AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #1 Skrevet 18. mars 2015 Hvor gammel er du og hva fikk du igjen på skatten? Jeg fikk 18 tusen og noe :-) Fyller 22 år i år. Hva er normalt, og er dette bra? :-pAnonymous poster hash: 903c0...029
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #2 Skrevet 18. mars 2015 Det er jo ikke penger du fååår. Det er penger du har betalt inn i skatt, men så ser de at du har betalt for mye skatt, og derfor får du tilbaaaake det du betalte for mye i skatt Hvis du justerer på skattetrekket ditt ender du opp med å få enten mer i utbetalt i mnd og mindre når skatteoppgjøret kommer, eller at du velger å justere skatten motsatt vei slik at du får mindre per mnd men mer når oppgjøret kommer. Jeg er 24 og fikk 33.000 igjen på skatten fordi jeg ønsket å ha det slik er ikke noe som er mer vanlig enn annet. Noen liker å havne i null, andre liker å få igjen en slant mot sommeren/etter sommeren alt ettersom om du er selvstendig næringsdrivende el. Anonymous poster hash: 01966...865 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #3 Skrevet 18. mars 2015 49 000 i restskatt, woo hoo! :-) I og med at jeg bor i for å komme meg til og fra jobb og må gjennom alle de dyre bomrngene får jeg justert det ned til ca. 18 000 da. Anonymous poster hash: ada0a...e26
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #4 Skrevet 18. mars 2015 jeg gikk "i null" i år får tilbake 2700 jeg var veldig redd for å få baksmell siden jeg oppdaget i august at jeg hadde for lite trekk (skulle oppdaget det før, i know) så kjørte på med ekstra trekkprosent og slengte samtidig på litt ekstra trekk fra lønnen kan tro jeg var nervøs her jeg satt! Anonymous poster hash: b4e54...5e8
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #5 Skrevet 18. mars 2015 Det er jo ikke penger du fååår. Det er penger du har betalt inn i skatt, men så ser de at du har betalt for mye skatt, og derfor får du tilbaaaake det du betalte for mye i skatt Hvis du justerer på skattetrekket ditt ender du opp med å få enten mer i utbetalt i mnd og mindre når skatteoppgjøret kommer, eller at du velger å justere skatten motsatt vei slik at du får mindre per mnd men mer når oppgjøret kommer. Jeg er 24 og fikk 33.000 igjen på skatten fordi jeg ønsket å ha det slik er ikke noe som er mer vanlig enn annet. Noen liker å havne i null, andre liker å få igjen en slant mot sommeren/etter sommeren alt ettersom om du er selvstendig næringsdrivende el. Anonymous poster hash: 01966...865 Takk for utfyllende svar! Ok, ja ser det tegninga nå. Så dette er penger jeg har betalt mer enn nødvendig, jaja like greit å ha litt ekstra nå mot sommer ja :-)Anonymous poster hash: 903c0...029
globalagogo Skrevet 18. mars 2015 #6 Skrevet 18. mars 2015 "Får" 6000 og det kommer godt med. Hvis jeg hadde senket skattetrekket kan det hende disse pengene hadde forsvunnet i det store sluket. De tapte rentene klarer jeg meg fint uten, og kommer til å heve trekket mer i år
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #7 Skrevet 18. mars 2015 Takk for utfyllende svar! Ok, ja ser det tegninga nå. Så dette er penger jeg har betalt mer enn nødvendig, jaja like greit å ha litt ekstra nå mot sommer ja :-)Anonymous poster hash: 903c0...029 Ikkeno problem Det lønner seg å følge med litt på skatteetatens sider. Mange velger å gå inn og justere skatten sin i løpet av året, hvis de ser at det går mot restskatt (altså at de må betale mer i skatt). Anonymous poster hash: 01966...865 2
_LanciA_ Skrevet 19. mars 2015 #10 Skrevet 19. mars 2015 31 år og 13000 tilbake. Men det er feil Mangler masse gjeld så får nok igjen mye mer 😀 Betaler heller inn ekstra en å få ordlig smell*grøss* Prøvd det før.
Tøytigern Skrevet 19. mars 2015 #11 Skrevet 19. mars 2015 Det er jo ikke penger du fååår. Det er penger du har betalt inn i skatt, men så ser de at du har betalt for mye skatt, og derfor får du tilbaaaake det du betalte for mye i skatt Hvis du justerer på skattetrekket ditt ender du opp med å få enten mer i utbetalt i mnd og mindre når skatteoppgjøret kommer, eller at du velger å justere skatten motsatt vei slik at du får mindre per mnd men mer når oppgjøret kommer. Jeg er 24 og fikk 33.000 igjen på skatten fordi jeg ønsket å ha det slik er ikke noe som er mer vanlig enn annet. Noen liker å havne i null, andre liker å få igjen en slant mot sommeren/etter sommeren alt ettersom om du er selvstendig næringsdrivende el. Anonymous poster hash: 01966...865 Og noen liker å sette de pengene direkte i banken selv og inkassere renter på det man sparer, i stedet for å la Staten ha dem på sin konto fram til skatteoppgjøret...
Chunky Monkey Skrevet 19. mars 2015 #12 Skrevet 19. mars 2015 Og noen liker å sette de pengene direkte i banken selv og inkassere renter på det man sparer, i stedet for å la Staten ha dem på sin konto fram til skatteoppgjøret... Ja, man får bare 0,91 % rente fra 01. juli 2014 og frem til man får utbetalt summen man har til gode.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå