AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #1 Skrevet 18. mars 2015 Moren min gjør av og til noen ting som jeg synes er ekkelt og/eller unødvendig. Senest i dag la hun matavfallposen som var halveis fuktig rett på kjøkkenbenken, uten noe under. Det synes jeg er ekkelt uansett, men spesielt uten noe under. Da jeg spurte henne om hvorfor hun ikke bare kunne legge den på gulvet, svarer hun bare usaklig og skal liksom alltid ha "rett". Veldig irriterende. Jeg spurte om hun visste hvor mange bakterier det er nedi den beholderen du oppbevarer posen mens den er i bruk. Som sagt svarer hun bare usaklig. Dessuten er det ekkelt å ha en blaut søppelpose opp benken. Synes du det er koselig at folk legger søpla si oppå steder du skal lage mat, eller gjør lignende ting? Anonymous poster hash: a45d6...477
Rararara Skrevet 18. mars 2015 #2 Skrevet 18. mars 2015 Matavfall er matavfall. Skjønner at du synes det er ekkelt, men man vasker da av kjøkkenbenken før man lager mat på den. Jeg tror denne konflikten bunner i mer enn matavfallspose på benken.. 12
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #3 Skrevet 18. mars 2015 Posen er da ren? Vi har den liggende på kjøkkenbenken nesten daglig fordi den ikke passer i noen bøtter.Anonymous poster hash: f860a...f30
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #4 Skrevet 18. mars 2015 Er det papirpose eller plastpose vi snakker om? Avfall har ingenting på kjøkkenbenken å gjøre. Bakterier og muggsopper som finnes i matavfall lar seg ikke alltid vaske bort. Samtidig forstår jeg moren din, ts, hun vil vel heller ikke skitne til gulvet? Pleier sette posen vasken, eller tre en plastpose utenpå, alternativt bruke en gammel vaskebøtte vi har på verandaen. Anonymous poster hash: 47a12...daf
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #5 Skrevet 18. mars 2015 Ekkelt. Har dere ikke fått bøtte til matavfall av kommunen? Anonymous poster hash: c13c5...e15
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #6 Skrevet 18. mars 2015 Har bøtte til matavfall ja. Hun skulle kaste den posen, men slengte den like godt oppå kjøkkenbenken før hun skulle ta den ut. Det er så unødvendig å gjøre det. Det var en papirpose. Anonymous poster hash: a45d6...477
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #7 Skrevet 18. mars 2015 Så tungvint. Jeg tar meg med meg hele bøtta ut når jeg skal kaste den, i tilfelle den skulle finne på å revne. Er jo mye lettere å bære den når den er i bøtta også. Har kanskje ikke bøtta håndtak? Kunne du ha festet et håndtak til bøtta om den ikke har? Anonymous poster hash: c13c5...e15
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #8 Skrevet 18. mars 2015 Matavfall er matavfall. Skjønner at du synes det er ekkelt, men man vasker da av kjøkkenbenken før man lager mat på den. Jeg tror denne konflikten bunner i mer enn matavfallspose på benken.. Matavfallpose som inneholder matavfall er en bakteriebombe. Vask av benk er en selvfølge, men å legge skitne og fulle matavfallposer oppå kjøkkenbenken er ikke helt "stuerent". Ville du likt om noen skiftet bleie på babyen sin oppå kjøkkenbenken? Anonymous poster hash: a45d6...477
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #9 Skrevet 18. mars 2015 Matavfall er matavfall. Skjønner at du synes det er ekkelt, men man vasker da av kjøkkenbenken før man lager mat på den. Jeg tror denne konflikten bunner i mer enn matavfallspose på benken.. Slutt å lek så jævla psykolog da, denne tråden halder om matposen! Anonymous poster hash: 1c264...e60 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #10 Skrevet 18. mars 2015 Det er vel hennes kjøkkenbenken, så hun kan vel legge søppelposen der om hun vil, når du bor for deg selv kan du legge søppelet på gulvet Anonymous poster hash: 48dbf...951
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #11 Skrevet 18. mars 2015 Det er det ekleste jeg ser!! Mennesker som setter søppelposer, eller hele søppelkassa oppå kjøkkenbenken! ser det innimellom hos venninner eller på jobb. Anonymous poster hash: f9b42...e57 1
Nuttery Skrevet 19. mars 2015 #12 Skrevet 19. mars 2015 Dette er den rareste tråden jeg har vært borti. 4
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #13 Skrevet 19. mars 2015 Jeg setter alltid posen på gulvet, nettopp pga hygiene. Og går ut med den raskest mulig.Anonymous poster hash: 067ac...298 1
Wonderbitch Skrevet 19. mars 2015 #14 Skrevet 19. mars 2015 Folk gjør mye rart med søppelen før de kaster den. Har en venninne som pleier å legge søppelposen på kjøkkengulvet om natten for at hun skal huske å ta den med ut før jobb (tror jeg). Også om sommeren når det blir varmt, lukter og kan tiltrekke seg insekter og dyr. Ben etter kylling og fisk legges ikke en gang i søppelen, men rundt omkring på kjøkkenet (igjen antar jeg at det er for at hun skal huske å ta det med ut) Har sett lignende ting hos andre, men ingen er så ekstreme som henne da.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #16 Skrevet 20. mars 2015 Dette er den rareste tråden jeg har vært borti. Da har du gått glipp av mange tråder! Anonymous poster hash: 2996f...e27 1
Mafalda Skrevet 20. mars 2015 #17 Skrevet 20. mars 2015 Jeg skjønner ikke behovet for å "lagre" posen noe sted i utgangspunktet, jeg da. Når søpla er full, går jeg ut med den, selv om det tar to minutter. Mann og barn er glade i å knyte igjen posen og sette den inne (på gulvet, ja. Litt ekkelt med pose på benken, kanskje, men ikke noe jeg ville blitt dypt sjokkert over. Det finnes verre ting), mens jeg ikke fatter at de ikke bare tar den korte turen ut til søppelkassa. Tenkte det samme da vi bodde i blokk, forresten. Det tok litt tid, men ikke SÅ mye tid, og søppelposen vil jeg helst ha ut med en gang. 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #18 Skrevet 20. mars 2015 Ikke rart det er krig i verden!Anonymous poster hash: 109bc...cf9
Gjest crem Skrevet 20. mars 2015 #19 Skrevet 20. mars 2015 Dette er den rareste tråden jeg har vært borti. du har jo vært lenge på kg, så da må du ha gått glipp av mange tråder
globalagogo Skrevet 20. mars 2015 #20 Skrevet 20. mars 2015 Slutt å lek så jævla psykolog da, denne tråden halder om matposen!Anonymous poster hash: 1c264...e60 Er det du som er moren?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå