Gå til innhold

Løse bikkjer hver dag!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg passe lei! Jeg kan jo begynne å fortelle fra begynnelsen.

Vi flyttet hitt for et år siden. Vi hadde bodd her i en mnd, vi hadde en bikkje på prøve og alt funket helt fint til han ble angrepet av en labrador. Hunden går løs hele tiden og vi hadde vår i bånd. Da kvår satt stille og rolig ved siden av kristoffer plutselig så angriper denne labradoren vår bikkje. Men vi ser fortsatt at han går tur med bikkja løs. Vi sender han tilbake fordi vi ikke kan beholde han pga han ble agressiv etterpå og hadde andre dyr i huset vi måtte skille han fra.

Nå plutselig for noen mnd siden begynte det å gå 2 stk til med denne personen med en annen labrador, den ene er lys og den andre svart (den svarte angrep vår). Og de har begynt å gå løs med dem. Først fant jeg bikkja i hagan vår, jeg satte bånd på han fordi jeg skulle finne eieren, men når eieren ropte på bikkja og kom, slapp jeg han løs Men bikkja løp en annen vei og hørte ikke på eieren. Eieren var sur og sa ikke takk for at vi hadde stoppet han så han ikke løp til motorveien. Han fikk tak i han etter noen min.. Men etter det så gikk dem sammen med den svarte.

For noen dager siden så vi dem gå forbi huset vårt, med dem løse igjen. denne gangen var det bare en ung mann som gikk med dem. Når bikkja gikk inn i naboens hage, gikk han videre og til slutt forsvant han og bikkja var fortsatt i hagan. Han la ikke merke til at bikkja vår borte! Når jeg kom ut var bikkja borte. Så trodde jeg at bikkja kanskje hadde løpt gjennom skogen til eieren sin. Men når jeg snakket med en nabo 200 meter bort her ,så noen timer etterpå var den hos dem. og den stakk av igjen.

I går var jeg ute med vår bikkje. Det var mørkt og kl var 22.00, rundt den tiden. plutselig så var bikkja ved siden av meg og prøvde å få tak i han, men han stakk av. Halvtime etterpå så hørte jeg dem drev å plystra på han. Men da hadde han stikki av og jeg og damboer lette rundt oss.

Men poenget er at disse folkene har ikke kontroll på bikkjene sine og foreldrene mine har 2 bikkjer, og den ene ble angrepet av den lyse labradoren og de går med den løs langs veien! Jeg blir så provosert! Snart tørr jeg ikke å ta å gå tur med mine bikkjer engang..

Vi ringte jo politiet, og sa ifra. Men de kunne ikke gjøre noe så lenge vi ikke vet hba han heter eller hvor han bor. vi har bare sett han langs veien og gå forbi huset her, så han bor ikke så langt unna..

Hva bør vi gjøre?

Anonymous poster hash: da91e...794
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi ringte jo politiet, og sa ifra. Men de kunne ikke gjøre noe så lenge vi ikke vet hba han heter eller hvor han bor. vi har bare sett han langs veien og gå forbi huset her, så han bor ikke så langt unna..

Bikkja er jo som løshund å regne, skal man måtte vite hvem som eier en løshund før politiet tar affære? Høres ganske bakvendt ut.

Kanskje dere kunne ringt til Falken?

Anonymous poster hash: 00d14...d11

Skrevet

Neste gang hunden kommer i din hage så binder du den slik du gjorde. Så venter du til du ser eier, ber om navn og nummer, og sier at neste gang hunden er løs i din hage så vil du ringe politiet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips. Problemet er det at jeg tørr ikke, da må samboer ihvertfall. :P Hehe.

Vi ringte politiet og de ba oss om å ta det i egne hender(at vi snakket med han og skulle minne han på at det er båndtvang,siden det var det da.) var det han sa den andre gangen vi ringte, men hvis det ble for ukomfortabelt måtte samboer min gjøre det. Men da sa han at de ikke får gjort noe så lenge de ikke vet hvor disse personene bor eller heter.

Jeg vil ikke risikere at jeg lufter bikkjene mine også er de løse igjen.. De pleier også å gå tur uten bånd til dem, fordi de tror de ikke vil gjøre noe eller stikke av. Det har vi jo sett hvordan har gått... Men ser ikke ut som de tror at bikkjene dems ikke hører eller angriper andre. Han ene vet jo det da med tanke på at han stod noen meter unna når den angrep vår gamle.

AnonymBruker
Skrevet

Få tak i hunden og få den levert for som søren til Falck eller Viking. Så blir det dyrt å få ut hunden.

Anonymous poster hash: c1dd7...b96
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Få tak i hunden og få den levert for som søren til Falck eller Viking. Så blir det dyrt å få ut hunden.

Anonymous poster hash: c1dd7...b96

får ikke det da vi ikke har lappen noen av oss.

AnonymBruker
Skrevet

får ikke det da vi ikke har lappen noen av oss.

De kommer og henter løshunder hvis man ringer.

Anonymous poster hash: a0693...379

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hmm, du kan kanskje ringe politiet og be de sette den på kennel? -da må eierne betale kausjon for å få den ut.

Men alle vet jo at slike saker ikke blir prioritert.. Du må nok i første omgang huke fatt i eieren og fortelle at du ikke kan ha det slik og at du tilkaller politiet dersom de ikke viser hensyn, også må du nesten bare se hva som skjer..

Skjønner godt at det er en kjedelig situasjon, om du synes det er ubehagelig å ta det opp kan du jo putte en lapp i postkassa feks?

Jeg hadde naboer som leide et hus ved siden av, de var fra en annen kant av landet og gikk på avrusning. De hadde vel flyttet fra et belastet miljø vil jeg tro..

De hadde to schefere som ofte gikk løse, opplevde aldri at de angrep, men da jeg gikk tur forbi med min hind satt de på trappa og flekket tenner og fulgte oss med blikket. Utrolig ekkelt! Jeg sa ifra flere ganger uten at de brydde seg. Jeg ringte kommunen til slutt og sa ifra. De tok kontakt med politiet. Vet ikke om det var derfor, men disse folkene flyttet etter et par måneder..

Anonymous poster hash: 5e783...181

AnonymBruker
Skrevet

Jammen er folk frekke! Om noen så mye som prøver å ha lausbikkjer nær meg så gir jeg bikkja et velrettet spark om den snuser på meg. Da får som regel pipa en annen lys hos hundeeierne.

Anonymous poster hash: f2ff1...8ef
AnonymBruker
Skrevet

Jammen er folk frekke! Om noen så mye som prøver å ha lausbikkjer nær meg så gir jeg bikkja et velrettet spark om den snuser på meg. Da får som regel pipa en annen lys hos hundeeierne. Anonymous poster hash: f2ff1...8ef

Straffe hunden for å ha dårlige eiere? Du burde få et spark midt i r... selv.

Anonymous poster hash: ac795...f01

• Liker 2
Skrevet

Få fatt i hunden og lever den til politiet.

Siden du nevner foreldrene dine antar jeg at de bor i nærheten? Dersom de har førerkort og bil har gjerne de mulighet til å kjøre hunden til politiet/falck/viking.

Jeg begynner å bli rimelig drittlei av folk som aboslutt må gå med hundene sine uten bånd hvor det er allmenn ferdsel. Ofte går de rett i forsvarsposisjon med en rimelig aggressiv tone om man sier noe til dem. Ser ikke problemet med å ha hunden i bånd, det finnes jo snellebånd som gir hunden ganske mye frihet til å bevege seg samtidig som eier har grei mulighet til å hanke den inn igjen om det kommer noen gående. Herregud altså, jeg blir så frustrert! Måtte få luftet det litt her....

AnonymBruker
Skrevet

Ikke mange dager til båndtvangen trer i kraft. Da har du loven på din side😊. Kjedelig med uansvarlige hundeeiere som slipper hunden sin når de ikke har kontroll. Absolutt for at man skal kunne slippe hunden sin, men da må man ha kontroll😊.

Anonymous poster hash: fe064...78e

Skrevet

Ikke mange dager til båndtvangen trer i kraft. Da har du loven på din side. Kjedelig med uansvarlige hundeeiere som slipper hunden sin når de ikke har kontroll. Absolutt for at man skal kunne slippe hunden sin, men da må man ha kontroll.

Anonymous poster hash: fe064...78e

Båndtvang gjelder hele året for folk som ikke har kontroll på hunden sin.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Båndtvang gjelder hele året for folk som ikke har kontroll på hunden sin.

En hund er ikke en radiostyrt bil. Bare sånn til opplysning. Man kan ha 98 % kontroll, men aldri 100 %. Det er et levende dyr.

Skrevet (endret)

En hund er ikke en radiostyrt bil. Bare sånn til opplysning. Man kan ha 98 % kontroll, men aldri 100 %. Det er et levende dyr.

Har vel ikke skrevet at en hund er en radiostyrt bil heller. Kommer ikke hunden på innkalling har man ikke kontroll på hunden, og ut fra det TS skriver løper denne hunden løs hver dag. Dermed har ikke eier kontroll på hunden, og skal da ha den gå i bånd.

Det kan skje alle at hunden ser noe mer spennende og løper avgårde, men dersom dette skjer daglig skal man selfølgelig bruke bånd hele året.

edit: skrivefeil

Endret av arcsin
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jammen er folk frekke! Om noen så mye som prøver å ha lausbikkjer nær meg så gir jeg bikkja et velrettet spark om den snuser på meg. Da får som regel pipa en annen lys hos hundeeierne.

Anonymous poster hash: f2ff1...8ef

DU skulle fått et skikkelig spark der du virkelig hadde kjent det!!!! :frustrert::frustrert:

Anonymous poster hash: 340e4...c3e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid forsvarsspray med meg. Jeg har en liten hund som ikke kan hjelpe seg selv om det oppstår en situasjon med store hunder. Jeg tar ikke fem flate øre for å bruke den om jeg må.

Anonymous poster hash: 99ded...011
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid forsvarsspray med meg. Jeg har en liten hund som ikke kan hjelpe seg selv om det oppstår en situasjon med store hunder. Jeg tar ikke fem flate øre for å bruke den om jeg må. Anonymous poster hash: 99ded...011

Hva slags spray er det?

Anonymous poster hash: c74e8...ccd

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags spray er det?

Anonymous poster hash: c74e8...ccd

En mildere versjon av pepperspray, som ikke skader synet, men blender deg og svir noe sinnsykt.

Anonymous poster hash: 28b3e...019

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...