeles sprinkelseng mens mor har vokseseng - hos mor er det god plass og barnet ksn sove romslig i sengen mens hos far er det sprinkler og trangere seng... Har tatt det opp med ham men ingen respons. Han kjører barnevogn med dårlige hjul fordi han ikke gidder å vedlikeholde mens mor har kjøpt en egen ny vogn med god plass og gode dekk. Når en far har krevd 50/50 og delt bosted og ikke henger helt med...OG i tillegg spør mor litt for mange ganger om hun kan være "barnevakt" for sitt eget barn når far "må jobbe kveld eller/og helg" i hans uker...ikke bra, føler jeg. Jeg behøver riktignok hans hjelp til å ha barn i mine uker av og til (operasjon eller utlandet med jobb) men ikke så ofte sim han. Hvordan kan slikt løses når mannen bare er taus, synes alt er mas, og ikke vil forholde seg til så mye annet enn egen sykdom (har nok vært utbrent) og nå opptrapping tilbake i jobb? Synes det er fryktelig slitsomt å forholde seg til ham, veldig energitappende.Anonymous poster hash: ccb0c...5d7
Lexandra Skrevet 19. mars 2015 #2 Skrevet 19. mars 2015 Om dere ikke har 50/50 og han bare har samvære burde vel du ha kjøpt vogn etc ..om far vurderer at sprinkelsengen duger er det opp til han... Sitter barnet fremdeles i vogn tror jeg nok at jeg holder med far.. Som du skriver så spør begge om hjelp i hverandres uker ... Da er det vel naturlig at en stiller opp litt mer enn den andre i perioder.. Nå vil han ha 50/50 det betyr vel at han har tenkt å inkludere barnet mer i sin hverdag-og dermed kan behovet for din hjelp reduseres? 1
Biloba Skrevet 19. mars 2015 #3 Skrevet 19. mars 2015 Det er ikke rart du blir tappet hvis du vil ha kontroll helt ned til barnegardin-nivå...:-) Barnet tåler nok at hjulene ikke er tipp topp, men det skal ikke måtte ligge sammenkrøket i vogn og seng. Da ville jeg sendt med vognen, og kjøpt en rimelig seng med tilbehør på IKEA. Jeg tror også jeg ville vært glad til for å få treffe barnet i hans uker også, og så heller argumentere for hovedområder dersom far over tid ikke henter seg og overtar ansvaret helt selv. Ham har jo også vært syk og er i en tilpasningsfase. 4
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #4 Skrevet 19. mars 2015 Far har 50% og vi har delt bosted. Jeg forventer derfor at en far som skal ha din rett også må oppfylle sin plikt 100%. Jeg gjør jo det. Det er ikke interessant at jeg skal gjøre størsteparten av totalen. Barnevaktrollen overfor en godt voksen mann er ikke spesielt interessant... Hvorfor skal JEG ta meg av alt? Forventer mer initiativ og aktivitet. Blir helt utmattet av å passe på andre voksne!Anonymous poster hash: abfef...cc4 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #5 Skrevet 19. mars 2015 Det er ikke rart du blir tappet hvis du vil ha kontroll helt ned til barnegardin-nivå...:-) Barnet tåler nok at hjulene ikke er tipp topp, men det skal ikke måtte ligge sammenkrøket i vogn og seng. Da ville jeg sendt med vognen, og kjøpt en rimelig seng med tilbehør på IKEA. Jeg tror også jeg ville vært glad til for å få treffe barnet i hans uker også, og så heller argumentere for hovedområder dersom far over tid ikke henter seg og overtar ansvaret helt selv. Ham har jo også vært syk og er i en tilpasningsfase. Poenget er at far må klare å se det med seng og gå og kjøpe en selv! Vi har 50/50. Da må han jo følge opp sin del av ansvaret i din bolig.Anonymous poster hash: abfef...cc4
Biloba Skrevet 19. mars 2015 #6 Skrevet 19. mars 2015 Poenget er at far må klare å se det med seng og gå og kjøpe en selv! Vi har 50/50. Da må han jo følge opp sin del av ansvaret i din bolig.Anonymous poster hash: abfef...cc4 Men det er ikke opp til deg å sette standarden i fars hjem. Derfor foreslår jeg at du tar det med det gode og hjelper til litt, så får ihvertfall barnet plass til føttene sine og det var vel poenget, ikke at du ikke vil gjøre noe du anser som farens jobb? 6
Gjest O.G. Skrevet 19. mars 2015 #7 Skrevet 19. mars 2015 Far har 50% og vi har delt bosted. Jeg forventer derfor at en far som skal ha din rett også må oppfylle sin plikt 100%. Jeg gjør jo det. Det er ikke interessant at jeg skal gjøre størsteparten av totalen. Barnevaktrollen overfor en godt voksen mann er ikke spesielt interessant... Hvorfor skal JEG ta meg av alt? Forventer mer initiativ og aktivitet. Blir helt utmattet av å passe på andre voksne!Anonymous poster hash: abfef...cc4 FVK blir nok neste for dere to.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #8 Skrevet 19. mars 2015 FVK blir nok neste for dere to. Ja, vi vet jo hvordan det blir: Sosionom: "Hva føler du nå, Kari?" Og "Hva føler du Ola, når Kari sier det?", etterfulgt av Kleenex og gå fra møtet uten konklusjon eller endring i situasjon.Anonymous poster hash: abfef...cc4 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #9 Skrevet 19. mars 2015 Men det er ikke opp til deg å sette standarden i fars hjem. Derfor foreslår jeg at du tar det med det gode og hjelper til litt, så får ihvertfall barnet plass til føttene sine og det var vel poenget, ikke at du ikke vil gjøre noe du anser som farens jobb? Vel...nei men... Det er opp til meg og i mine og barnas interesser at jeg følger med på at de har det komfortabelt og bra på viktige områder som leggetid/søvn/mat/god og riktig seng/leksepult osv. Hvis jeg ikke bryr meg så vil det gå utover barna, ja. Dermed er konsekvensene at latsabber som har 50/50 at mor blir overarbeidet. Mitt poeng er: det er ikke riktig!Anonymous poster hash: abfef...cc4
Gjest O.G. Skrevet 19. mars 2015 #10 Skrevet 19. mars 2015 Ja, vi vet jo hvordan det blir: Sosionom: "Hva føler du nå, Kari?" Og "Hva føler du Ola, når Kari sier det?", etterfulgt av Kleenex og gå fra møtet uten konklusjon eller endring i situasjon.Anonymous poster hash: abfef...cc4 Vel, det er jo tragisk, men på den andre side så virker det ikke som at den her barnefaren tar deg alvorlig heller, og det er jo ikke rart hvis du bare avlaster ham med hans oppgaver. Du må sette hardt mot hardt og gi ham pliktene ilag med rettighetene.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #11 Skrevet 19. mars 2015 Ta, hva med å bare være glad for at du får barnet mer? Være glad for at far stiller opp? Hva med å totalt drite i at han triller en tung vogn? Har du sett hva de brukte før?? Du er altfor rigid i forhold til fet materielle at du ikke klarer å skille skitt fra kanel.... Spør deg selv hva som faktisk er viktig her!!!Anonymous poster hash: 2d2cb...451 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #12 Skrevet 19. mars 2015 Vel, det er jo tragisk, men på den andre side så virker det ikke som at den her barnefaren tar deg alvorlig heller, og det er jo ikke rart hvis du bare avlaster ham med hans oppgaver. Du må sette hardt mot hardt og gi ham pliktene ilag med rettighetene. Enig men han hører ikke akkurat på hvis jeg "gir ham plikter". Han er treeg. Seig materie.Anonymous poster hash: abfef...cc4
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #13 Skrevet 19. mars 2015 Ta, hva med å bare være glad for at du får barnet mer? Være glad for at far stiller opp? Hva med å totalt drite i at han triller en tung vogn? Har du sett hva de brukte før?? Du er altfor rigid i forhold til fet materielle at du ikke klarer å skille skitt fra kanel.... Spør deg selv hva som faktisk er viktig her!!!Anonymous poster hash: 2d2cb...451 Vi har 50/50. Jeg får ikke barnet mer...Anonymous poster hash: abfef...cc4
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #14 Skrevet 19. mars 2015 Ta, hva med å bare være glad for at du får barnet mer? Være glad for at far stiller opp? Hva med å totalt drite i at han triller en tung vogn? Har du sett hva de brukte før?? Du er altfor rigid i forhold til fet materielle at du ikke klarer å skille skitt fra kanel.... Spør deg selv hva som faktisk er viktig her!!!Anonymous poster hash: 2d2cb...451 Jeg tenker på barnas komfort..Anonymous poster hash: abfef...cc4
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #15 Skrevet 19. mars 2015 Hvorfor kan ikke barnet sove i en sprinkelseng når det tydeligvis sitter i vogn ennå? Hvorfor har du noe med hvordan far innreder barnerommet? Anonymous poster hash: 01584...451 8
Rotemor Skrevet 19. mars 2015 #16 Skrevet 19. mars 2015 Vi har 50/50. Jeg får ikke barnet mer...Anonymous poster hash: abfef...cc4 Du sier jo at du er barnevakt for ham. Gir ikke det mer samvær? Ditt behov for komfort er ditt. Hva slags behov du tillegger barnet er noe helt annet. Tipper det går greit, der jeg... Forstår ikke hvirfor du ønsker å påta deg problemer og bekymringer.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #17 Skrevet 19. mars 2015 Så lenge far er god mot barnet, kommer barnet først, alltid. Da er det viktig å tenke på samarbeid. Far har krevende jobb, som gjør at du har samvær i hans tid, og motsatt når du trenger det. Det kalles samarbeid. Jeg mener det at barnet ikke har vondt av å ha det ulikt hos foreldre. Når jeg var barn hadde jeg alt hos mamma, men minimalt hos pappa. For meg var det kjærligheten som betydde noe. Han hadde ikke all verdens å bruke på meg, men han ga meg uendelig kjærlighet, så hvordan rommet mitt så ut og slikt har jeg aldri tenkt over, og kan ikke huske det... Men husker at jeg ikke hadde gardiner, men som barn var det kjempebra, for da kunne jeg se på stjernene om kvelden. Pappa <3 Anonymous poster hash: 8ee18...211 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #18 Skrevet 19. mars 2015 Du sier jo at du er barnevakt for ham. Gir ikke det mer samvær? Ditt behov for komfort er ditt. Hva slags behov du tillegger barnet er noe helt annet. Tipper det går greit, der jeg... Forstår ikke hvirfor du ønsker å påta deg problemer og bekymringer. Barnevakt for ham betyr "barnevakt for ham som mann", altså han (og ikke for Barney).Anonymous poster hash: abfef...cc4
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #19 Skrevet 19. mars 2015 Ta, hva med å bare være glad for at du får barnet mer? Være glad for at far stiller opp? Hva med å totalt drite i at han triller en tung vogn? Har du sett hva de brukte før?? Du er altfor rigid i forhold til fet materielle at du ikke klarer å skille skitt fra kanel.... Spør deg selv hva som faktisk er viktig her!!!Anonymous poster hash: 2d2cb...451 Klart far stiller opp, barna var godt planlagt og høyt ønsket av begge. Takk for svarene!Anonymous poster hash: abfef...cc4
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #20 Skrevet 19. mars 2015 Hvorfor kan ikke barnet sove i en sprinkelseng når det tydeligvis sitter i vogn ennå? Hvorfor har du noe med hvordan far innreder barnerommet?Anonymous poster hash: 01584...451 Fordi barna har det mer komfortabelt uten sprinkler slik som i voksesengene hos meg. Barn kan sitte i vogn frem til ca 4-årsalderen. Betyr ikke at sprinkler er komfortabelt for de...Anonymous poster hash: abfef...cc4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå