Snof Skrevet 3. mai 2015 #61 Del Skrevet 3. mai 2015 Blir mennesker utryddet ville de fleste dyr hatt det mye bedre. Jeg gjør mitt til å ikke bringe menneskeheten videre, og skal ikke ha barn. Synes ikke man aktivt skal ta livet av alle menneskene, men at vi hadde mistet evnen til reproduksjon som nevnt tidligere, tror jeg kunne vært en fin ting. Måtte ha vært rimelig spesielt å oppleve å være de siste menneskene på jorda! Blir faktisk skremt når flere her synes det hadde vært en kjempeting om menneskeheten gikk under, men ikke bare det, enkelte vil gjøre sitt beste for at det skal skje ved å.... ikke få barn. Greit det så kan evolusjon gå sin vei. Lurer på om det er noen her som seriøst gir all form for liv, og uansett form for bevissthet, samme verdi. Da likestiller du faktisk mikroorganismer med et mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Utenegenart Skrevet 4. mai 2015 #62 Del Skrevet 4. mai 2015 Blir jo fryktelig trist å ikke eksistere da. Har fått sansen for det å finnes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 4. mai 2015 #63 Del Skrevet 4. mai 2015 Nei, det gjør overhode ingenting. Jeg håper faktisk at det skjer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #64 Del Skrevet 4. mai 2015 Du vil ikke merke å ikke eksistere, så går ikke an å savne det Anonymous poster hash: 27e2c...9d9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 4. mai 2015 #65 Del Skrevet 4. mai 2015 Blir jo fryktelig trist å ikke eksistere da. Har fått sansen for det å finnes. Du slutter uansett med det den dagen du dør. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 4. mai 2015 #66 Del Skrevet 4. mai 2015 Blir faktisk skremt når flere her synes det hadde vært en kjempeting om menneskeheten gikk under, men ikke bare det, enkelte vil gjøre sitt beste for at det skal skje ved å.... ikke få barn. Greit det så kan evolusjon gå sin vei. Lurer på om det er noen her som seriøst gir all form for liv, og uansett form for bevissthet, samme verdi. Da likestiller du faktisk mikroorganismer med et mennesker. Ja. Liv er liv. Uansett om det kommer i bitteliten forpakning. Det er livet som har verdien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Utenegenart Skrevet 4. mai 2015 #67 Del Skrevet 4. mai 2015 Du slutter uansett med det den dagen du dør. Klart. Men da håper jeg å opprettholde en teoretisk eksistens, at konseptet at det har levd en person som het Utenegenart, skal overleve i ca 2 generasjoner før det ikke lenger finnes spor etter meg. Det går jeg jo glipp av om jeg dør fordi vi utryddes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 4. mai 2015 #68 Del Skrevet 4. mai 2015 Klart. Men da håper jeg å opprettholde en teoretisk eksistens, at konseptet at det har levd en person som het Utenegenart, skal overleve i ca 2 generasjoner før det ikke lenger finnes spor etter meg. Det går jeg jo glipp av om jeg dør fordi vi utryddes. Men, da kan du jo bare se for deg en post-menneskehet med en teoretisk eksistens. Så er hele problemet løst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #69 Del Skrevet 4. mai 2015 Det hadde vore best for jorda, ja! Menneskeheten ødelegger jorda meir enn vi kan forstå! Sjølv er eg veldig miljøbevisst, men likevel lever eg på den måten at eg hadde trengt to planetar (ifølge Greenpeace/Grønn Hverdag el.)Anonymous poster hash: 0636e...d83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 4. mai 2015 #70 Del Skrevet 4. mai 2015 Det hadde vore best for jorda, ja! Menneskeheten ødelegger jorda meir enn vi kan forstå! Sjølv er eg veldig miljøbevisst, men likevel lever eg på den måten at eg hadde trengt to planetar (ifølge Greenpeace/Grønn Hverdag el.)Anonymous poster hash: 0636e...d83 Man kan ikke ødelegge en planet. Folk burde slutte å bekymre seg så mye for planeten og nebbdyrene og heller bekymre seg for det som teller, nemlig folk. Vi KAN gjøre det fullstendig ulevelig for oss selv, og det bør vi unngå for en hver pris. Å berge økosystemet, berger oss. Og om det også er til fordel for fleinsopp og kålorm, så har jeg ingen innvendinger. Men det som teller, er folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Utenegenart Skrevet 4. mai 2015 #71 Del Skrevet 4. mai 2015 Men, da kan du jo bare se for deg en post-menneskehet med en teoretisk eksistens. Så er hele problemet løst Nei, er du gal? Jeg vil på det tidspunktet være død og fullstendig ute av stand til å se for meg noe som helst. Og er vi først utryddet, uten å ta alt dyre- og planteliv med oss i graven, så er jo det såpass perfekt at jeg ikke kan gjøre noen varige inntrykk der som vil være positive. Mennesker derimot er langt fra perfekte. Dem kan man påvirke i positiv retning etter man selv har returnert i mikroskopiske stykker til deler av karbonsyklusen som ikke former bevisste skapninger. Så det må jo være målet: Å være en Aristoteles eller Ibsen av sin tid. En som påvirker flere menneskers valg hver dag enn gjennomsnittspersonen gjør i løpet av et liv, til tross for at man er død og begravet. ... Og menneskeheten er jo nesten i ferd med å bli dannede skapninger. Hadde vært ganske bortkasta om alle disse tusen årene med utvikling hadde sluttet mens vi fortsatt er såpass lavpannede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 4. mai 2015 #72 Del Skrevet 4. mai 2015 Nei, er du gal? Jeg vil på det tidspunktet være død og fullstendig ute av stand til å se for meg noe som helst. Og er vi først utryddet, uten å ta alt dyre- og planteliv med oss i graven, så er jo det såpass perfekt at jeg ikke kan gjøre noen varige inntrykk der som vil være positive. Mennesker derimot er langt fra perfekte. Dem kan man påvirke i positiv retning etter man selv har returnert i mikroskopiske stykker til deler av karbonsyklusen som ikke former bevisste skapninger. Så det må jo være målet: Å være en Aristoteles eller Ibsen av sin tid. En som påvirker flere menneskers valg hver dag enn gjennomsnittspersonen gjør i løpet av et liv, til tross for at man er død og begravet. ... Og menneskeheten er jo nesten i ferd med å bli dannede skapninger. Hadde vært ganske bortkasta om alle disse tusen årene med utvikling hadde sluttet mens vi fortsatt er såpass lavpannede. Tro meg: Menneskeheten er fortsatt lavpannede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Utenegenart Skrevet 4. mai 2015 #73 Del Skrevet 4. mai 2015 Tro meg: Menneskeheten er fortsatt lavpannede. Nettopp. Men vi har potensiale for bedre ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 4. mai 2015 #74 Del Skrevet 4. mai 2015 Blir faktisk skremt når flere her synes det hadde vært en kjempeting om menneskeheten gikk under, men ikke bare det, enkelte vil gjøre sitt beste for at det skal skje ved å.... ikke få barn. Greit det så kan evolusjon gå sin vei. Å dø av alderdom uten barn, er nå en av de bedre måtene å utryddes spør du meg. Evolusjon gikk nå forsåvidt rett vest når legevitenskapen begynte å få litt gang på ting. Det man har igjen er seksuell seleksjon og noe annet smårusk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jean Valjean Skrevet 5. mai 2015 #75 Del Skrevet 5. mai 2015 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snof Skrevet 5. mai 2015 #76 Del Skrevet 5. mai 2015 Tolker dette som et JA, til oljeboring i nord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jean Valjean Skrevet 5. mai 2015 #77 Del Skrevet 5. mai 2015 Tolker dette som et JA, til oljeboring i nord. Jeg er totalt likegyldig til om man bårer olje i nord. Det gjør meg ikke noe om de gjør det. Og det gjør meg ikke noe om de ikke gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duckie Skrevet 6. mai 2015 #78 Del Skrevet 6. mai 2015 Blir faktisk skremt når flere her synes det hadde vært en kjempeting om menneskeheten gikk under, men ikke bare det, enkelte vil gjøre sitt beste for at det skal skje ved å.... ikke få barn. Greit det så kan evolusjon gå sin vei. Lurer på om det er noen her som seriøst gir all form for liv, og uansett form for bevissthet, samme verdi. Da likestiller du faktisk mikroorganismer med et mennesker. Nå er ikke dette hovedgrunnen til at jeg ikke vil ha barn, anser det mer som en bonus. Skjønner ikke hva som er så flott med menneskeheten, alt det grusomme som skjer rundt om kring i verden på grunn av oss. Tviler på at det noen gang kommer til å bedres. Jeg gir ikke all form for liv samme verdi, selv om jeg tror dyr hadde hatt det bedre uten mennesker til å ødelegge bostedene deres og mishandle de. Ikke at alle mennesker gjør det, men er utrolig hva folk kan få seg til å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 7. mai 2015 #79 Del Skrevet 7. mai 2015 Å dø av alderdom uten barn, er nå en av de bedre måtene å utryddes spør du meg. Evolusjon gikk nå forsåvidt rett vest når legevitenskapen begynte å få litt gang på ting. Det man har igjen er seksuell seleksjon og noe annet smårusk. Evolusjonen fortsetter. Naturlig utvalg er ikke den eneste mekanismen. Og vi muterer stadig. Og tatt i betraktning at det er så sinnsykt mange av oss så tror jeg nok det er mer rimelig å si at vi utvikler oss raskere enn noen gang før. Seksuell seleksjon er forøvrig ikke smårusk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #80 Del Skrevet 19. mai 2015 Evolusjonen fortsetter. Naturlig utvalg er ikke den eneste mekanismen. Og vi muterer stadig. Og tatt i betraktning at det er så sinnsykt mange av oss så tror jeg nok det er mer rimelig å si at vi utvikler oss raskere enn noen gang før. Seksuell seleksjon er forøvrig ikke smårusk. Det er ikke så veldig mye spennende som foregår nå for tiden. Det mest "oppsiktsvekkende" er jo at en så stor andel av menn ikke får barn sammenlignet med kvinner (en av fire menn mot en av ti kvinner). Leste om en forsker som mente at fremtidens mennesker muligens ville være snillere/mer sosialt veltilpasset enn i dag, ettersom det trolig er de mest asosiale/mistilpassede individene som ikke får barn. Og med den økende globaliseringen, så vil vi rent utseendemessig bli seende ut som om vi kommer fra Brasil eller sånn. Ikke noe innavl (...), og "rasetypiske trekk og særegenheter" forsvinner, om det er lov å bruke rasebegrepet. Skal det skje noe spennende fremover, og skal det gå fort, så må man nok belage seg på at avl og genmanipulering av mennesker blir tillat i stor skala. Se bare på hva vi har klart å gjøre med ulven... altså, de der små veskehundene stammer jo fra ulven liksom - der har det skjedd ting fort. Greit at vi muterer innimellom, men det har jo ikke noe å si. Alle kan komme seg opp og frem her i verden, og skulle et individ oppnå en "fordelaktig mutasjon" (om det så skulle være en bestemt sykdomsresistens eller noe helt annet), så tja... folkene uten denne mutasjonen kan sikkert få medisiner, og det er like trolig at alle andre vil overleve og formere seg. Så da forsvinner dette fordelaktige genet ut i intet... eller, i hvert fall blir det ikke så dominerende at man kan se en endring i genmaterialet til mennesker mer generelt. Og som nevnt - seksuell seleksjon går helst på dette med hvor sosialt veltilpassede menn er. Nesten alle kvinner får barn... det er dere det står på. Så lenge en mann har en viss sosial status, karisma og økonomi, så kan han få barn om han vil. Anonymous poster hash: 9fca8...c4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå