Gå til innhold

Forskjøvet bilde på tv.

Anbefalte innlegg

Gjest Ms Chanandler Bong
Skrevet

Har en 7-8 år gammel tv hvor bildet har "forskjøvet" seg litt oppover på skjermen slik at det er en svart stripe nederst og toppen av bildene er kuttet bort. Noen som vet hva dette skyldes??(Er det samme om jeg ser på tv eller dvd, video osv)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan høres ut som om bilderøret begynner å slite, selv om jeg ikke er noen ekspert på området. Når sånne ting skjer, så kan det vel repareres, men det lønner seg ikke i det hele tatt i forhold til å kjøpe ny tv.

Gjest Anonymous
Skrevet

Slik ble mitt gamle tv også. Første tegn på at billedrøret beg. å fuske. syns ikke ditt var så gammelt da. er det et billigtv?

Skrevet

Sånn begynte plutselig vår tv og. Bare at denne sorte stripen ble større og større og til slutt tok tv kvelden.

I vårt tilfelle var bilderøret gåent.

Jeg vil tippe det samme i ditt tilfelle. Så mitt tips til deg er å enten ta det med til reparatør ( det er ikke så gammelt ) og lån et annet tv i mellomtiden eller kjøp deg et nytt tv.

Hvis det er dyrt å få nytt bilderør, så kan du likegodt kjøpe nytt tv.

Det gjorde vi. Vi kunne sikkert ha fått det fikset, men tv var gammelt og det hadde sikkert kostet like mye som et nytt et......

Skrevet

Hei.

Iflg min samboer som jobber med slikt, kalles dette en horisontal avbøyningsfeil. Koster ca. 1500,- å reparere.

Stjerne :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...