arcsin Skrevet 18. mars 2015 #1 Skrevet 18. mars 2015 Hvordan vasker dere vaskemaskinen, og hvor ofte gjør dere det? Jeg har pleid å kjøre maskinen på det varmeste, lengste programmet med en halv flaske blank eddik. Flere gode tips?
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #2 Skrevet 18. mars 2015 Så er det dette med eddik og mer og mer elektroniske vaskemaskiner da, som vi har flere tråder på fra før av.... vår vaskemaskin blir snart to år gammel. Den kjøres med vaskepulver, ikke flytende middel, på 95 grader 1 til 2 ganger for mnd. Ellers blir den ikke vasket. Vi bruker ikke såpeskuffen, men vaskeball, for å unngå søl og rester som ligger og lagger æsj. Skyllemiddel bruker vi heller ikke. Sist men ikke minst, vi vasker av matrester og annet barnesøl på klærne før vi stapper dem i maskinen. Og vi stapper ikke maskinen knall full. Den tar 6 kg tørt tøy, vi har en periode veid tøyet for å få en formening om kg. Anonymous poster hash: 2541e...8c2
arcsin Skrevet 18. mars 2015 Forfatter #3 Skrevet 18. mars 2015 Beklager hvis dette er blitt spurt om før i gamle tråder.. Prøvde å søke før jeg postet, men fant ikke noe.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #4 Skrevet 18. mars 2015 Så er det dette med eddik og mer og mer elektroniske vaskemaskiner da, som vi har flere tråder på fra før av....Anonymous poster hash: 2541e...8c2 Har du link til eller relevant info om at eddik ikke skal brukes i vaskemaskin? Anonymous poster hash: 04e12...a61 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #5 Skrevet 18. mars 2015 Vi kjører rens en gang i mnd. Kjøper sånn tre-pakk med rens i fra Omo og setter på 95 graders vask. Vasker også kokevask en gang i uken ellers. Anonymous poster hash: 4c9ae...48a
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #6 Skrevet 18. mars 2015 Jeg har vel aldri brukt å rengjøre vaskemaskinen noe særlig. Kokvask kjører jeg minst en gang i uka uansett(alt av håndklær og kluter blir vasket på 95 gr her i huset) Bruker flytende vaskemiddel, skyllemiddel innimellom. Bruker heller eddik enn skyllemiddel(bruker det fram til jeg får håndfast bevis for at det ødelegger vaskemaskinen) Doseringskammeret tar jeg ut og bløtlegger i klorinvann når det blir grisete. Smuss og slikt som samler seg på glasset og pakningen, tørker jeg av med en fuktig klut Anonymous poster hash: 04e12...a61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå