AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #1 Skrevet 18. mars 2015 Dette er noe de fleste her inne har vært gjennom, så KG må være det perfekte sted å be om tips og råd. Kanskje få høre noen morsomme erfaringer om jeg er heldig...Så det jeg gjerne vil skravle om i denne tråden er første møte med svigerforeldre. Kjæresten min og jeg har vært sammen siden desember, men ingen av oss har møtt hverandres foreldre. Foreldrene (både mine og hans) maser og maser, og jeg er litt gira på at familien min skal få se hvor flott fyr jeg har funnet meg. Har dere noen tips til hvordan det er best å møte foreldrene hans? Jeg vil ikke starte med noe middagsgreier siden jeg har litt problemer med mat, så det bør ikke være noe sånt involvert. Vil også helst unngå noe som kan by på kleinheter, og jeg vil gi et så godt inntrykk som mulig (naturligvis). Spesielt siden kjæresten min er en skikkelig mammagutt. Da er det viktig for meg å bli likt av moren De bor i en annen by, men ifølge typen er hun ofte innom byen vår for frisørtimer og lignende. Noen idéer, gutter og jenter av KG? Anonymous poster hash: e2f18...041
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #3 Skrevet 18. mars 2015 Ta en kaffe Takk for svar Men føler det blir litt rart å få dem til å reise en time for å ta en kaffe, liksom. Er det noen aktiviteter som kan være gøy for både 20- og 50-åringer, kanskje? Noe som byr på godt humør og mye å snakke om? Anonymous poster hash: 40b51...f50
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #4 Skrevet 18. mars 2015 Mitt første møte med svigermor var dagen derpå og jeg var fyllesyk som f. Vi har samme fornavn så det ble en "morsom" ting at vi het det samme. Jadda... Samboer traff mine foreldre for første gang i bestefars 80-årsdag. Kan dere ikke invitere svigerforeldrene dine hjem til dere da? Så får du bestemme selv hva du eventuelt vil servere. Uansett, vær deg selv. Ikke prøv å bli godt likt, det blir litt påtatt Anonymous poster hash: 5d6d6...c24 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #5 Skrevet 18. mars 2015 Kino, så er du garantert for at de holde kjeft i det minste! :D En av mine første møter med svigerforeldre inneholdt nemlig en lang tale om at de gledet seg SÅ til å få barnebarn... Anonymous poster hash: fa725...121
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #6 Skrevet 18. mars 2015 Kan ikke kjæresten din ta med deg dit på en middag eller noe? Anonymous poster hash: f5432...bc6
Puny Skrevet 18. mars 2015 #7 Skrevet 18. mars 2015 lurt det du tenker å få henne til å komme til dere, da kan dere møtes på din "hjemmebane" og du tråkke opp i hennes domene... Ville bedt på middag, lag noe du er trygg på evt. øv deg litt på forhånd.
Gjest Herr Heftig Skrevet 18. mars 2015 #8 Skrevet 18. mars 2015 Inviter henne neste gang hun er i byen. Sikkert mye bedre å møte svigers en av gangen og på hjemmebane.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #9 Skrevet 19. mars 2015 Kan ikke kjæresten din ta med deg dit på en middag eller noe?Anonymous poster hash: f5432...bc6 Jo, men jeg vil ikke at mat skal være involvert. Er litt flau over mine spiseproblemer, så føler det kan bli et dårlig førsteinntrykk Kino, så er du garantert for at de holde kjeft i det minste! :D En av mine første møter med svigerforeldre inneholdt nemlig en lang tale om at de gledet seg SÅ til å få barnebarn... Anonymous poster hash: fa725...121 Haha, jeg tror det blir mer masing fra min foreldreside Kjæresten min har et barn fra før, og alle søskene har mange barn. Så barnebarn er det nok av Ønsker ikke kino, da. Vil gjerne ha sjansen til å gi et godt inntrykk og å bli kjent med dem, og det er litt vanskelig i en kinosal : ) Anonymous poster hash: 40b51...f50
TrickyCicci Skrevet 19. mars 2015 #10 Skrevet 19. mars 2015 Hmm, det blir vanskelig å gjøre noe som ikke involverer mat hvis det skal vare mer enn kort. Da er det en rask tur på kafe når de allikavel er i byen, slik at du kan slippe unna med å ta en kaffe el. Det kan fort oppleves uhøflig å ikke by på mat hvis dere inviterer de hjem til dere, for da blir de jo gjerne noen timer. Så da må du nesten veie uhøflig opp mot fare for å bli flau. Men det går sikkert bra uansett skal du se
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #11 Skrevet 19. mars 2015 Kan ikke dere dra på besøk en helg da? Første gang jeg møtte svigerforeldrene mine overnattet vi der en helg Anonymous poster hash: a1c23...27c
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #12 Skrevet 19. mars 2015 Hva er spiseproblemene dine egentlig? Har du anorexi eller bulimi, eller er det noe som gjør at det fysisk er vanskelig for deg å spise (magetrøbbel osv)? Når det gjelder slike møter så er det i mitt hode vanligst å ha et måltid. Middag eller lunsj. Men hva om dere inviterer svigers hjem til dere og byr på kaffe og noe kaffemat? Anonymous poster hash: b450b...7f1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #13 Skrevet 19. mars 2015 Ost, kjeks og eventuelt vin. Med mine svigerforeldre kan vi spille brettspill og buzz, og har det moro sammen. Men de kjenner jeg jo nå. Husker at jeg ikke ble tatt så alvorlig første møtet siden det var under et år siden samboer ble separert med mor til hans barn, og jeg var bare 20 år. Så det var ikke akkurat så gøy å merke at jeg ikke følte meg velkommen. Men nå 15 år etter er jeg og samboer fortsatt sammen, og har et greit nok forhold, men kunne nok vært bedre med en god start.Anonymous poster hash: 840b2...148
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2015 #14 Skrevet 20. mars 2015 Matkulturer, altså Kjipt at mat skal være så viktig for det sosiale. Men, men... Jeg tenker at det hadde vært koselig å ta noen øl eller noe ute, men sånt følger som oftest etter mat. Så der har vi det problemet igjen. Jeg tenker også at teater eller en konsert hadde vært noe, siden det byr på samtaletema og er litt "spennende". Men også der er det vanlig å spise først Kanskje noe grilling ute i fjæra eller noe? Vet at de har hund, og det har jo jeg også. Kanskje det hadde vært noe. Når man griller må man jo ikke spise så mye, og få følger med. Tror at det kan være en matsammenheng som ikke blir like ubehagelig for meg. Men jeg vil gjerne ha flere råd og erfaringer! Anonymous poster hash: 40b51...f50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå