AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #1 Skrevet 18. mars 2015 Unnskyld meg, men hva er greia med designervesker? Joda, de er fine, men å punge ut mange tusen for EN VESKE?! Det forstår jeg virkelig ikke... *girl logic* Anonymous poster hash: 20969...585 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #2 Skrevet 18. mars 2015 Jeg synes det er helt greit hvis du har råd til det, men føler at det i det siste har blitt slik at men nesten må ha det. Jeg er den eneste i venninnegjengen som ikke har designerveske og bruker selv en veske til 200 kr, som forøvrig er tre år gammel og like fin. Det verste er at de ikke nødvendigvis har så god råd, men de ser det vel som viktigere enn egen bolig og bil Noen ganger kan jeg føle på presset, men de tusenlappene trenger jeg til andre ting. Anonymous poster hash: b2c5d...8b5
julie90 Skrevet 18. mars 2015 #3 Skrevet 18. mars 2015 Jeg jobber deltid i en relativt billig klesbutikk, som jeg selvsagt har masse klær fra. Derfor liker jeg å ha dyrere tilbehør Vesker er en ting jeg overhodet ikke har dårlig samvittighet for å bruke penger. Ønsker meg alltid tilskudd til vesker i bursdags/julegave, også sparer jeg resten. Er veldig glad i veskesamlingen min, og kommer nok ha den resten av livet. Synes det er helt ok å bruke pengene på det man ønsker selv 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #4 Skrevet 18. mars 2015 Unnskyld meg, men hva er greia med designervesker? Joda, de er fine, men å punge ut mange tusen for EN VESKE?! Det forstår jeg virkelig ikke... *girl logic*Anonymous poster hash: 20969...585 Jeg skjønner heller ikke hva som er greia med røyk og snus eller harry tatoveringer. Eller hvorfor det er krig i verden. Kan noen svare meg på det?Anonymous poster hash: 5c99f...4cf 1
Sirah Skrevet 18. mars 2015 #5 Skrevet 18. mars 2015 Og jeg skjønner ikke hva som er greia med å være så himla opptatt av hva alle andre bruker pengene sine på... 2
funginger Skrevet 18. mars 2015 #6 Skrevet 18. mars 2015 Det er jo en blanding av hva man synes er pent og rent snobberi. Har flere selv, men kan ikke legge sjul på at det faktisk er snobberi. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #7 Skrevet 19. mars 2015 Jeg skjønner ikke greia med: - designvesker - sportsbiler - sport på TV - å digge et fotballlag (el) - parabolantenner (ærlig talt -lever vi på 80-tallet ennå?) - home party Og mye mye annet. Men hva så...... ? Regner med at de som kjøper det gjør det frivillig, og jeg er stor fan av personlig frihet! Anonymous poster hash: a7f59...5e7 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #8 Skrevet 19. mars 2015 Så et program på tv her, de lagde en såkalt blindtest. Deltakerne måtte smake på 2 forskjellige kaker, den ene ble prisen satt til 50 dollar, den andre 12 dollar, de visste om prisen i forkant. Alle mente at kaken verdt 50 dollar definitivt var den som smakte best. Til slutt ble de informert om at det var den samme kaken de hadde smakt på. Helt lik, ingen forskjell. Nei da, det er ikke helt det samme, men kan dra et par likhettstrekk. Anonymous poster hash: 1d40a...e14 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #9 Skrevet 19. mars 2015 Skjønner det heller ikke(og jeg er kvinne), men smak og behag antar jeg. En kompis bruker en formue på headset og har sikkert nok til en hel skoleklasse, og skjønner egentlig det like lite som jeg skjønner designervesker. Men folk må nå få lov til å bruke penger på de de vil, man prioriterer jo ulike ting. Anonymous poster hash: 85d2b...dd2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #10 Skrevet 19. mars 2015 Skjønner ikke greia med biler til 800.000,- En fin en til 100.000,- gjør samme nytten. *mens logic* Anonymous poster hash: c47c4...564 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #11 Skrevet 19. mars 2015 Jeg skjønner heller ikke hva som er greia med røyk og snus eller harry tatoveringer. Eller hvorfor det er krig i verden. Kan noen svare meg på det?Anonymous poster hash: 5c99f...4cf Krig i verden pga vesker? Jeg kjøper de veskene jeg har lyst på . Men kunne aldri finne på å betale mer enn 500 kr for ei veske. Anonymous poster hash: 69e8a...008
Noope Skrevet 19. mars 2015 #12 Skrevet 19. mars 2015 "Hva med å betale 100.000 for et armbåndsur?? Manne-logikk!"
Sirah Skrevet 19. mars 2015 #13 Skrevet 19. mars 2015 For min del kan folk få bruke akkurat de pengene de ønsker på akkurat hva de vil. Ikke mitt problem. Så kan jeg heller sitte på sidelinjen og tenke mitt. Jeg har garantert noen "luksusvaner" som er uforståelig for folk flest jeg også 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #14 Skrevet 19. mars 2015 Jeg forstår også selv at alle kan bruke penger på det de har lyst til, selvfølgelig! Jeg skal da ikke lage en kampanje mot shopping av dyre vesker. Men ærlig talt, hva er poenget i å ha vesker til 10.000 kroner? Altså, 90 % av det du betaler for, er jo merket! Hadde du satt to like vesker ved siden av hverandre, hvor en var billig og den andre var dyr (og hadde merket), ville du da heller valgt merket til tross for at veskene er klin like? Og jeg er jente, btw (TS) Anonymous poster hash: 20969...585
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #15 Skrevet 19. mars 2015 Så et program på tv her, de lagde en såkalt blindtest. Deltakerne måtte smake på 2 forskjellige kaker, den ene ble prisen satt til 50 dollar, den andre 12 dollar, de visste om prisen i forkant. Alle mente at kaken verdt 50 dollar definitivt var den som smakte best. Til slutt ble de informert om at det var den samme kaken de hadde smakt på. Helt lik, ingen forskjell. Nei da, det er ikke helt det samme, men kan dra et par likhettstrekk. Anonymous poster hash: 1d40a...e14 My point exactly! Anonymous poster hash: 20969...585
Lista Skrevet 19. mars 2015 #16 Skrevet 19. mars 2015 Jeg forstår også selv at alle kan bruke penger på det de har lyst til, selvfølgelig! Jeg skal da ikke lage en kampanje mot shopping av dyre vesker. Men ærlig talt, hva er poenget i å ha vesker til 10.000 kroner? Altså, 90 % av det du betaler for, er jo merket! Hadde du satt to like vesker ved siden av hverandre, hvor en var billig og den andre var dyr (og hadde merket), ville du da heller valgt merket til tross for at veskene er klin like? Og jeg er jente, btw (TS) Anonymous poster hash: 20969...585 Kvaliteten er det som skiller. En veske i imitert skinn fra H&M holder ikke like lenge som ei veske fra Mulberry. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå