Gå til innhold

Vits i å gi brasiliansk en sjanse til?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Har prøvd brasiliansk to ganger. Første gang ble det ikke helt glatt, men jeg visste jo at det var en fare for det, så jeg dro tilbake etter 4 uker. Denne gangen ble det enda mindre glatt enn første gang! Masse, masse små hår igjen.

Nå har det gått knapt en uke og jeg har sååå lyst å barbere meg, men hvis jeg skal gi voksing en sjanse til om 3 uker er jo ikke det lurt.

Er det normalt med alle disse små, stikkete hårene? Både nå og sist syns jeg det var mye hår etter en uke, så å gå hårete i 3 uker og være "ok" i en uke syns jeg er litt teit. Skal jeg bare gi opp voksinga og barbere meg når jeg vil, eller er det vits å gi det en sjanse til? Går i så fall til en annen salong...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg ville vurdert å bytte salong. Det blir jo aldri helt bra første gangen, men jeg reagerer på at det ble enda mindre glatt gang nummer to...

Skrevet

Jeg tror jeg ville vurdert å bytte salong. Det blir jo aldri helt bra første gangen, men jeg reagerer på at det ble enda mindre glatt gang nummer to...

Det er jo det jeg vurderer, men vet ikke om jeg orker å gå hårete i 3 uker til! :bond:

Skrevet

Gå på en annen salong der de har den "smertefrie voksen" Lycon. Hårene trenger bare være noen millimeter så du trenger nok ikke vente i 3 uker :) hårene vokser i 3 omganger, så de første gangene må du rekne med å få litt hår. Men etterhvert vil du merke at hårene blir myke og det føles mindre (kansje mister du litt hårvekst også). Husk å skrubb huden i dusjen og tilfør fuktighet. Da kan du unngå inngrodde hår :)

Skrevet

Gå på en annen salong der de har den "smertefrie voksen" Lycon. Hårene trenger bare være noen millimeter så du trenger nok ikke vente i 3 uker :) hårene vokser i 3 omganger, så de første gangene må du rekne med å få litt hår. Men etterhvert vil du merke at hårene blir myke og det føles mindre (kansje mister du litt hårvekst også). Husk å skrubb huden i dusjen og tilfør fuktighet. Da kan du unngå inngrodde hår :)

Må jeg da bare ringe rundt til jeg finner en salong som har Lycon?

Skrevet

Må jeg da bare ringe rundt til jeg finner en salong som har Lycon?

Hvor i landet bor du?

Det blir mer og mer populært med Lycon. Men alså, andre vokser funker bra de også! Jeg tror det er salongen du går til som ikke gjør en god nok jobb. Men husk at du må gå ca 3 ganger før du faktisk merker bedring :)

Skrevet

Hvor i landet bor du?

Det blir mer og mer populært med Lycon. Men alså, andre vokser funker bra de også! Jeg tror det er salongen du går til som ikke gjør en god nok jobb. Men husk at du må gå ca 3 ganger før du faktisk merker bedring :)

Har sjekket de aktuelle salongene, ingen som fører det. :/

Skrevet

Har sjekket de aktuelle salongene, ingen som fører det. :/

Da prøver du en annen salong :) jeg har vert fornøyd med andre vokser også, men favoritten er Lycon. Husk å skrubb og tilfør huden fuktighet mellom voksingene :)

Skrevet

Da prøver du en annen salong :) jeg har vert fornøyd med andre vokser også, men favoritten er Lycon. Husk å skrubb og tilfør huden fuktighet mellom voksingene :)

Jeg får se om jeg orker å vente 3 uker til... :ler: Skrubber som en helt, jeg! :fnise:

Skrevet

Har du vurdert å gjøre det selv? :)

Jeg gjør det, og kommer aldri til å dra i salong igjen. Kjøper sukkervoks på nett, gjør mye mindre vondt enn vanlig voks og koster vel ca 20 kr i snitt per voksing.

Skrevet

Jeg gjør det, og kommer aldri til å dra i salong igjen. Kjøper sukkervoks på nett, gjør mye mindre vondt enn vanlig voks og koster vel ca 20 kr i snitt per voksing.

Nei det tør jeg ikke. :sjokkert: Syns det gjør sykt vondt i salong, så skal jeg gjøre det alene??

Har dessuten prøvd å vokse leggene med sukkervoks, og det var IKKE en suksess. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Kan du vise link og forklare hvordan du gjør det (teknikk)? :) hvordan klarer du å få med alt der nede?

Skrevet

Nei det tør jeg ikke. :sjokkert: Syns det gjør sykt vondt i salong, så skal jeg gjøre det alene??

Har dessuten prøvd å vokse leggene med sukkervoks, og det var IKKE en suksess. :fnise:

Leggene vil ikke vokses her heller, men brazilian går så det suser :)

Kan du vise link og forklare hvordan du gjør det (teknikk)? :) hvordan klarer du å få med alt der nede?

Jeg bruker StripEase fra feelunique, er en sukkervoks som kun tar hår og ikke hud, så er mye mindre vondt.

Setter meg på rumpa i dusjen, smekker på talkum eller mel for å få alt tørt, drar oppvarmet sukkervoks nedover (med hårveksten), legger på en strips, glatter nedover, strammer huden og river av.

Jeg skal ikke si det er smertefritt (man river jo tross alt ut hårene), men har prøvd alt mulig og dette er ca 1/10 av smerten jeg har opplevd tidligere.

Stripsene kan vaskes, alt skylles med lunkent vann (da forsvinner all voksen, genialt!).

Vil ikke si det er superglatt i mange uker, vokser noen småhår ut ca en uke etterpå, men pleier å ta en pinsett eller bare la det være. Jeg venter med ny omgang til jeg føler for det, men er greit å vedlikeholde en gang i måneden eller så :)

Synes absolutt det er verdt det både mtp pris, smerte, intimgrenser og tidsbruk (bruker ca 30 min, tar med meg pcn på badet og ser en serie).

Skrevet

Jeg bruker StripEase fra feelunique, er en sukkervoks som kun tar hår og ikke hud, så er mye mindre vondt.

Setter meg på rumpa i dusjen, smekker på talkum eller mel for å få alt tørt, drar oppvarmet sukkervoks nedover (med hårveksten), legger på en strips, glatter nedover, strammer huden og river av.

Jeg skal ikke si det er smertefritt (man river jo tross alt ut hårene), men har prøvd alt mulig og dette er ca 1/10 av smerten jeg har opplevd tidligere.

Stripsene kan vaskes, alt skylles med lunkent vann (da forsvinner all voksen, genialt!).

Vil ikke si det er superglatt i mange uker, vokser noen småhår ut ca en uke etterpå, men pleier å ta en pinsett eller bare la det være. Jeg venter med ny omgang til jeg føler for det, men er greit å vedlikeholde en gang i måneden eller så :)

Synes absolutt det er verdt det både mtp pris, smerte, intimgrenser og tidsbruk (bruker ca 30 min, tar med meg pcn på badet og ser en serie).

Jeg kan jo kanskje prøve på bikinilinja først, ettersom jeg uansett har voksen stående. Men jeg ble så sur sist jeg mislyktes at jeg bare kastet stripsene. :ler: Noen ide til hvor jeg kan få tak i strips?

Skrevet

Jeg kan jo kanskje prøve på bikinilinja først, ettersom jeg uansett har voksen stående. Men jeg ble så sur sist jeg mislyktes at jeg bare kastet stripsene. :ler: Noen ide til hvor jeg kan få tak i strips?

Aner ikke, jeg bruker de som kommer med pakken :) Men hørt at mange bruker en visst type laken som de river opp, evt kan du jo sjekke ebay.

Skrevet

Aner ikke, jeg bruker de som kommer med pakken :) Men hørt at mange bruker en visst type laken som de river opp, evt kan du jo sjekke ebay.

Fant strips (engangs) på vita i sted!

AnonymBruker
Skrevet

Sørg for at du har lange nok hår! Minst 1 cm, helst 2 cm for ordentlig grep. Jo kortere hårene er jo vanskeligere er det for voksen å ta ordetntlig tak.

Anonymous poster hash: b0f1c...cf8
Skrevet

Sørg for at du har lange nok hår! Minst 1 cm, helst 2 cm for ordentlig grep. Jo kortere hårene er jo vanskeligere er det for voksen å ta ordetntlig tak.

Alle salongene jeg har vært i har sagt at de ikke bør være mye lenger enn en cm. To cm er altfor mye. Og de har vært minst en cm. Så det er ikke der problemet er.

Skrevet

2 cm? Da krøller de seg sammen og lugger ekstra mye når du river av stripsen, grøss! De fleste behandlere stusser veksten før de vokser av denne grunnen, om du har for langt hår vil man trenge mer voks, det vil gjøre mye vondere, det vil ta mye lengre og du vil måtte ta samme område flere ganger fordi voksen ikke får med seg alt.

AnonymBruker
Skrevet

Whaaaaat ? Ser for meg at du sitter i dusjen og skrever oppover med mel mellom bena og ser på serie mens du vokser høna??? 😝🐔

Eller har jeg misforstått her? 😱😂

Det må jo gjøre veldig vondt på den sare, tynne huden der? Og være riktig så ubehagelig å sitte slik.?

Anonymous poster hash: c3d18...f1d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...