Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Snooops
Skrevet

Har bare lyst til å fortelle om mitt første møte med Strawberrynet. Jeg har ofte vært innom SN sine sider, men har vært litt skeptisk, er ikke så glad i å måtte betale med kort på nettet. Men ettersom de har fått så mye positiv omtale, og virker som et seriøst og bra firma, bestemte jeg meg for å ta sjansen.

Jeg bestilte de produktene jeg hadde lyst på, og fulgte spent med på mailboxen for å se om varene hadde blitt sendt (noe som ifølge SN skulle skje i løpet av 24 timer). Jeg ventet i 2 uker før jeg tok kontakt med dem. Da fikk jeg beskjed om at det hadde oppstått et problem ved overføringen av pengene, og de måtte ha navn og adresse samt et kontrollnr på kortet for å få behandlet ordren. Jeg sendte opplysningene med det samme, og sjekket samtidig med banken for å finne ut hva som hadde skjedd. Da fikk jeg vite at pengene allerede var trukket fra kontoen. Dette opplyste jeg også til SN. Det gikk ytterligere 3 dager før jeg fikk svar. I denne mailen sto det at kortnummeret ikke stemte med adressa jeg hadde oppgitt, og at jeg måtte fakse en bekreftelse på at det virkelig var jeg som eide kortet. Så jeg tok kontakt med banken, og regnet med at de ville hjelpe meg. Mannen jeg traff sa bare at firmaet virket useriøst, og jeg svarte at jeg var sikker på at dette ikke var tilfellet. Men jeg spurte om han kunne fakse bekreftelsen til SN. Det kunne han selvfølgelig ikke (svarte han spydig).

Så nå sitter jeg her og vet ikke helt hva jeg skal gjøre...

Har bestilt varer for over 1000 kr, og lurer derfor på hvordan fortollingen skjer (hvis jeg noen gang vil få varene jeg har bestilt da...). Dette er vel ikke noe de ordner på posten heller. Og fortolling på nettet funker også bare hvis man har bestilt for 200 - 1000 kr, ikke sant?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplevde noe ala det samme første gangen jeg handlet fra SN. De trakk beløpet fra kontoen min før orderen var blitt ferdigbehandlet. Jeg fikk også beskjed om at jeg måtte oppgi et kontrollnummer på visakortet mitt, deretter krevde de en bekreftelse fra banken min osv, men alt jeg trengte å gjøre var å oppgi faxnummeret til banken. Strawberrynet skulle ta kontakt med de. Fikk varene mine dog.

Skrevet

Høres ut som du har hatt temmelig uflaks. Jeg har handlet mange ganger og -aldri- hatt problemer. Kan hende dette er bare en teknisk feil og ikke deres feil. Jeg aner ikke. Og.. litt riski å handle for over 1000 kr første gang du handler et sted spør du meg. Folk her inne vet hvordan man fortoller, satse på de svarer.

Skrevet

Synd du har fått så mye trøbbel, mail dem igjen...det ordner seg på et vis.

De to første gangene jeg handlet ble varene stoppet i tollen. Gang nr to sendte jeg dem en mail om at jeg måtte betale toll. Fikk beskjed om å faxe over tollregningen, men klarte aldri å nå dem på fax (kom ikke frem). Mailet dem på nytt og fikk beskjed om at jeg kunne scanne regningen og sende den på mail. Så gjorde jeg det. Etter kun noen dager var pengene for utlagt toll satt inn på kontoen min :)

Jeg fikke raske svar når vi kommuniserte pr mail. Men i ettertid synes jeg det ble mye pes for å få pengene for tollen tilbake, så nå kjøper jeg stort sett for under kr 200,- pr. gang.

• 3 uker senere...
Skrevet

Nå er endelig varene mine på vei, GLEDER MEG!!!

Vet det er riski å bestille for så mye første gangen, og hadde ikke tatt sjansen dersom jeg ikke var sikker på at strawberrynet er seriøst. Har mange venner som handler der, og de har aldri hatt noen problemer. Dessuten kostet et av produktene jeg skulle ha over 1000 kr, og så bestilte jeg noen småting i tillegg.

Noen som vet hvor lang tid ekstra det tar når pakka blir stoppet i tollen? Det har gått 11 dager siden den ble sendt nå...

Skrevet

hadde aldri bestilt over 1000 kr fra SN, har alltid holdt meg til under 1000 kr grensen, helst under 200 kr, så slipper jeg toll-tullet.

Har aldri hatt noen problemer med SN og anbefaler det til alle. Det toll-tullet er ihvertfall ikke SN sin feil. det er dumme norkse toll regler, som er så urgamle og er klare for oppgradering for lenge siden.

Gjest Butterflygirl
Skrevet

Vil anbefale å bestille mindre, men heller flere ganger. Man får jo rabatt på det også. :wink: Bestilte nettopp to SN pakker som kom når de skulle.ikke noe problem. De skriver den riktige prisen på pakken nå, som flere her har påpekt.

Skrevet

Det var jo i utgangspunktet bare et produkt jeg skulle ha, og det kostet over 1000 kr. Får ikke tak i det her hvor jeg bor...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...