Gå til innhold

Feil på inntektsposten - selvangivelse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det mulig at inntektsposten er feil med 22000?

Anonymous poster hash: d6e8f...2f2
Videoannonse
Annonse
Gjest Saxofon
Skrevet

Ting kan skje. Derfor skal du sjekke og endre om noe er feil. Sånn er det bare.

AnonymBruker
Skrevet

Det skjønner jeg, men 22000 for mye lønn er registrert og stemmer ikke overens med lønnsslipp for desember eller årsoppgaven. Det syns jeg var en ganske stor feil. Hvordan er det mulig å komme opp med et helt annet beløp på selvangivelsen enn årsoppgaven?

Gjest Saxofon
Skrevet

Har du husket å regne med feriepengene?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, de står på lønnsslippen og årsoppgaven som en del av totalen.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette faktisk er en feil på selvangivelsen og ikke du som misforstår eller overser noe kan det f.eks. være at det har blitt feil ved overføring av årsoppgave fra arbeidsgiver.

Feil skjer fra tid til annen og det er derfor du ikke bare skal ta tallene for god fisk og levere selvangivelsen uten å sjekke tallene. Du er faktisk selv ansvarlig for at alle tallene i selvangivelsen er korrekte.

Anonymous poster hash: 8bf9c...27d
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er derfor jeg sjekker. Har vært i kontakt med sjefen på jobb og han kunne bekrefte at det var en feil der. Det står 22000 mer i selvangivelsen enn på årsoppgaven og inntekten de hadde registrert på meg.

Jeg reagerte fordi jeg hadde regnet på skatten i forkant. Det jeg glemte å spørre om var om det bare er å endre beløpet i selvangivelsen eller om jeg må oppgi dokumentasjon på endringen, noen som vet?

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å endre beløpet. Dokumentasjonen er årsoppgaven du har fått tilsendt fra arbeidsgiver. Du trenger ikke legge ved denne. Skatteetaten tar kontakt dersom de trenger skriftlig dokumentasjon.

Anonymous poster hash: 8bf9c...27d
AnonymBruker
Skrevet

Takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...