Gå til innhold

NÅR??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, jeg er litt stresset for tiden..

Je skal ikke gifte meg før i juni, og har tenkt at jeg har hatt SÅÅ god tid til endel ting! Men så har jeg fått høre fra forskjellige hold at jeg ikke har det alikevel..

Hmm... Dere som skal gifte dere om kort tid og dere er gift; når gjorde dere alle de forskjellige tingene?? NÅR må jeg:

* bestille frisør?

* snakke med blomsterbutikker?

* Ordne transport til oss og til gjestene?

* Begynne å prøve kjoler?

* Sjekke overnattingsmuligheter for evt gjester?

Kan noen hjelpe meg? Har lest haugevis av lister og tidsplanleggere, men der sier jo alle forskjellig.. Tenkte kanskje dere som hadde kommet over denne perioden kunne hjelpe meg litt :roll:

Videoannonse
Annonse
Gjest lilleBRURA!
Skrevet

Når man må gjøre de forskjellige tingene kommer litt ann på hvor man bor. Bor man i en storby, bør man nok være tidligere ute enn om man bor på et mindre sted.

Ser at du bor i Bergen, og hvis du skal gifte deg og bestille i Bergen, tror jeg du skal begynne allerede nå. Det kan være like greit å starte, synes du ikke, for da slipper man å vente og lure.... :(

MEN: ikke få panikk enda. Du HAR god tid, og det ordner seg sikkert.

:D

Jeg gifter meg i juli neste år, og skal begynne med disse tingene snart, selv om jeg gifter meg på et forholdsvis lite sted.

Lykke til!

Tjohei! :sjarmor:

Gjest Augustbrud02_
Skrevet

NÅR må jeg:

* bestille frisør?

* snakke med blomsterbutikker?

* Ordne transport til oss og til gjestene?

* Begynne å prøve kjoler?

* Sjekke overnattingsmuligheter for evt gjester?

Nå vet jeg jo ikke når du skal gifte deg, men kanskje det er en trøst at vi forlovet ogg i jula og har kun hatt 8 mnd på planlegging?

Det første som var kritisk for oss var faktisk fotografen, så skal dere ha det bør det bestilles kjapt.

Frisøren betsilte jeg også fort, men en ledig frisør er alltid mulig å finne. Men har du en fast en så snakk med henne/han så fort du kan og synes det er fornuftig å bestille time.

Når det gjelder blomsterbutikker holder det i massevis med 1 mnd i forveien her, men skal du bruke en populær blomsterbutikk kan det være lurt å ringe tidlig for å "reservere" en brudebukett den og den dagen.

Transport tror jeg ikke er noe problem å ordne, men her ordner vi ikke noe for gjestene. Dde klarer seg selv, det samme gjelder overnatting.

Kjoler begynte jeg å prøve meg en gang, men her er det selvsagt også avhengig hvor lang tid dere har. 7 mnd i forveien holder, men det er nok smart å titte litt for å finne ut hva man liker og ikke liker av kjoler slik at man stiller litt forberedt i butikken første gangen.

Hvis dere har 1 år igjen til bryllupet har dere enormt god tid, har dere 6 mnd igjen er det greit å begynne å ordne en del ting. Så det avhenger liksom litt av når dere skal gifte dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...