AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #1 Skrevet 18. mars 2015 Hei! Jeg har et spørsmål som jeg ikke har klart å få svar på via google, så da prøver jeg her. Jeg kan sove langt utpå dagen om jeg ikke skal noe spesielt. I dag våknet jeg for eksempel kl 3, og lå og halvsov til kl 4. JA - PÅ DAGEN!! Når jeg har jobb og skole står jeg selvfølgelig opp tidlig på morgenen, men om jeg har ferie kan jeg sove til laaaangt på dag. (Kl 4 som i dag var kanskje litt ekstremt da ;-) Spørsmålet mitt blir dermed - er det sånn at jeg kan spise like mye de dagene jeg sover så lenge, som de dagene jeg er oppe tidlig? Ser for meg at forbrenningen når jeg sover er mye lavere, og når jeg da sover vekk nesten hele dagen så kan jeg ikke spise like mye. Sånn kalorimessig, at dagsinntaket må være mye lavere.... Noen som kan hjelpe meg med dette? Riktig eller ikke? Anonymous poster hash: 0ef59...07f
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #2 Skrevet 18. mars 2015 Jeg mener at en må spise mindre om man sover hele dagen. Da har man mindre timer der man bruker energi, og trenger da mindre mat. Anonymous poster hash: 98642...f9f 1
Lulilelu Skrevet 18. mars 2015 #3 Skrevet 18. mars 2015 Jo mindre aktivitet du har, jo mindre forbrenner du. Man forbrenner minst når man sover. Så man må beregne inntaket etter hvor mye aktivitet man er i.
Pringle Skrevet 18. mars 2015 #4 Skrevet 18. mars 2015 Tror det kan være greit å spise med samme frekvens som ellers. Om du skal droppe middagen eller frokosten, får du kaste terning om
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #5 Skrevet 18. mars 2015 Da jeg sov til langt ut på dagen pleide jeg å spise frokost når jeg sto opp og hoppe over lunsj. Dersom jeg sov enda lengre slik at det nesten var middag når jeg sto opp hoppet jeg over frokosten og tok bare en stor kopp te før middag. Kveldsmat spiste jeg som normalt. På den måten spiste jeg helt naturlig mindre mat når jeg lå å dro meg halve døgnet. Anonymous poster hash: 774e6...1af
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #6 Skrevet 18. mars 2015 Tusen takk for svar dere:) Det var jo dette jeg tenkte, men greit å vite det ordentlig! Anonymous poster hash: 0ef59...07f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå