Gå til innhold

Langtidssykemelding deltidsansatt og student

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg har noen spørsmål som jeg håper noen kloke der hoder der ute.

Situasjonen min er at jeg er heltidsstudent som har stryket i 1/4 fag og jobber deltid ved siden av ca inntekt ifjor var 130000 kr. Har det siste slitt veldig med bena som verker og gjør vondt som har bare blir værre. Legene lurer på om det muligens kan være fibromyalgi etter mye blodprøver osv.

Men over til saken nå håper jeg å få langtidssykemelding da jeg har hatt siste dråpen i glasset og det har strengt talt rent over..

Deltidsstillingen min har jeg verken time eller prosent stilling, men en inntekt på 130000 i fjor, hvis det blir slik at jeg får lqlangtidssykemelding hva er mine rettigheter til sykepenger da? Blir det beregnet fra fjorårets lønn? Jobber i blomster bransjen så det varierer veldig mnd til mnd hvor mye jeg jobber etter behov.. Hvis jeg forsto de går etter siste 3 månedene vil inntekten hvis helt feil i forhold til årsinntekt...

Noen som kan hjelpe meg å forstå?

Anonymous poster hash: f6fd5...d4a

Anonymous poster hash: f6fd5...d4a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du vært på jobb siste 3 uker før sykemelding?

Hvor mye har du tjent siste:

A. 3 måneder

B. 6 måneder?

Gjennomsnittet av en av disse ligger til grunn.

Anonymous poster hash: b9b81...a4c
Skrevet

Har jobbet både de siste 3 og 6 månedene, men siden det er sesongbasert arbeid lurte jeg om det lligger til grunn.. Er det de siste 6 månedene er det veldig høyt i desember og nesten ingenting i januar og februar... Og de siste 3 månedene er "dårlige" måneder om det er det som blir avgjørende...

AnonymBruker
Skrevet

Har jobbet både de siste 3 og 6 månedene, men siden det er sesongbasert arbeid lurte jeg om det lligger til grunn.. Er det de siste 6 månedene er det veldig høyt i desember og nesten ingenting i januar og februar... Og de siste 3 månedene er "dårlige" måneder om det er det som blir avgjørende...

NAV beregner gj.snitt fra de siste månedene uansett. Men du må ha jobbet nylig, som nevnt over.

Av og til kan de legge siste 6 mnd til grunn DERSOM det er representativt. Det er nok ikke sesongarbeidere. (?)

Anonymous poster hash: b9b81...a4c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...