Gå til innhold

Hvor mye betaler barnefar?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere alenemødre, enten 100 % eller dere som har barnet en god del mer enn barnefaren Hvor mye får dere i bidrag per måned? Og hvor mange barn har dere? Er det avtale dere i mellom eller er det via NAV? Og hvordan fordeler dere ekstrakostnader som bursdager, feriepenger, ytterklær, turutstyr til barnet, fritidsutstyr osv?

Jeg spør fordi jeg lurer på om jeg får for lite. Vi har per dags dato en privat ordning der jeg får 3000 hver måned. Jeg har barnet 70%. Jeg betaler for alt av uteklær, de store tingene på en måte. Han tjener godt, type 500.000 + i året, jeg tjener ca 250.000(redusert stilling pga jeg ønsker tid med barnet mitt). Er det en rettferdig ordning?

Er nemlig flere venner og familiemedlemmer av meg som reagerer på at de synes han betaler så lite, men jeg har alltid tenkt at det kanskje er litt mye?

Anonymous poster hash: 5ea9e...1ab
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han skal i hvert fall ikke betale mer fordi du velger å ha redusert stilling.

Anonymous poster hash: 698c0...249
  • Liker 8
Gjest Solstråla88
Skrevet

Synes det høres litt mye ut jeg da. Sjekk bidragskalkulatoren på nav.no så får du svar. Han skal iallefall ikke betale mer fordi du velger å jobbe redusert

• Liker 1
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Eg får 1090 kr kvar mnd. Sats satt av NAV

AnonymBruker
Skrevet

Merkelig at det første folk angriper er at jeg ikke jobber full stilling. Ante meg at det var noe folk skulle henge seg opp i. Det er imidlertid ikke slik at han betaler mer fordi jeg ikke jobber full stilling.

AnonymBruker
Skrevet

Eg får 1090 kr kvar mnd. Sats satt av NAV

Sykt lite!

-TS

AnonymBruker
Skrevet

Har 80 %. Far betaler 2.000. Han har rundt 600.000 og jeg rundt 350.000.

Anonymous poster hash: 8bc94...392

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet (endret)

Sykt lite!

-TS

Det er det, men det er NAV sin sats så då er det ikkje så mykje eg kan gjera med det. Eg betalar alt til sonen min td fritidsakt, vinterdresser, sko, bursdag osv. Dei kleda han reiser i brukar han hjå far så far treng berre 2 bukser og nokre gensere Endret av Stjerner og planeter
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er forsåvidt enig i at 3.000 høres mye ut

Anonymous poster hash: 8bc94...392

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her betaler far via NAV 1700 i måneden. Ett barn på fem år, helgepappa.

Anonymous poster hash: a646f...abf
AnonymBruker
Skrevet

Far betaler 1200 i mnd. Har 9 overnattinger. Synes 3000 høres mye ut så du får heller jobbe litt mer selv.

Anonymous poster hash: c73b5...760

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil si ordningen er rettferdig fordi det ikke er far sin jobb å forsørge deg fordi du ønsker mer tid med barnet. Far ville nok selv valgt å jobbe mindre for å ha mer tid med barnet. Skjønner at du ønsker å være mer med gullet, men det er ditt valg og ikke far sitt. Han betaler faktisk bra gjennom privat ordning slik jeg ser det. Her er det samme samværsordning, men far betaler halvparten av det du får.

AnonymBruker
Skrevet

Her betaler far 2850 i mnd. Hans inntekt: 600 000, min 500 000,-

Barnets alder er også vesentlig i denne sammenhengen. Her er barnet 4 år. 0 samvær

Anonymous poster hash: 0f66b...3f7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil si ordningen er rettferdig fordi det ikke er far sin jobb å forsørge deg fordi du ønsker mer tid med barnet. Far ville nok selv valgt å jobbe mindre for å ha mer tid med barnet. Skjønner at du ønsker å være mer med gullet, men det er ditt valg og ikke far sitt. Han betaler faktisk bra gjennom privat ordning slik jeg ser det. Her er det samme samværsordning, men far betaler halvparten av det du får.

TS skirver jo at hun ser på dette som mye, men at andre mener det er lite. Det står også at de har samværsordning. Om far ønsker å betale 3000kr så gjør han det. Lær dere å lese folkens.

Anonymous poster hash: 78bd9...adf

• Liker 3
Skrevet

Far betaler 3500,-, fastsatt gjennom NAV og via trekk i hans lønn. Jeg har barnet 100% og betaler følgelig ALT barnet trenger. Barnet er 7 år.

AnonymBruker
Skrevet

Før vi gikk over til 50/50 var barna hos far annen hver helg og en overnatting i uka. Jeg fikk da 3300 for begge ungene. Jeg dekket bhg og forsikring, men alle andre utgifter delte vi. Jeg handlet det de trengte og fikk tilbake halvparten av far. ( alt av klær, sko, og annet utstyr som fulgte barna frem og tilbake ) han tjente vel 4-450000, jeg hadde i underkant av 200000 på det tidspunktet.

Syns ikke 3000 er lite for et barn.

Anonymous poster hash: f0714...62f

AnonymBruker
Skrevet

Her betaler far 4600kr, samvær 4 netter i måneden (to helger, fredag-søndag, etter eget ønske.). Han betalte mindre bidrag tidligere, men da hadde han også mere samvær. Etter at han kuttet ned på samvær så ble naturlig nok bidraget høyere. Han tjener meget bra, og jeg har ei mere normal inntekt (jobber 100%). Barnet er 12 år. Bidraget går via Nav. Hadde i starten privat avtale, men det fungerte ikke. Far kunne finne på å droppe å betale halve bidraget hvis han f.eks hadde brukt endel penger på hobbyaktiviteten sin en måned.

Naturlig nok så er det jeg som koster alt ang barnet, bortsett fra noen sett med klær som barnet har hjemme hos far. Brukte å sende med klær tidligere siden han betaler bidrag, men etter beskjed fra stemor om å slutte med det så har jeg da sluttet å sende med annet enn ytterklær og sko til diverse bruk.

Anonymous poster hash: 46082...4cd
AnonymBruker
Skrevet

Far betaler 6000,- for to barn.

En på overnatting to netter i mnd, eldste seks netter i mnd.

Jeg står for alt, bhg, fritidsaktiviteter, klær osv.

Anonymous poster hash: 1a7e9...4e7

Skrevet

Har barnet ca 70% og mottar ikke et rødt øre i bidrag fra far. Jeg står for alle utgifter. Når det gjelder ekstrakostnader står jeg for jule- og bursdagsgaver til ulike venner, utgifter til barnets bursdagsfeiringer og generelt alle utgifter totalt sett. Far betaler kinobilletter eller annet aktuelt når han har samvær. Far betaler også for ferier han har sammen med barnet, på lik linje med at jeg betaler for feriene jeg og barnet drar på sammen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg får 3000kr mnd.

Har ett barn, som er 3 mnd. Vi har privat avtale, de første 3 årene nå har barnefar ikke hatt noe samvær, men kommet på besøk til oss noen ganger i året. Nå bor barnefar nærmere og kommer til å ha litt samvær. Et par overnattinger i mnd.

Barnefar har tjent ca 1m i året, jeg har vært student og ingen inntekt - og ingen mulighet til inntek siden jeg har vært alene med barnet fra dag 1.

Anonymous poster hash: c65c0...ed0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...