Gå til innhold

Han vil ikke planlegge på forhånd...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har møtt en mann i lang tid. Vi er på en måte kjærester, men det er ikke helt offisielt ennå. Så jeg er usikker. Nå var han hos meg i dag, og da begynte han å snakke om noe vi hadde tenkt å gjøre til helgen. Ja vi kan finne på noe da, sa jeg. Da sa han : " Vi kan kanskje møtes en av dagene. Vi trenger ikke å planlegge nå. Vi får snakke om det senere."

Jeg følte meg helt dum der jeg sto, og tenkte: er han så lite interessert at han ikke vil booke meg for helgen?

Ville dere vært like nærtaken som meg, og følt det negativt?

Anonymous poster hash: 34050...aba
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dersom han ikke vil gjøre avtale med deg, fyll tiden med noe annet. Om han så forventer at du skal stå parat, vil han oppdage at du faktisk har et liv. Det er eneste måten å håndtere det på.

Da vil han oppdage at skal han treffe deg, må han avtale det. Enten velger han å begynne å gjøre avtaler, eller så er han ikke interessert.

Anonymous poster hash: e1d83...d5b
  • Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Dersom han ikke vil gjøre avtale med deg, fyll tiden med noe annet. Om han så forventer at du skal stå parat, vil han oppdage at du faktisk har et liv. Det er eneste måten å håndtere det på.

Da vil han oppdage at skal han treffe deg, må han avtale det. Enten velger han å begynne å gjøre avtaler, eller så er han ikke interessert.

Ja, da han var gått så følte jeg meg ganske oppgitt og lei meg for måten han sa det på. Dere andre hadde gjerne blitt lei dere også? Grunn til at jeg ble oppgitt og lei er følelsen av at han ikke egentlig ikke er interessert. Og all tid jeg har brukt på den mannen.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, da han var gått så følte jeg meg ganske oppgitt og lei meg for måten han sa det på. Dere andre hadde gjerne blitt lei dere også? Grunn til at jeg ble oppgitt og lei er følelsen av at han ikke egentlig ikke er interessert. Og all tid jeg har brukt på den mannen.

Forstår deg godt. Slutt å legge opp til å bruke tid på ham. Vær gjerne positiv om han kommer til deg og faktisk vil gjøre en konkret avtale, men løp ikke til ham Og begynner han å hinte/antyde, så ikke bit på kroken. Vær avslappet og kjørlig inntil han foreslår noen helt konkret.

Husk at om han ikke er intereessert er det bede å få det på det rene. Det er ikke slik at du kan få ham interessert ved å være velvillig og overtilgjengelig (snarere tvert i mot)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Forstår deg godt. Slutt å legge opp til å bruke tid på ham. Vær gjerne positiv om han kommer til deg og faktisk vil gjøre en konkret avtale, men løp ikke til ham Og begynner han å hinte/antyde, så ikke bit på kroken. Vær avslappet og kjørlig inntil han foreslår noen helt konkret.

Husk at om han ikke er intereessert er det bede å få det på det rene. Det er ikke slik at du kan få ham interessert ved å være velvillig og overtilgjengelig (snarere tvert i mot)

Ja, jeg bør nok bare kjøle meg ned, og ikke legge noe tanker i han. Han får komme til meg og foreslo noe hvis han virkelig er interessert i meg. Jeg foreslår ingenting mer om det til han.

Jeg ble veldig lei meg for kommentaren hans om at han fikk se om vi kunne finne på noe men at han ikke ville planlegge noe. Høres ut som om han nesten sier at han egentig ikke er interessert.

Skrevet

Ja, det er ikke noe unormalt å reagere som du gjør. Bare tenk på deg selv og ha ditt eget liv, så får han bare lære seg at det lønner seg å lage avtaler. Spesielt når det kommer til helger, de fleste vil jo få mest mulig ut av fridagene sine :-)

• Liker 3
Gjest Mythic
Skrevet

Du svarte temmelig vagt selv også, da, så jeg skjønner godt at han ikke foreslo noe mer konkret.

AnonymBruker
Skrevet

Du svarte temmelig vagt selv også, da, så jeg skjønner godt at han ikke foreslo noe mer konkret.

Jeg svarte at jeg ønsket å finne på noe fredag eller lørdag. Det hadde jeg veldig lyst til sa jeg. Så jeg mener at jeg viste klar interesse med å si det. Han har sagt lignende ord før, så er ikke første gangen. Men jeg blir svært usikker av det.

Gjest Mythic
Skrevet

Jeg svarte at jeg ønsket å finne på noe fredag eller lørdag. Det hadde jeg veldig lyst til sa jeg. Så jeg mener at jeg viste klar interesse med å si det. Han har sagt lignende ord før, så er ikke første gangen. Men jeg blir svært usikker av det.

Da leste jeg ikke godt nok, beklager det. Skjønner at det gjør deg usikker, i så fall. Jeg ville nok ha gitt han valget, enten fredag eller lørdag. Hvis han ikke vil bestemme noe da, så hadde jeg gitt beskjed om at jeg finner på noe uten han. Om han skulle ønske å finne på noe, så får han bestemme dag og tid. Gjør han ikke det da, så hadde jeg gått videre.

AnonymBruker
Skrevet

Da leste jeg ikke godt nok, beklager det. Skjønner at det gjør deg usikker, i så fall. Jeg ville nok ha gitt han valget, enten fredag eller lørdag. Hvis han ikke vil bestemme noe da, så hadde jeg gitt beskjed om at jeg finner på noe uten han. Om han skulle ønske å finne på noe, så får han bestemme dag og tid. Gjør han ikke det da, så hadde jeg gått videre.

Enig med deg.

Han skrev godnatt hilsen til meg nå nettopp i sted, og la til: vi høres i morgen. Men jeg vurderer å skrive en melding til han som jeg formulerer slik at han forstår at meg kan han ikke tulle med.. Han må enten vise klar interesse, eller så går jeg bare videre. Hadde vært fint å få forslag til noe å skrive til han. Ville dere ha sagt noe, eller ville dere bare latt han få si noe hvis han har noe å si. Han har faktisk holdt på likt før. Men dette gir meg dårlige følelser.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner faktisk ikke hvorfor han føler seg trygg nok til å holde på slik.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke svar tøft eller negativt det gir ham bare overtaket.

Bare legg andre planer. Og skulle han foreslå noe til helgen, vær opptatt enten det et reelt eller ikke. Om han mener dere hadde planer, kan du minne ham på at han desverre ikke slo til få han hadde mulighet. Og gjerne med et smil si noe om at du ikke er en sånn jente som sitter hjemme og venter på telefonen.

Men bli aldri sur eller sint. Bare vær blid og uanfektet.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ikke svar tøft eller negativt det gir ham bare overtaket.

Bare legg andre planer. Og skulle han foreslå noe til helgen, vær opptatt enten det et reelt eller ikke. Om han mener dere hadde planer, kan du minne ham på at han desverre ikke slo til få han hadde mulighet. Og gjerne med et smil si noe om at du ikke er en sånn jente som sitter hjemme og venter på telefonen.

Men bli aldri sur eller sint. Bare vær blid og uanfektet.

ja, den metoden har jeg lært meg faktisk. Har datet menn i fortiden og svart de med negativ og sur/ sint melding når ting ikke gikk slik jeg håpet på. Men jeg har lært at det har ingen hensikt. Da blir jeg bare psyko og ikke et tap i deres øyne. Den beste måten å heve hodet på er faktisk å ha en mer : gi - blaffen- holdning. Og hele tiden virke ut som om jeg er blid selv om det egentlig griner inni meg.

Nå skulle han også dra hjem til der han kommer fra til påske. Han har god kontakt med en venninne derfra. De sender hveandre alltid meldinger. Og han snakket om at han savnet tilbake dit nå, og måtte dra en tur dit til påske, for han hadde ikke vært der siden nyttår.

Jeg føler at det er noe som skurrer. Men har gitt han sjanser så det holder. Fikk lyst å spørre han mer ut om den situasjonen med venninnen, og det at han skal hjem, men da fremstår jeg bare psyko.

• Liker 1
Skrevet

Hei!

Syntes du skal være litt forsiktig med åssen du svarer ham, og hvordan du opptrer her nå. Tenk deg litt om. Hvordan har dere det? Er det kun dette med planlegging som plager deg? At han er dårlig på det? Er ellers det meste fint?

Grunnen til at jeg spør, er fordi jeg har vært der. Akkurat der. Hvor jeg skulle vise han litt at jeg ikke var så tilgjengelig. Og det skinte litt for igjennom. Det ble mer avvisende enn jeg nok inni meg hadde tenkt. Og det tok han som at han skulle holde seg unna. Det virket altså ganske mot sin hensikt. Så tenk litt på hvordan du skal fremtre. Han har jo ikke akkurat gjort noe alvorlig galt her. Han tar det kanskje som en selvfølge at dere skal være sammen, men kanskje bare ikke hva dere skal? Han er dårlig på planlegging. Det er min også. Irriterer meg forsatt det. At han ikke kan booke meg på forhånd litt mer. Men det er sånn han er. Han må se at han kanskje må booke meg av og til for at jeg ikke skal legge andre planer. Men jeg har ingen planer om å bli avvisende igjen. Men rett og slett bare ha et liv. ( det er jo viktig uansett det. )

Så bare vær litt forsiktig, det er mitt råd. Ikke tenk at han skal skjønne alt indirekte som du gjør. Det beste er jo ofte å bare si ting rett ut også.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Syntes du skal være litt forsiktig med åssen du svarer ham, og hvordan du opptrer her nå. Tenk deg litt om. Hvordan har dere det? Er det kun dette med planlegging som plager deg? At han er dårlig på det? Er ellers det meste fint?

Grunnen til at jeg spør, er fordi jeg har vært der. Akkurat der. Hvor jeg skulle vise han litt at jeg ikke var så tilgjengelig. Og det skinte litt for igjennom. Det ble mer avvisende enn jeg nok inni meg hadde tenkt. Og det tok han som at han skulle holde seg unna. Det virket altså ganske mot sin hensikt. Så tenk litt på hvordan du skal fremtre. Han har jo ikke akkurat gjort noe alvorlig galt her. Han tar det kanskje som en selvfølge at dere skal være sammen, men kanskje bare ikke hva dere skal? Han er dårlig på planlegging. Det er min også. Irriterer meg forsatt det. At han ikke kan booke meg på forhånd litt mer. Men det er sånn han er. Han må se at han kanskje må booke meg av og til for at jeg ikke skal legge andre planer. Men jeg har ingen planer om å bli avvisende igjen. Men rett og slett bare ha et liv. ( det er jo viktig uansett det. )

Så bare vær litt forsiktig, det er mitt råd. Ikke tenk at han skal skjønne alt indirekte som du gjør. Det beste er jo ofte å bare si ting rett ut også.

Ja, tenker det samme selv.

Har vært igjennom litt i livet, og har opplevd at det gjelder å ikke forvente for mye. Men se på det på en enkel måte uten å ta dype konklusjoner.

Har en tanke som jeg stiller meg selv i hodet: Er han uinteressert, siden han ikke ville planlegge?

Han har oppført seg sånn før. Og allikevel ville treffe meg igjen, og igjen, og igjen..

Har lært etter tidligere erfaringer at det å bli sint/ sur, stille kritiske spørsmål om situasjonen/følelser/interesse, gjør ingenting bedre, heller tvertimot. Det er da de stikker. Så jeg har hele tiden forholdt meg hyggelig, vennlig, blid, og munter uansett hvilke tanker jeg kan ha om enkelte ting han kan si.

Jeg frykter at han har tenkt å flytte herfra, og at han før eller siden vil forlate meg. Men jeg vil ikke sette spørsmål om det lenger heller. For alt dette har jeg spurt om før, og jeg vet at jeg må bare vite at risikoen er der for at han plutselig flytter hjem til hjemstedet, og så står jeg der alene igjen. Men vi er ikke samboere, og har ikke havnet i en helt trygg situasjon ennå, så derfor får jeg bare se lett på det hele.

Jeg trives i lag med han på mange måter, og det er derfor jeg har fortsatt å møte han, men jeg er bare så usikker på hvor jeg står følelsesmessig for han.

Jeg skal ikke mase om det, og skrive hyggelig til han som vanlig. Men jeg foreslår ikke å møtes, men skriver til han som om han er en god venn. Hyggelig og fint. Å stille seg for kostbar blir også feil. Da mister jeg han ihvertfall. Men jeg bør ikke forvente noe.

Savner trygghetsfølelsen. Det å føle seg virkelig elsket!. Men den garantien har man aldri uansett.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Føler at alle er sånn for tiden jeg..vil aldri legge konkrete planer. Merker jeg har blitt sånn selv også, avtaler alltid bare vage ting og at vi "prates nærmere". Er jo litt dumt for da blir det ofte til at det kommer andre ting i veien men.. Ville ikke tatt det så veldig tungt.

Anonymous poster hash: 5aa9e...8de
Skrevet

På meg vorker det litt som om han venter på at noe bedre kan dukke opp i helgen og om det ikke gjør det, først da kan han finne på noe med ts?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bra at du har forholdt deg blid og positiv. Fortsett sånn. Men begunn å date andre.

AnonymBruker
Skrevet

Bra at du har forholdt deg blid og positiv. Fortsett sånn. Men begunn å date andre.

Skriver under på denne! Vær hyggelig du men move on og begynn og date andre asap. Hadde han vært genuint interessert så hadde du følt deg trygg, elsket for lenge siden. Ikke kast bort mer tid på han. Dyrbar tid du mister med en annen....

Anonymous poster hash: e683a...86e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

På meg vorker det litt som om han venter på at noe bedre kan dukke opp i helgen og om det ikke gjør det, først da kan han finne på noe med ts?

Jeg har et inntrykk om at han ikke har flere andre på gang i denne byen enn meg. Men han har en venninne på hjemstedet hans, som han snart skal dra å besøke i påsken. De har hatt noe sammen før, og det er derfor jeg tenker at han driver på å flørte med to damer samtidig. Har tatt det opp med han før, og han har sagt at det er ikke noe mer mellom de enn godt vennskap, og at han ikke vil diskutere det mer. Og derfor så kan ikke jeg spørre han mer ut om det. Jeg har valgt å håpe på at det er kun normal vennskapkontakt. Men det er vanskelig for meg.

Hvis han foreslår å finne på det vi tenkte å gjøre til helgen, så har jeg lyst å si: "er du virkelig interessert i å gjøre det sammen med meg, for du ville jo ikke planlegge det med meg på forhånd. Hadde trodd du ville planlegge bedre hvis du var interessert". Var det en god ide?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...