Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For første gang eier jeg leilighet (50% med samboer) og har en liten deltidsjobb som enkeltmannsforetak i tillegg til jobben min. Men jeg forstår ingenting: det står ingen steder hvor mye skatt jeg må betale eller som jeg har til gode - som tidligere. Er dette noe som vil komme etter at jeg leverer selvangivelsen? :klo:

Anonymous poster hash: 55787...02d

Videoannonse
Annonse
Gjest tuppesjura
Skrevet

Leilighetskjøp har ingenting med dette å gjøre, men lurer på om det kan ha noe med det firmaet ditt å gjøre. Har du fått selvangivelse som næringsdrivende?

AnonymBruker
Skrevet

Leilighetskjøp har ingenting med dette å gjøre, men lurer på om det kan ha noe med det firmaet ditt å gjøre. Har du fått selvangivelse som næringsdrivende?

jeg eier 50/50, og jeg har fått alle gjeldsrenter og gjeld som må overføres til samboer.

For privat og næringsdrivende har kommet i samme fil. Jeg tjente bare 6000kr på det ifjor, men jeg har ikke fått noe bolk på restskatt/til gode. :sukk:

AnonymBruker
Skrevet

Det står helt nederst at "din foreløpige skatteberegning er ikke skrevet ut for skattekontoret vil trenge ekstra tid til ligningbehandling. Skatteoppgjøret blir ikke sendt ut på spesifikke datoer. Det vil si at du får skatteoppgjøret så fort selvangivelsen er ferdigbehandlet."

AnonymBruker
Skrevet

Og "selvangivelse for næringsdrivende" i toppen :)

Gjest Wei Wei
Skrevet

Du får ikke vite hvor mye du får tilgode eller må betale fordi du er selvstendig næringsdrivende. Du sier du fikk vite det tidligere. Da tolker jeg dette som at du registrerte ENK i år.

Husker ikke når tallene kommer for deg, men tror det er et sted i mai. Du må først sende inn selvangivelse som selvstendig næringsdrivende. Skattetaten kunne ikke regne skatten fordi de ikke vet hvor mye du tjente i ENK.

AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke vite hvor mye du får tilgode eller må betale fordi du er selvstendig næringsdrivende. Du sier du fikk vite det tidligere. Da tolker jeg dette som at du registrerte ENK i år.

Husker ikke når tallene kommer for deg, men tror det er et sted i mai. Du må først sende inn selvangivelse som selvstendig næringsdrivende. Skattetaten kunne ikke regne skatten fordi de ikke vet hvor mye du tjente i ENK.

Men de har ført det opp - 6000kr. Alt annet stemmer også (utenom at jeg må dele opp lån/gjeldsrenter med samboer). Men det ble registrert i 2014 ja :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...