Gå til innhold

MS Servicepack 2

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Hillary..

Nå kommer Microsoft med Servicepack 2 for XP som angivelig skal tette igjen sikkerhetshull etc. Jeg stoler ikke på Microsoft! Denne pakka lager tydeligvis krøll for de fleste andre programmer, no MS innrømmer i denne listen:

http://support.microsoft.com/default.aspx?...ct=windowsxpsp2

Servicepack 2 fungerer kanskje ikke med antivursprogrammer som Norton (Symantec), Norman og McAfee. Hva vil Microsoft? Jeg er mistenksom... IE 6.0 har stadig små kræsj, og ikke bare på min egen maskin, men også på jobb, i et stort netteverk...

(En grunn til at jeg nå mest bruker Mozilla Firefox nettleser)

Jeg vet ikke om jeg vil ha Microsoft på maskina mi, jeg, men hva slags valg har jeg. Har ny PC....

Antivirusprogram må jeg har, og jeg stoler på Symantec.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ting slutter å fungere nettopp fordi Microsoft tetter igjen en del hull som aldri skulle vært der i utgangspunktet, og som slurvete utviklere har utnyttet fordi det er praktisk.

Hvis du ikke vil ha Windows, så er det greieste å gå for en Linux-distro. Red Hat koster vel penger nå, men du kan få Linux-distroer gratis eller for varierende mengde penger.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hillary..

Kan ingenting om Linux, men skal jammen begynne å snuse. Fungerer det med det meste? Det som er litt dumt er at jeg jo har Office..... eller fungerer linux med Office?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn

Red Hat har en gratisversjon som heter Fedora (som jeg sitter med akkurat nå ;) ). Ellers er vel de mest populære gratis-distroene Fedora, SuSE og Mandrake. Vil dog ikke anbefalle Mandrake.

Office kan fungere sammen med Crossover Office, som er en mellomvare man kan kjøre noen windows-applikasjoner. Ellers har man jo Open Office.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hillary..

Jeg blir mektig irritert på mIcrosoft, men jeg får se. Driver mest med surfing, e-post, skriving i Word og hjemmeside-mekking (har frontpage). Man er jo bundet til monopolet her. Men det finnes dte vel utallige andre eksempler på i livet også...

Men jeg begynnerå bli paranoid og tror de ønsker litt mer kontroll enn godt...de spionerer sikkert, vet dere....på oss..

:frustrert: 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn

Men jeg begynnerå bli paranoid og tror de ønsker litt mer kontroll enn godt...de spionerer sikkert, vet dere....på oss..

:frustrert: 8)

Ikke så langt unna sannheten faktisk. Det følger med noe spyware i windows media player. De har også planer om å overvåke hva slags filer vi spiller av på PC-en,, om de f.eks er lovlig eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke så langt unna sannheten faktisk. Det følger med noe spyware i windows media player. De har også planer om å overvåke hva slags filer vi spiller av på PC-en,, om de f.eks er lovlig eller ikke.

Det hjelper ikke stort ettersom slik overvåking er ulovlig i Norge. Dersom et selskap skulle kontakte deg etter å ha funnet film eller musikk på maskinen din ved hjelp av overvåkning av denne typen kan du anmelde dem for innbrudd på dataen din. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Admin'C
Red Hat har en gratisversjon som heter Fedora (som jeg sitter med akkurat nå ;) ). Ellers er vel de mest populære gratis-distroene Fedora, SuSE og Mandrake. Vil dog ikke anbefalle Mandrake.

Office kan fungere sammen med Crossover Office, som er en mellomvare man kan kjøre noen windows-applikasjoner. Ellers har man jo Open Office.

titt først på suse tenker jeg, har du barn på skolen så tror jeg win er ett must for at de skal øve seg. Det er det de bruker på skolen, blir fort stemplet hvis du bruker linux. Dessuten så er det som å bruke en kalkis fra texas når de andre bruker casio på vgs, veldig tungvindt selv om de kan det samme (texasen kan litt til)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn

Det hjelper ikke stort ettersom slik overvåking er ulovlig i Norge. Dersom et selskap skulle kontakte deg etter å ha funnet film eller musikk på maskinen din ved hjelp av overvåkning av denne typen kan du anmelde dem for innbrudd på dataen din. :wink:

Hvem har sagt noe om at noen skal kontakte noen? De brukes for å kartlegge info. Kun politiet kan vite noe infor bak ip-adressene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn

titt først på suse tenker jeg, har du barn på skolen så tror jeg win er ett must for at de skal øve seg. Det er det de bruker på skolen, blir fort stemplet hvis du bruker linux. Dessuten så er det som å bruke en kalkis fra texas når de andre bruker casio på vgs, veldig tungvindt selv om de kan det samme (texasen kan litt til)

Nei man kan ikke bruke Linux for da blir ungen mobba. Jada...Det er faktisk en del skoler som har gått over til Linux på v.g.s, btw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Admin'C

Er jo kjedlig når de lærer ms office på skolen men så har de det ikke hjemme. Kan fort bli til at de dropper det når de må lære det nesten dobbelt opp. Men dette kan jo ikke jeg vite så det er jo bare å prøve.

Nei man kan ikke bruke Linux for da blir ungen mobba. Jada...Det er faktisk en del skoler som har gått over til Linux på v.g.s, btw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hillary..

Symantec hevder at man kan kjøre Norton sammen med XP, så da får vi se...

--------------

Q: How will installing Service Pack 2 affect the Symantec products I already have installed?

A: This varies based on the Symantec products that you own:

Norton AntiVirus

Installing Service Pack 2 will not affect Norton AntiVirus. The Windows Security Center will be aware that you have Norton AntiVirus installed, but it will not be able to determine its working status due to Symantec's tamper-protection technology.

Norton Firewall/Norton Internet Security

Installing Service Pack 2 will not affect Norton Personal Firewall or Norton Internet Security. The Windows Security Center will be aware that you have one of these products installed, but it will not be able to determine their working status due to Symantec's tamper-protection technology.

Norton AntiSpam

Installing Service Pack 2 will not affect Norton AntiSpam.

Norton SystemWorks

Installing Service Pack 2 will not affect Norton SystemWorks. The Windows Security Center will be aware that you have Norton AntiVirus installed but it will not be able to determine its working status due to Symantec's tamper-protection technology.

Norton GoBack

Installing Service Pack 2 will not affect Norton GoBack.

Norton PartitionMagic

Installing Service Pack 2 will not affect Norton PartitionMagic.

Norton Ghost

Installing Service Pack 2 will not affect Norton Ghost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Devil's Spawn

Joda. Hvis du leste IT-avisens artikkel f.eks tok de vel litt hardt i da de skrev "SP2 dreper 180 programmer". Sannheten er vel at den innebygde firewallen stopp internett-tilgang i utgangspunktet til Norton. Altså man må justere litt på innstillingen. Det her går så bra atte ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Kan ingenting om Linux' date=' men skal jammen begynne å snuse.[/quote']

Ja gjør det, og velkommen etter. :)

Det finnes mange distroer der ute. Noen er veldig "messy" og "buggete" (Mandrake). Noen er er litt "nedskalerte" og ryddige. Suse er en av disse ryddige, men koster penger hvis man vil ha med support på kjøpet!

Suse Personal, er ofte grei for en nybegynner, men det følger ikke så veldig mye programvare med. Den er litt "hemmet" for å si det slik.

Vil også anbefale FreeBSD, men det forutsetter at du innfinner deg i å kanskje lese manualen TI GANGER, før du forstår noe som helst! Når du først har fått innstallert FreeBSD og begynner å skjønne noe, vil du oppdage at FreeBSD er DØNN STABILT, og så ryddig og oversiktlig som bare Windows og Linuxbrukere kan drømme om! :-) . Du får en god "kvalitetsfølelse" når du sitter med en FreeBSD-maskin

En skikkelig "Rolls Royce" med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Hillary..

Hvis jeg orker å bytte, så trenger jeg noe litt enkelt. Ikke fordi jeg er tett i pappen, men fordi jeg er utålmodig og ikke er så veldig interessert i det tekniske.

Jeg vil ha noe som funker når jeg trykker på knappen omtrent... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Da burde du ta en titt på Suse. Koster vel rundt 500 kr. med moms og frakt hos linuxbutikken.no, hvis du er interessert i å ha med support. Hvis ikke, finner du sikkert en iso-fil på kazaa eller torrent.

Hvis du skal kjøpe, anbefaler jeg deg å laste ned Suse Live Eval. som kan lastes ned gratis. Dette er noe ala Knoppix. Da ser du hvordan Suse Personal 9.1 vil virke på maskinen din, og om du blir fornøyd eller ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...