Gå til innhold

Kutte ut tidligere romanser når man finner ny?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :)

Er det vanlig å kutte nylige ekser man har hatt, når man finner en ny partner?

Han jeg treffer nå mener jeg bør slette en som heter Marius fra FB og kutte kontakten med han. Jeg og Marius holdt på i fem måneder før jeg møtte min nåværende, men vi ble aldri et kjærestepar. Det var aldri den store gnisten mellom oss, så vi avsluttet det før det ble seriøst. Men vi er venner da og prater sammen i ny og ne, om alt og ingenting. Min nåværende mener vi ikke bør holde kontakten i og med at vi har hatt sex og slike ting.

Hva er rett?

Anonymous poster hash: bacc7...065
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Er det vanlig å kutte nylige ekser man har hatt, når man finner en ny partner?

Han jeg treffer nå mener jeg bør slette en som heter Marius fra FB og kutte kontakten med han. Jeg og Marius holdt på i fem måneder før jeg møtte min nåværende, men vi ble aldri et kjærestepar. Det var aldri den store gnisten mellom oss, så vi avsluttet det før det ble seriøst. Men vi er venner da og prater sammen i ny og ne, om alt og ingenting. Min nåværende mener vi ikke bør holde kontakten i og med at vi har hatt sex og slike ting.

Hva er rett?

Du klarer de sikkert fint uten Marius, om det er alt som skal til for å gjøre den nye glad.

Og Marius overlever nok også, om du forklarer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At en "du treffer" skal begynne å legge føringer for vennelista di er i hvert fall ikke rett. Merker jeg blir skeptisk til folk som blander seg sånn, særlig mens dere fortsatt bare "treffes".

Anonymous poster hash: 0fc93...67f
  • Liker 1
Gjest Olivia Benson
Skrevet

Det som er rett er vel at man selv bestemmer hvem man er venner med.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på. Har vennskapet vært i flere år og BARE VENNSKAP, er det dumt å kutte ut personen. Om man egentlig ikke har kjent vedkommende lenge og mest bare hatt et forhold/nesten forhold, er det ingen vits i å beholde vedkommende.

Anonymous poster hash: c7aba...a12
AnonymBruker
Skrevet

At en "du treffer" skal begynne å legge føringer for vennelista di er i hvert fall ikke rett. Merker jeg blir skeptisk til folk som blander seg sånn, særlig mens dere fortsatt bare "treffes".

Anonymous poster hash: 0fc93...67f

Jeg er sammen med han nye og har vært det i en måned nå. Det var ikke før i dag han tok det opp med meg.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Stoler han ikke på deg?

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på. Har vennskapet vært i flere år og BARE VENNSKAP, er det dumt å kutte ut personen. Om man egentlig ikke har kjent vedkommende lenge og mest bare hatt et forhold/nesten forhold, er det ingen vits i å beholde vedkommende.

Ja det er det han mener. Han sier han hadde skjønt det dersom vi hadde vært venner i flere år.

ts

Gjest Usminket
Skrevet

I min vennekrets er det vanlig å kutte kontakt med tidligere korte romanser som ikke fungerte (såfremt man ikke har barn osv. med vedkommende). Det kan umulig ha dannet seg et så godt vennskap på noen måneder. I tillegg bør man respektere ny partner.

Skrevet

Jeg synes ikke andre kan legge føringer for hvem du skal være venn med. Om du vil la deg kue på den måten, er imidlertid helt opp til deg.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Din partner burde ikke legge føringer. Du behøver heller ikke chatte med han, nå. Din partner kan ikke be deg brenne broer.

Endret av Charmander

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...