3lisab3th Skrevet 18. mars 2015 #1 Skrevet 18. mars 2015 Jeg fikk i helgen dessverre fått påvist at jeg har hatt min MA nr 2 på 1/2 år... Jeg var på ul på Drammen Sykehus på torsdag - der var de usikre på om det var MA, privat ul på Lørenskog på lørdag -han var sikker på MA og ul på Drammen Sykehus igjen igår som bekreftet dette. Da fikk jeg beskjed om å møte opp der idag for å få en kirurgisk abort. Jeg valgte dette fremfor medisinsk pga mye komplikasjoner forrige gang jeg hadde MA. Uansett: da jeg møtte opp der ista fikk jeg beskjed om at de dessverre ikke hadde tid til å hjelpe meg idag da de hadde alt for mye å gjøre. Og uansett om de hadde hatt tid så ville de ikke ha gjennomført en kirurgisk abort på meg?! Dette var nye retningslinjer sa hun... Enda jeg dagen før hadde fått beskjed om å møte opp til kirurgisk abort?! Jeg følte meg så utrolig dårlig behandlet... Fikk bare beskjed om å dra hjem og vente på at alt skulle blø ut Sålenge jeg ikke fikk feber eller betennelsessymptomer så trengte jeg ikke å bekymre meg. Så nå sitter jeg her litt matt og motløs egentlig. Det eneste jeg vil er å bli ferdig med dette slik at vi kan begynne prøvingen på nytt... Er det noen andre her som har lignende opplevelser? Eller solskinnshistorier der kroppen har ordnet opp selv etter en MA/SA? Blæh... Godt å få det ut, beklager sutringen
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #2 Skrevet 18. mars 2015 Hvor langt var du på vei? Jeg trodde man fikk tabletter for å sette igang ting jeg... Anonymous poster hash: 2bdd2...134
3lisab3th Skrevet 18. mars 2015 Forfatter #3 Skrevet 18. mars 2015 Jeg skulle vært 9+2, men fosteranlegget har antakeligvis vært dødt siden uke 6. I og med at jeg allerede har begynt å blø så ville de ikke gjøre noen ting. I høst fikk jeg først tabletter og deretter kirurgisk pga infeksjon da ikke alt hadde kommet ut... Det er det jeg er redd for skal skje igjen. Men hun var fast bestemt på at ny forskning viste at det var best om kroppen fikk ordne opp selv. Jeg kan jo være enig i det, men jeg synes dette ble gjort på en veldig uprofesjonell og dårlig måte. Unødvendig mye surr på grunn av at de forskjellige legene tydeligvis mener forskjellige ting...
Gjest Solstråla88 Skrevet 18. mars 2015 #4 Skrevet 18. mars 2015 Hvor langt var du på vei? Jeg trodde man fikk tabletter for å sette igang ting jeg... Anonymous poster hash: 2bdd2...134 Ved medisinsk abort gjør man det, ikke kirurgisk. Så dårlig Ts! Husker du navnet på vedkommende du snakket med i går? Klart de skal hjelpe deg, enten den ene eller andre veien. Hvis retningslinjene sier at de ikke utfører kirurgisk er det jo bedre å prøve med medisinsk. Da kan du be om å bli på sykehuset til alt er over
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #5 Skrevet 18. mars 2015 Jeg skulle vært 9+2, men fosteranlegget har antakeligvis vært dødt siden uke 6. I og med at jeg allerede har begynt å blø så ville de ikke gjøre noen ting. I høst fikk jeg først tabletter og deretter kirurgisk pga infeksjon da ikke alt hadde kommet ut... Det er det jeg er redd for skal skje igjen. Men hun var fast bestemt på at ny forskning viste at det var best om kroppen fikk ordne opp selv. Jeg kan jo være enig i det, men jeg synes dette ble gjort på en veldig uprofesjonell og dårlig måte. Unødvendig mye surr på grunn av at de forskjellige legene tydeligvis mener forskjellige ting... Huff, jeg skjønner godt at du er bekymret. Jeg fikk tabletter i samme forbindelse, men det var nok fordi jeg ikke hadde begynt å blø selv. Hos deg kan det jo virke som om kroppen allerede har begynt prosessen, og som regel klarer den jo da å ordne opp selv. Er jo sikkert riktig at det er det beste. Sa hun noe om hvor lenge du skulle se det an før du kontaktet legen igjen? Jeg hadde nok følt meg mer konfortabel med tabletter, sånn at ting fikk fortgang på seg. Er ikke noe behagelig å vite at man har et dødt liv inni seg, og særlig når man vet at det kan gi infeksjon om det blir liggende for lenge. Har også inntrykk av at leger mener ulike ting, og oppfølgingen kommer an på hvem man møter. Jeg var på sykehuset under hele prosessen da, og det er jeg glad for. Synes det er litt rart at de bare sendte deg hjem...? Anonymous poster hash: 2bdd2...134
3lisab3th Skrevet 18. mars 2015 Forfatter #6 Skrevet 18. mars 2015 Ved medisinsk abort gjør man det, ikke kirurgisk. Så dårlig Ts! Husker du navnet på vedkommende du snakket med i går? Klart de skal hjelpe deg, enten den ene eller andre veien. Hvis retningslinjene sier at de ikke utfører kirurgisk er det jo bedre å prøve med medisinsk. Da kan du be om å bli på sykehuset til alt er over Jeg husker ikke navnet henne, men det lar seg nok finne ut... Men saken er den at jeg allerede blør i utgangspunktet slik at de mente det ikke var nødvendig med medisiner i tillegg. I og med at kroppen er i ferd med å rydde opp på egenhånd. Problemet er at jeg så veldig gjerne skulle hatt kontroll på at alt kommer ut og at det ikke ligger igjen rester der inne. Hun sa at uansett om det ligger igjen rester så vil dette da komme ut igjen sammen med neste menstruason i tilfelle. Men jeg vil jo ikke vente til neste menstruasjon i og med at jeg helst vil prøve å bli gravid allerede på neste el... Åh, frustrerende! Selv om jeg har vært med på dette før og føler jeg har en viss oversikt så snakket hun meg virkelig under bordet og hadde motargumenter til alt jeg kom med... Ikke lett når man er i en sånn sårbar situasjon heller....
Gjest Solstråla88 Skrevet 18. mars 2015 #7 Skrevet 18. mars 2015 Jeg husker ikke navnet henne, men det lar seg nok finne ut... Men saken er den at jeg allerede blør i utgangspunktet slik at de mente det ikke var nødvendig med medisiner i tillegg. I og med at kroppen er i ferd med å rydde opp på egenhånd. Problemet er at jeg så veldig gjerne skulle hatt kontroll på at alt kommer ut og at det ikke ligger igjen rester der inne. Hun sa at uansett om det ligger igjen rester så vil dette da komme ut igjen sammen med neste menstruason i tilfelle. Men jeg vil jo ikke vente til neste menstruasjon i og med at jeg helst vil prøve å bli gravid allerede på neste el... Åh, frustrerende! Selv om jeg har vært med på dette før og føler jeg har en viss oversikt så snakket hun meg virkelig under bordet og hadde motargumenter til alt jeg kom med... Ikke lett når man er i en sånn sårbar situasjon heller.... Det er uansett lurt å vente en syklus før ny graviditet. Jeg ville snakket med de igjenn og lagt frem saken din på nytt
3lisab3th Skrevet 18. mars 2015 Forfatter #8 Skrevet 18. mars 2015 Huff, jeg skjønner godt at du er bekymret. Jeg fikk tabletter i samme forbindelse, men det var nok fordi jeg ikke hadde begynt å blø selv. Hos deg kan det jo virke som om kroppen allerede har begynt prosessen, og som regel klarer den jo da å ordne opp selv. Er jo sikkert riktig at det er det beste. Sa hun noe om hvor lenge du skulle se det an før du kontaktet legen igjen? Jeg hadde nok følt meg mer konfortabel med tabletter, sånn at ting fikk fortgang på seg. Er ikke noe behagelig å vite at man har et dødt liv inni seg, og særlig når man vet at det kan gi infeksjon om det blir liggende for lenge. Har også inntrykk av at leger mener ulike ting, og oppfølgingen kommer an på hvem man møter. Jeg var på sykehuset under hele prosessen da, og det er jeg glad for. Synes det er litt rart at de bare sendte deg hjem...? Anonymous poster hash: 2bdd2...134 Hun sa bare at jeg ikke trengte å ta kontakt med lege med mindre jeg fikk betennelsessymptoner som feber og magesmerter. Det er nettopp det psykiske med tanken på at man har noe dødt inni seg som er ille... Jeg synes det er helt kvalmt å tenke på. Jeg får se an blødningen i noen dager og evt ta kontakt med fastlegen og høre hva han sier. Ellers får jeg satse på at jeg møter noen andre på sykehuset neste gang!
3lisab3th Skrevet 18. mars 2015 Forfatter #9 Skrevet 18. mars 2015 Det er uansett lurt å vente en syklus før ny graviditet. Jeg ville snakket med de igjenn og lagt frem saken din på nytt De tre siste gynekologene jeg har snakket med har sagt at det bare er fint å prøve med en gang i og med at kroppen er ekstra mottakelig for en ny graviditet nå som den nettopp har vært gravid... Hun jeg snakket med idag som var så opptatt av nyere forskning var veldig tydelig på dette, Men det er jo tydeligvis heeeelt forskjellig info ettersom hvem man treffer på Er jo til å bli kokok av..
Gjest Solstråla88 Skrevet 18. mars 2015 #10 Skrevet 18. mars 2015 De tre siste gynekologene jeg har snakket med har sagt at det bare er fint å prøve med en gang i og med at kroppen er ekstra mottakelig for en ny graviditet nå som den nettopp har vært gravid... Hun jeg snakket med idag som var så opptatt av nyere forskning var veldig tydelig på dette, Men det er jo tydeligvis heeeelt forskjellig info ettersom hvem man treffer på Er jo til å bli kokok av.. Da gjør du som de sier! Uansett, som prøver i to år vet jeg hvor frustrerende det er, og håper dere lykkes ved neste pp!
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #11 Skrevet 18. mars 2015 Da gjør du som de sier! Uansett, som prøver i to år vet jeg hvor frustrerende det er, og håper dere lykkes ved neste pp! Du har jo termin kjempesnart?? Spennende. Særlig når dere har ventet så lenge på dette. Anonymous poster hash: 2bdd2...134
Gjest Solstråla88 Skrevet 18. mars 2015 #12 Skrevet 18. mars 2015 Du har jo termin kjempesnart?? Spennende. Særlig når dere har ventet så lenge på dette. Anonymous poster hash: 2bdd2...134 Termin er way gone😂 hadde termin i går, så nå må denne ungen finne veien ut snart, nå er jeg skikkelig lei, selvom graviditeten og barnet er veldig ønsket. 40+4 i dag
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #13 Skrevet 18. mars 2015 Termin er way gone hadde termin i går, så nå må denne ungen finne veien ut snart, nå er jeg skikkelig lei, selvom graviditeten og barnet er veldig ønsket. 40+4 i dag Hehe, ungen kommer nok ut hvert øyeblikk. Du må lage en tråd på forumet om fødselen når det er over - er selv gravid, og veldig spent på andre sine erfaringer rundt det. Smertelindring, naturlig/keisersnitt... følelsen etterpå osv. Har hørt at det nesten er en fordel å gå litt over tiden, for da blir man så gira på å bare få ut ungen, at man glemmer å grue seg til selve prosessen. Anonymous poster hash: 2bdd2...134
Gjest Solstråla88 Skrevet 18. mars 2015 #14 Skrevet 18. mars 2015 Hehe, ungen kommer nok ut hvert øyeblikk. Du må lage en tråd på forumet om fødselen når det er over - er selv gravid, og veldig spent på andre sine erfaringer rundt det. Smertelindring, naturlig/keisersnitt... følelsen etterpå osv. Har hørt at det nesten er en fordel å gå litt over tiden, for da blir man så gira på å bare få ut ungen, at man glemmer å grue seg til selve prosessen. Anonymous poster hash: 2bdd2...134 Jeg har faktisk ikke gruet meg til selve fødselen i det heletatt. Det eneste må være at jeg hater nåler, så om jeg må ha veneflon eller epidural er nok det verre enn selve fødselen. Det positive med at jeg har gått tiden ut er at han er ferdig, og at amming trolig vil gå lettere sa jordmor. Jeg vet ikke, har ikke gjort dette før
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #15 Skrevet 19. mars 2015 Så dumt TS. Jeg skjønner du er trist og lei, og redd for komplikasjoner. Jeg har selv hatt MA og det tok nærmere syv uker før alt var ute. Det er på ingen måte koselig å bli minnet på det til og fra i syv uker så håper det går fort med deg. Håper det blir bedre neste gang Anonymous poster hash: b02f7...201
3lisab3th Skrevet 19. mars 2015 Forfatter #16 Skrevet 19. mars 2015 7 uker er jo umenneskelig lenge... Stakkars deg Håper det er bra med deg nå Jeg satser på at kroppen rydder opp og at jeg er klar om noen uker! Takk for fine ord
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå