Gå til innhold

Overnatting - hvem betaler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat bestilt lokaler i dag, og der er det mulighet for 60 overnattingsgjester. Da lurte jeg på: Skal vi betale for overnattingen, eller skal de gjestene det gjelder betale? Det kan jo fort bli litt dyrt.... :-?

Og - kan jeg holde av alle leilighetene, rommene til tett opptil bryllupet, mon tro, og så avbestille det som ikke skal brukes?

Det siste spm. er kanskje vanskelig for dere å svare på, og jeg bør vel snakke med innehaver om dette........

Tjohei :sjarmor:

Videoannonse
Annonse
Gjest Solskinn
Skrevet

Ja, spör om du kan forhåndsbooke dem og så skriver du i invitasjonen at det er mulighet for å overnatte der og at rom kan bestilles gjennom deg (eller noen andre). Dere trenger absolutt ikke betale for overnattingen!!

:briller:

Skrevet

Vi har også en del langveisfarende gjester. Det vi gjør er at gjestene betaler selv for overnatting, men for en billig penge, Da vi skal ha festen på en folkehøgskole så har vi et internat til diposisjon. Festen er på skolen til min far og min kommende svigerfamilie betaler ikke noe for overnatting. Uff dette ble rotete, men jeg håper du klarer å forstå hva jeg mener. :)

Skrevet

heisann!!

vi skal kun betale for vår egen overnatting!! dessuten skal mine foreldre og søsken ha min forlovedes familie boende hos seg, så de får ingen bo-utgifter!! Vi har planlagt et stort bryllup, og det hadde blitt kjempedyrt å betale alles overnatting...men selvfølgelig er det annerledes om en har et internat eller lignende til disposisjon.....

lykke til!!

:D

Skrevet

jeg forhåndsbooket x antall rom og fikk en fin pris på rommene, og gjestene har tatt kontakt med oss for å reservere rommene av oss. Vi leverer inn en liste med alle navnene til hotellet, men ikke tett inntil bryllupet helst en måned før ville de vite om alle rommene ble brukt.

et annet hotell jeg snakket med sa gjestene kunne oppgi en kode, som regel etternavnet til brudeparet(en av de!) og da kunne gjestene reservere et av rommene vi hadde booket til avtalt pris. en eller annen dato ble rommene som var til overs "slettet" fra vår bestilling

Skrevet

Jeg syns ikke det er riktig at brudeparet betaler overnattingen for gjestene. Det blir jo, som du sier, fort dyrt.

Men dere kan jo skrive i innbydelsene at det er mulighet for overnatting i det samme lokalet og gi dem telefonnummeret de kan booke seg inn på. Evt. kan dere jo skrive hva det koster for å unngå misforståelser. Kanskje får de rabatt om flere av gjestene velger å overnatte der?

Lykke til! :D

Gjest Engel, ikke pålogget
Skrevet

Det blir mange som reiser langt hos oss også, blir sånn når man kommer fra hver sin kant av landet. Det vi har tenkt på er at vi snakker med et par overnattingssteder og får pristilbud. Dette setter vi opp på et ark sammen med tlfnr for bestilling, og legger det ved innbydelsen til dem vi vet vil trenge overnatting. Vi kommer ikke til å betale overnattingen, men håper kanskje vi kan får noen "grupperabatter" hvis flere bestiller på samme sted.

Gjest Augustbrud02_
Skrevet

Vi betaler ikke overnattingen for gjestene våre. Det er nok andre utgifter og vi hadde nok ikke hatt råd til å betalte overnattingen nei. Men sammen med invitasjonen sendte vi med kart og et ark med overnattingstilbud og priser. På den måten hadde de 2 ulike alternativer i nærheten. På kartet var også overnattingsstedene merket av sammen med kirken og festlokalet. Enkelt og greit...

Skrevet

Jeg var i bryllup, der det sto tre overnattingssteder på invitasjonen, samt veibeskrivelse (det lå ved som et løst vedlegg). Og selvfølgelig betalte vi selv.

I vårt eget bryllup er lokalet litt unna, slik at flere vil overnatte. Det hadde jo vært svært hyggelig, og noen MÅ jo siden de kommer fra utlandet og andre steder i vårt eget land. Men dette er tanter og onkler som har god nok råd til det.

Vi ordnet noen billigere senger, da det er ett av rommene som har 4 120brede senger. Dersom det ligger 8 på dette rommet (en vennegjeng som sikkert skal ha nachspiel), så betaler de 200 per pers. Ellers er det ca 500 per pers på dobbeltrom. Det er inkludert frokost.

Vi har ikke råd til å betale overnattingen. Men det tror jeg folk forstår.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi betaler overnattingen til de av gjestene som skal ha rom (ca. 30 stykker). Har booket et lite, hyggelig hotell som bare koster 250 kr per. pers. Vi har også leid busser som skal frakte gjestene fra hotelet til festlokalet samt hjem etter festen. Også disse betaler vi. Ville blitt litt tåpelig å stå på bussen der og selge billetter.

Skrevet

Tror ikke det er så vanlig at brudeparet dekker overnatting for gjestene. Det kan jo i så fall komme til å bli en skikkelig utgiftspost i et allerede presset budsjett! Gjestene blir jo bedt, og får selv ta stilling til om det vil takke ja og dermed bruke noen kroner på overnatting. :blunke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...