AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #1 Skrevet 19. mars 2015 Jeg har nå sjekket selvangivelsen min, men jeg forstår ingenting av tallene… (Er relativt fersk på dette, så har ikke sett særlig mange selvangivelser før). Hvor står det om jeg får igjen på skatten, eller om jeg skylder penger? Det står jo så mye forskjellig, skjønner ikke hva som er hva. Hilsen jente 19 år. Anonymous poster hash: 5f1c9...6fa
Karenina Skrevet 19. mars 2015 #2 Skrevet 19. mars 2015 Hei! Følg alle kolonnene helt til siste side, det vil det stå enten "Foreløpig beregnet skatt til gode" eller "restskatt å betale" (eller noe slik). Det beløpet som står på den raden er hva du får igjen eller skal betale 1
Gjest Sådetså Skrevet 19. mars 2015 #3 Skrevet 19. mars 2015 Om det ikke står slik det står hos meg: Når kommer skatteoppgjøret? Din foreløpige skatteberegning er ikke skrevet ut fordi skattekontoret vil trenge ekstra tid til likningsbehandlingen. Skatteoppgjørene blir ikke sendt ut på spesifikke datoer. Det vil si at du får skatteoppgjøret så snart selvangivelsen er ferdig behandlet i august, september eller senest i oktober. Vi har ikke mulighet til å si når ditt oppgjør vil være ferdig. Dersom vi har mottatt opplysninger om betalt/trukket skatt eller BSU, er dette vist øverst på siden.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #4 Skrevet 19. mars 2015 Hei! Følg alle kolonnene helt til siste side, det vil det stå enten "Foreløpig beregnet skatt til gode" eller "restskatt å betale" (eller noe slik). Det beløpet som står på den raden er hva du får igjen eller skal betale Hos meg står det "Foreløpig beregnet skatt til gode (uten renter)" på side 3. Er det tallet bak der som er beløpet jeg får igjen, da? Det står ikke minus foran, kun et helt positivt tall. Anonymous poster hash: 5f1c9...6fa
Gjest pellepirat Skrevet 19. mars 2015 #5 Skrevet 19. mars 2015 Hos meg står det "Foreløpig beregnet skatt til gode (uten renter)" på side 3. Er det tallet bak der som er beløpet jeg får igjen, da? Det står ikke minus foran, kun et helt positivt tall. Anonymous poster hash: 5f1c9...6fa Ja, det er helt korrekt.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #6 Skrevet 19. mars 2015 Ja, det er helt korrekt. Yes, livet smiler!! Anonymous poster hash: 5f1c9...6fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå