Gå til innhold

Så stillingsannonnse fra Lionbridge på finn.no. Hva er det? Erfaringer? Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så stillingsannonnse fra Lionbridge på finn.no. Hva er dette? Noen som har hørt om eller har erfaring? Er dette noe å søke på eller er det bullshit?

AnonymBruker
Skrevet

Søkte på det, kom videre, men strøk på eksamen. Det er ikke bullshit, og lønnen er faktisk bra! Ligger på 27 dollar her i norge

Anonymous poster hash: 3160b...645
Skrevet

Foregår alt på engelsk? Eller er det å jobbe på norsk, men igjennom det selskapet i usa?

Hva gikk eksamen ut på? Var all opplæring skriftlig?
Vet du hva selve jobben gikk ut på? :)

AnonymBruker
Skrevet

Foregår alt på engelsk? Eller er det å jobbe på norsk, men igjennom det selskapet i usa?

Hva gikk eksamen ut på? Var all opplæring skriftlig?

Vet du hva selve jobben gikk ut på? :)

Ja, greia er at man egentlig ikke har lov til å si så veldig mye fordi man har underskrevet en taushetsplikt. Men opplæringen er skriftlig på engelsk, men jobben senere blir på norske sider da. Du skal vurdere internettsider egentlig. Eksamen er tredelt, første eksamen som flest stryker på er "åpen bok" med multiple choice, så kommer det mer praktisk rettede oppgaver. Man har en uke på å fullføre de tre delene

AnonymBruker
Skrevet

Søkte på det, kom videre, men strøk på eksamen. Det er ikke bullshit, og lønnen er faktisk bra! Ligger på 27 dollar her i norge

27 dollar i timen?

Anonymous poster hash: 0ec34...9d4

AnonymBruker
Skrevet

27 dollar i timen?

ja

Skrevet

Hvor foregår intervjuene?

AnonymBruker
Skrevet

Hvor foregår intervjuene?

Det er ikke intervjuer. Alt er gjennom nettet. Du må bare søke og bestå eksamen - så får du jobben

Skrevet

Noen som kan fortelle hva eksamen innebærer? Er det oversetting av noe? Forståelse av tekst? Friskriving på engelsk? Eller hva?

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke intervjuer. Alt er gjennom nettet. Du må bare søke og bestå eksamen - så får du jobben

hvordan godtar man avtalen? Må jeg skrive ut hele avtlen, skrve under og sende de via postmannen??

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Har noen av dere en side der det står om dette? Litt mer enn hva som står skrevet om det her inne? Link? Det er ikke denne siden? Jeg mener ikke å være negativ, men det minner litt om sånn tuperware-salg, sånn man gjør hjemme på en måte. Også garanterer det jo veldig lite om hvem og hva som gjør hva. Hva skal man selge for eksempel? Det står ingenting om det... 

Anonymkode: b9346...37f

Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har noen av dere en side der det står om dette? Litt mer enn hva som står skrevet om det her inne? Link? Det er ikke denne siden? Jeg mener ikke å være negativ, men det minner litt om sånn tuperware-salg, sånn man gjør hjemme på en måte. Også garanterer det jo veldig lite om hvem og hva som gjør hva. Hva skal man selge for eksempel? Det står ingenting om det... 

LOL! Elsker når folk kommer med usakelige svar! Du har jo null peilin! Du har missforstått en del vesentlig her, har du egentlig vært inne på den siden der selv?
Ihvertfall, folk/bedrifter bestiller en tekst/bruksanvisning osv som skal oversettes, bestillingen sender de til Lionbridge.
For at kunden til Lionbridge skal få teksten sin oversatt må de ha ansatte i forskjellige land som kan oversette til riktig språk. DET er det jobben går ut på, å oversette en tekst! Også får man betalt etter hvor lang teksten er, og hvor mange tekster man oversetter. I mine og resten av verden sine øyne har dette absolutt nada med tupperware eller salg å gjøre.
Man skal oversette en tekst, thats it!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 28.4.2016 at 15.23, Teardrop skrev:

LOL! Elsker når folk kommer med usakelige svar! Du har jo null peilin! Du har missforstått en del vesentlig her, har du egentlig vært inne på den siden der selv?
Ihvertfall, folk/bedrifter bestiller en tekst/bruksanvisning osv som skal oversettes, bestillingen sender de til Lionbridge.
For at kunden til Lionbridge skal få teksten sin oversatt må de ha ansatte i forskjellige land som kan oversette til riktig språk. DET er det jobben går ut på, å oversette en tekst! Også får man betalt etter hvor lang teksten er, og hvor mange tekster man oversetter. I mine og resten av verden sine øyne har dette absolutt nada med tupperware eller salg å gjøre.

Okey? Er det riktig link jeg la ved da, siden det omhandler å oversette tekst og ikke "tupperware"?

AnonymBruker
Skrevet
Den 28.4.2016 at 15.23, Teardrop skrev:

Jeg mente det ikke usaklig, jeg spørs egentlig bare et spørsmål. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 28. april 2016 at 15.23, Teardrop skrev:

Hun stilte jo bare et spørsmål :vetikke: hvorfor i all verden reagere sånn? Du kunne enkelt og greit skrevet "nei, du har misforstått". Ser ikke poenget med å latterliggjøre og skrive "du har jo null peiling" når hum skrev jo et saklig spørsmål som overhodet ikke var frekt eller dumt.

Anonymkode: a83bf...966

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun stilte jo bare et spørsmål :vetikke: hvorfor i all verden reagere sånn? Du kunne enkelt og greit skrevet "nei, du har misforstått". Ser ikke poenget med å latterliggjøre og skrive "du har jo null peiling" når hum skrev jo et saklig spørsmål som overhodet ikke var frekt eller dumt.

Anonymkode: a83bf...966

Ja - hun må jo bare skrive at man latterliggjør alt, men det stemmer ikke. Man stilte bare et helt vanlig spørsmål. Jeg ser ikke at noen blir latterliggjort et eneste sted egentlig. :P

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...