AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #1 Skrevet 18. mars 2015 Hvis du skal hilse på fremmed hund, hvordan tilnærmer du deg den? Anonymous poster hash: 83151...696
Petra75 Skrevet 18. mars 2015 #2 Skrevet 18. mars 2015 Ser an om det ser ut til at den har lyst til å hilse, setter meg på huk og lar hunden komme bort til meg og snuse på meg. Unngår å se den i øynene. Funker fint 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #3 Skrevet 18. mars 2015 Spørr først om lov, så ignorerer du hunden slik at den får snuse på deg først. Så setter du deg på huk, tilbyr hånden din og lar hunden komme til deg. Hvis den ikke kommer til deg skal du ikke presse mer på. Har du egen hund lar du hunden din hilse først, den vil mest sannsynelig oppsøke den når den er ferdig med å hilse på hunden din. Hvis hundeeieren har noen andre tips så følger du dem, de kjenner hundene sine best. Anonymous poster hash: 34ccf...fa3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #4 Skrevet 18. mars 2015 Spørr først om lov, så ignorerer du hunden slik at den får snuse på deg først. Så setter du deg på huk, tilbyr hånden din og lar hunden komme til deg. Hvis den ikke kommer til deg skal du ikke presse mer på. Har du egen hund lar du hunden din hilse først, den vil mest sannsynelig oppsøke den når den er ferdig med å hilse på hunden din. Hvis hundeeieren har noen andre tips så følger du dem, de kjenner hundene sine best.Anonymous poster hash: 34ccf...fa3 Jeg spør ikke om tips, jeg spør hvordan akkurat DU gjør det. Anonymous poster hash: 83151...696 1
PrinsesseNila Skrevet 18. mars 2015 #5 Skrevet 18. mars 2015 Spør eieren, setter meg ned på huk, tar hånden forsiktig men ikke nølende bort så den får snuse før jeg klapper den på kroppen - ikke hodet 1
Kragebein Skrevet 18. mars 2015 #6 Skrevet 18. mars 2015 Spør eieren om det er greit og setter meg ned på huk med siden til hunden og venter til den kommer bort til meg. Hvis den viser tegn til at det er greit tar jeg hånden opp så den får snuse på den, så klapper jeg den på ryggen/siden. Hvis det ikke ser ut som den synes det er greit så reiser jeg meg og lar den være. 1
Tabris Skrevet 18. mars 2015 #7 Skrevet 18. mars 2015 Jeg ser an hunden, det kommer helt an på hva slags kroppspråk den har. Virker den avventende og litt usikker, så setter jeg meg på huk med siden til hunden og strekker armen ut uten å se på den (det er ikke alle hunder som liker at man setter seg på huk og ser på hunden da ansiktet kommer nærmere den, noe som kan være skummelt for enkelte). Er det en happy-go-lucky hund som hopper meg ned av glede, så godsnakker jeg og koser med den. Uansett hva hunden gjør så stopper jeg alltid kosen etter et par sekunder for å se om hunden trekker seg bort og blir værende, og jeg holder aldri hunden fast, klemmer den eller bøyer meg over den. 2
Howl Skrevet 18. mars 2015 #8 Skrevet 18. mars 2015 Kommer veldig an på enkeltindividet. Veldig energiske hunder ignorerer jeg først og deretter hilser når de har roet seg. Roligere hunder setter jeg meg ned på huk sidelengs mot dem og lar dem snuse før jeg strekker frem hånd og klapper på bryst/rygg osv. 1
Portvinpiken Skrevet 19. mars 2015 #9 Skrevet 19. mars 2015 Jeg lar alltid hunden ta initiativet. Jeg ignorerer hunden og om den vil bort til meg lar jeg den først snuse seg ferdig før jeg eventuelt klapper/stryker jeg den på siden nærmest meg, aldri på hodet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå