Gå til innhold

Tegretol og Trigeminusnevralgi

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har søkt etter gamle tråder, men finner ikke stort, så derfor oppretter jeg en ny.

Jeg har starta på Tegretol mot trigeminusnevralgi, og er nå på 400 mg. Jeg har googla meg frem til at jeg har type 1 og type 2. Det vil si konstante smerter og støt.

Jeg har god smertelindring type 1, og har bare rier to-fem ganger i døgnet, og ikke hele tiden lengre. Jeg har gått fra 30-50 støt ned til 5-10. Jeg har få bivirkninger: litt hodepine, litt kvalm, litt slapp og litt svimmel. Det er absolutt til å leve med.

Lege og nevrolog har ikke så mye å fortelle meg, så jeg spør KG (om noen her inne har denne sjeldne sykdommen):

- Bør jeg øke dosen? Jeg kan gå helt opp til 1200 mg, men er litt skeptisk til å putte i meg for mye av dette ganske heftige legemiddlet.

- Jeg finner info-sider som sier at dette brenner ut med åra, og sider som sier det blir verre. Hva er riktig?

- Finnes det en støttegruppe?

Utover det, all personlig erfaring med både legemiddel og diagnose tas i mot med stor takk, for jeg har runda google og lest alt jeg kan finne. Eller nesten da, for artiklene sier i mot hverandre, så jeg ga meg etter ca 100 stk.

PS: Til den som googler seg inn i hit, og som nettopp har fått diagnosen (eller mistenker den), det går bra skal du se. Legevitenskapen har løsninger for dette også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære Ts

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

Vennlig hilsen

Mynona, mod

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...