Gå til innhold

Hvis man betaler 200kr for mye i egenandel...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

..så får man det ikke tilbake når man får frikort! Hvordan kan de kalle frikortgrensa for 2185kr, når du kan betale 2385kr og ikke få igjen de 200kr du betaler for mye?

Dette vet jeg med sikkerhet da jeg ganske nylig nådde frikortgrensa, og fikk beskjed om at jeg hadde betalt for mye, men ikke kom til å få det igjen fordi man måtte betale så og så mange kr for mye...

Er ikke det veldig misvisende å si at du betaler 2185kr i egenandel pr år, når realiteten er 200kr høyere?

Anonymous poster hash: 2ed20...49c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde du betalt 250 kr høyere, så hadde du fått alt tilbake. Ergo er det frikortgrensa som er det riktige, siden du ikke bare hadde fått 50kr igjen. Så de har vel bare satt en grense for å ikke sitte og betale tilbake småsummer. Enkler jobben deres. Ser ikke helt problemet i det da.

Anonymous poster hash: 82d82...271

AnonymBruker
Skrevet

Betal en egenandel til, da vel, så får du tilbake de 200 kronene sammen med den.

Anonymous poster hash: 8cf2c...700
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare be om å betale egenandel ved en annen anledning, så kommer du over de 200 kronene og får tilbakebetalt :)

Anonymous poster hash: b9cdb...a2c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis 350 000 personer får frikort pr år, og 80 000 av dem ikke får tilbake de 200kr de betalte for mye, så tjener de SEKSTEN millioner kroner på å lyve om frikortsgrensa.

Det er klart de spekulerer i det! Hvis de skulle vært redelige, hadde de tapt masse penger.

Anonymous poster hash: 2ed20...49c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...