Gå til innhold

Hvordan få "Microsoft" til å slutte og ringe?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Blubberella
Skrevet

Opplys dem om at de nå har kommet til en betaltjeneste (sextelefon, spåtelefon e.l.) som koster 49,90 i minuttet.

• Liker 5
Skrevet

Hver eneste dag de siste to ukene, og av og til flere ganger om dagen, har "Microsoft" ringt meg for å fortelle meg at dataen min er full av virus. :plystre:

De ringer fra ulike nummer, de siste dagene fra skjult nummer, og jeg kan ikke sperre nummerne heller.

Jeg har prøvd å la dem snakke ferdig, jeg har bedt dem pent om å ikke ringe meg, jeg har krevd at de slutter ringe, men uansett hva jeg gjør og sier fortsetter de.

I dag ringte de meg før jeg hadde stått opp, og dette begynner å bli særdeles plagsomt, og jeg lurer på om det er noen måte å stoppe dem på.

Anonymous poster hash: 07838...d0f

La være å ta telefonen og legg alle numrene i avvisningslisten på mobilen.

Skrevet

På hvilken telefon går det an å sperre for disse når de ringer fra ulike telefonnummer for hver gang, og de siste gangene fra skjult nummer? :vetikke:

Anonymous poster hash: a670e...0f5

Det er da bare å sperre hvert eneste nummer de ringer fra. Og dersom noen ringer med skjult nummer så lar du bare være å ta telefonen. Jeg tar aldri telefonen når noen ringer meg fra skjult nummer, fordi jeg har erfart at det ofte er plage-ånder.

• Liker 1
Skrevet

Det er bare helsetjenester som har lov til å ringe med sjult nummer. Hvis du ikke har noe å gjøre med spesielle helsetjenester, så lar du ver å svare. Jeg kan også annbefale "anti telefonterror" appen for android. Ingen anelse hva som finnes til crapple. ;-)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er da bare å sperre hvert eneste nummer de ringer fra. Og dersom noen ringer med skjult nummer så lar du bare være å ta telefonen. Jeg tar aldri telefonen når noen ringer meg fra skjult nummer, fordi jeg har erfart at det ofte er plage-ånder.

Og jeg tar alltid telefonen når noen ringer meg fra skjult nummer, fordi det stort sett alltid er min mor, eller en venninne.

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare helsetjenester som har lov til å ringe med sjult nummer. Hvis du ikke har noe å gjøre med spesielle helsetjenester, så lar du ver å svare. Jeg kan også annbefale "anti telefonterror" appen for android. Ingen anelse hva som finnes til crapple. ;-)

Om man nsker å ringe fra sjult nummer så er det fullt mulig for alle og enhver. Har hemmelig nummer på en telefon, den gir aldri fra seg nummeret når den ringes med. Men jeg er ikke Microsoftringer, altså!

Helsetjenster ringer meg fra nummer som kommer opp, både legekontor og sykehus.

Anonymous poster hash: 0bf92...fad

• Liker 1
  • 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Mange gode forslag her.

1. Å legge på fungerer ikke, de ringer tilbake.

2. Å la dem snakke til de blir lei fungerer ikke, de ringer tilbake.

3. Å be dem slutte ringe fungerer ikke, de ringer tilbake.

4. Si at jeg har MAC - skal prøves

5. Si at de har kommet til politiet - har lyst til å prøve.

6. Late som om jeg ikke skjønner noe, misjonere for frelseren, alt annet kreativt - skal prøves.

Håper at et av punktene som skal prøves vil fungere når ingenting annet har hjulpet. :)

Jeg lovet å komme med en oppdatering, og den kommer her:

For å få "Microsoft" til å slutte ringe, er det beste å skrive et innlegg på KG, der du ber om tips for å få dem til å slutte ringe.

De har ikke ringt meg flere ganger etter at jeg skrev her inne. :ler:

• Liker 1
Skrevet

Skuffa! Hadde virkelig sett frem til å høre noen gode historier om reaksjonene deres på tipsene her..

Men godt at du har fått fred nå da!! :)

Skrevet

Om de ringer igjen, så gi deg ut for å jobbe i Microsoft, spør hva f de holder på med, og be om navn og nummer for å rapportere videre. Regner med at det blir stilt da :D

AnonymBruker
Skrevet

Skuffa! Hadde virkelig sett frem til å høre noen gode historier om reaksjonene deres på tipsene her..

Men godt at du har fått fred nå da!! :)

Beklager skuffelsen!

Det hadde vært morsomt å prøve ut forslagene, men jeg får sikkert flere sjanser på et senere tidspunkt. Skal huske på denne tråden da. :)

Jeg leste i lokalavisen at det var veldig mange som hadde blitt plaget av de samme oppringningene i samme tidsrom, og det er sikkert flere enn meg som er glade for at de har sluttet nå.

AnonymBruker
Skrevet

Om de ringer igjen, så gi deg ut for å jobbe i Microsoft, spør hva f de holder på med, og be om navn og nummer for å rapportere videre. Regner med at det blir stilt da :D

Det er nok den beste løsningen.

Da blir det nok brutt ganske fort så de får ringt nestemann.

Anonymous poster hash: a9ade...42d

Skrevet

Ser de har sluttet å ringe deg, men legger inn et tips likevel;

Kjøp et sånt air-horn og blås av en salve i telefonrøret hver gang de ringer. Prøver de seg med å si at de skal anmelde deg for helsefare (air-horn rett i øret kan i praksis være ganske farlig....), så truer du tilbake med politiet.

Med jævlig skal kjipt fordrives :P

• Liker 1
Skrevet

Lat som du bare snakker norsk?

Skrevet

Skrik med pipestemme hver gang de ringer

AnonymBruker
Skrevet

Mange gode forslag her.

6. Late som om jeg ikke skjønner noe, misjonere for frelseren, alt annet kreativt - skal prøves.

Håper at et av punktene som skal prøves vil fungere når ingenting annet har hjulpet. :)

7. Be om utfyllende informasjon/ringe tilbake senere fordi jeg ønsker dobbeltsjekke hos bekjent i Microsoft - skal prøves

Oppdatering

Å si at jeg jobber i Microsoft fungerte ikke.

Da jeg sa at jeg jobbet i Microsoft Norway, og at jeg skulle kontakte politiet på grunn av svindelforsøk, ble jeg møtt med kontringen " and I am going to call FBI to tell them about your false accusations".

"Please do call FBI!" sa jeg, "But do not call me again".

"We will call you again" svarte "Alex", "and do you want to know why? We love you, and want to fuck you".

Skrevet (endret)

"We will call you again" svarte "Alex", "and do you want to know why? We love you, and want to fuck you".

...han skal ha for å være kreativ da. :fnise:

Men da foreslår jeg at du kjøper et airhorn og setter ved siden av telefonen klar til bruk neste gang.

For han her ser jo ikke ut til å ta hintet.

Edit; husk også å legge klar ørepropper. Airhorn er ganske høyt når du bruker dem innendørs :P

Endret av Minya
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

...han skal ha for å være kreativ da. :fnise:

Men da foreslår jeg at du kjøper et airhorn og setter ved siden av telefonen klar til bruk neste gang.

For han her ser jo ikke ut til å ta hintet.

Edit; husk også å legge klar ørepropper. Airhorn er ganske høyt når du bruker dem innendørs :P

Mmm... og med den setningen bekreftet han virkelig seriøsiteten i firmaet han jobber for, og om jeg var i tvil før er jeg i alle fall overbevist om at han jobber for Microsoft nå.... eller... :P

Jeg har snakket med teleoperatøren min for å sjekke om de kunne sperre for alle inngående fra utlandet, men det kunne de ikke, og kanskje er lufthorn eneste mulighet. :(

AnonymBruker
Skrevet

Mmm... og med den setningen bekreftet han virkelig seriøsiteten i firmaet han jobber for, og om jeg var i tvil før er jeg i alle fall overbevist om at han jobber for Microsoft nå.... eller... :P

Jeg har snakket med teleoperatøren min for å sjekke om de kunne sperre for alle inngående fra utlandet, men det kunne de ikke, og kanskje er lufthorn eneste mulighet. :(

En annen mulighet er å bytte tlf.nr.

Jeg har ikke hemmelig nummer, men jeg er usynlig på nett etter at jeg gikk over til GET for et par år siden. Fikk med nytt nummer og der er det ingen som ringer meg såsant de ikke har fått tlf.nr mitt av meg. Anbefales.

Anonymous poster hash: 5762e...02b

• 9 måneder senere...
Skrevet

Til slutt ringte "Microsoft" også oss.

Etter en lengre samtale, der jeg var "dum", lot jeg det tilslutt fremkomme at vi ikke hadde et eneste microsoft-produkt på pc'en. Vi kjører nemlig linux :Knegg: Samtalen ble rimelig kjapt brutt etter det.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...