Gå til innhold

"Sitter fast" på den samme vekta...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har gått ned 10 kg til nå. Og har kommet til punktet hvor jeg mange ganger har gitt opp før. Er overvektig og vil ned til normalvekt... Men det er som om kroppen nekter å gå under 72 kg.

Vet ikke hvordan jeg skal gå videre.... Må jeg ty til ekstremdiett?? Eller hva skal til? Hvor lang tid tar det før jeg igjen begynner å gå ned?

Har veid det samme i 3 uker nå... Er så demotiverende :'(

Anonymous poster hash: 87d8e...6c1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har nådd ditt vedlikeholdsnivå (en mindre kropp trenger mindre energi). Kanskje holder det å være mer nøyaktig med kaloriinntaket (vei og registrer alt); men hvis du allerede gjør dette, får du bare senke det daglige inntaket med 100 kalorier hver uke til du fortsetter å gå ned. Eller øk aktivitetsnivået.

• Liker 1
Gjest Penelopee
Skrevet (endret)

Hva spiser du i løpet av en dag? Har du oversikt over ditt kaloriinntak? Trener du? Du kan muligens kutte ned litt på inntaket, men pass på at du alltid spiser minst like mye som din BMR!

Ellers vil jeg bare si at det er normalt at vekten stopper litt opp når man går ned i vekt. Vær tålmodig! Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves :)

Endret av Penelopee
AnonymBruker
Skrevet

Det er normalt å nå noen platåer. Det gjelder bare å fortsette å spise sunt og trene, så vil du gå nedover igjen, men hvis du gir opp nå og begynner å spise dritt fordi "jeg går ikke ned uansett", da ødelegger du for deg selv.

Teller du kalorier? Hva spiser du i løpet av en typisk dag?

Anonymous poster hash: 8a0f8...109
AnonymBruker
Skrevet

Lever på ca 1200-1400 kcal hver dag. Selv i helgene. (er 163 cm høy) Har trimsykkel hjemme som jeg har brukt 30 min hver dag... + gåturer og yoga 3 ganger i uka.

Ja, vet at jeg ikke må gi opp, det er jo det som har gjort at jeg ikke har klart å gått ned i vekt før... Men hvor lenge skal jeg veie 72?? Når begynner jeg å se resultater igjen? :(

Anonymous poster hash: 2ec00...32b
AnonymBruker
Skrevet

kanskje det er din normalvekt? Er du sikker på at du må gå ned?

Anonymous poster hash: 118de...72d
AnonymBruker
Skrevet

Lever på ca 1200-1400 kcal hver dag. Selv i helgene. (er 163 cm høy) Har trimsykkel hjemme som jeg har brukt 30 min hver dag... + gåturer og yoga 3 ganger i uka.

Ja, vet at jeg ikke må gi opp, det er jo det som har gjort at jeg ikke har klart å gått ned i vekt før... Men hvor lenge skal jeg veie 72?? Når begynner jeg å se resultater igjen? :(

Anonymous poster hash: 2ec00...32b

Du kan sikkert gå opp til 1500 kcal om dagen hvis du er så aktiv som du beskriver. Jeg tror du vil se resultater om et par uker igjen.

Anonymous poster hash: 8a0f8...109

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...