AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 #21 Skrevet 26. mai 2015 Har brukt havremelk til mange ting pga et familiemedlem med melkeallergi. Synes det fungerer supert som erstatter i bakst og andre matretter, men har aldri testet det ut som drikke eller på frokostblandinger. Det har også svært lite kcal (omtrent det samme som ekstra lett melk). Har ikke undersøkt mandelmelk, men siden mandler har veldig mange kcal regner jeg med at mandelmelk også har det? Anonymous poster hash: 60d2c...c54
Vulpes Skrevet 27. mai 2015 #22 Skrevet 27. mai 2015 Lenge etter at dette ble skrevet, har jeg endelig fått somlet meg til å forsøke. Jeg er kjempefornøyd med resultatet, melka smaker mye mer nå når jeg droppet det styret det er å sile den. Kenwooden min har ikke vært så flink til å kutte opp de seige skallene, så jeg vurderer å skrelle mandlene neste gang. Så takk igjen for godt tips Har liksom ikke falt meg inn før at det gikk an å hoppe bukk over silinga.Anonymous poster hash: ca900...ed0 Så bra at du ble fornøyd! Glad for å være til hjelp ;D
rouge noir Skrevet 27. mai 2015 #23 Skrevet 27. mai 2015 (endret) Jeg liker også den best, men den tåler jo ikke oppvarming fordi den lett skiller seg. Tror i hvert fall det er varmen som gjør det, siden den blir kornete i kaffen? Da jeg lagde kaffe med vegansk melk ble den kornete og ekkel om jeg begynte med kaffe og helte opp melk, men når jeg gjør det omvendt.. jess. (Eller var det andre veien? Uansett, en funket, en funket ikke.) Jeg liker havremelk. Oatly sin har også B12 i seg. Jeg har brukt å velge varianter som har det, finnes flere. Red: og skulle du savne rømme eller dip har Oatly 'rømme' også :D Endret 27. mai 2015 av rouge noir
palamina Skrevet 27. mai 2015 #24 Skrevet 27. mai 2015 Da jeg lagde kaffe med vegansk melk ble den kornete og ekkel om jeg begynte med kaffe og helte opp melk, men når jeg gjør det omvendt.. jess. (Eller var det andre veien? Uansett, en funket, en funket ikke.) Jeg liker havremelk. Oatly sin har også B12 i seg. Jeg har brukt å velge varianter som har det, finnes flere. Red: og skulle du savne rømme eller dip har Oatly 'rømme' også :D Ok, jeg har alltid oppi kaffen først, så da kan det være melk1 kaffe2 funker! Men den rømmen til Oatly skal du få ha for meg ja, den er ikke mye tilfredsstillende. Prøvde å lage dip med den, usj.
rouge noir Skrevet 27. mai 2015 #25 Skrevet 27. mai 2015 Ok, jeg har alltid oppi kaffen først, så da kan det være melk1 kaffe2 funker! Men den rømmen til Oatly skal du få ha for meg ja, den er ikke mye tilfredsstillende. Prøvde å lage dip med den, usj. Prøv det Hehehe, det er jo den havresmaken. Litt.. treaktig, kanskje. Jeg kjenner den av melka også. Samboeren hater den, men jeg synes den er litt god. Han foretrekker usøtet soya når han går for vegansk melk.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #26 Skrevet 20. juli 2016 Soyamelk fra alpro, havremelk fra oatly, rismelk fra coop, kokosmelk fra gogreen. Det er de jeg vet om ihvertfall Anonymkode: 2b1df...c98
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #27 Skrevet 20. juli 2016 Kvinner som inntar soyaprodukter regelmessig gambler med sin egen helse. Anonymkode: 5619b...978
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #28 Skrevet 20. juli 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Kvinner som inntar soyaprodukter regelmessig gambler med sin egen helse. Anonymkode: 5619b...978 Det må du nesten ha en troverdig kilde på. Anonymkode: 03748...27b
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #29 Skrevet 20. juli 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det må du nesten ha en troverdig kilde på. Ja, det finnes en haug studier på dette. Soya er ikke bra for kvinner. Anonymkode: 5619b...978
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2016 #30 Skrevet 20. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Ja, det finnes en haug studier på dette. Soya er ikke bra for kvinner. Anonymkode: 5619b...978 Så hvorfor har du ikke vedlagt noen troverdige kilder? Når du fremmer en påstand bør du kunne dokumentere den. Anonymkode: 03748...27b
veraa94 Skrevet 23. juli 2016 #31 Skrevet 23. juli 2016 Smak deg frem til det du liker best. Jeg foretrekker alpro mandelmelk (usukret) og alpro kokosmelk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå