Gå til innhold

Joggesko

Gjest Lizbet

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha nye joggesko, men har masse dårlig erfaring med kjøp tidligere. Skoene har ikke vært gode, så det har blitt lite eller ingenting ut av det.

Nå skal jeg begynne å løpe sammen med sambo, og tenkte kanskje det kunne bidra litt til at jeg holdt ut.

Men hva slags sko???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ehh... Er ikkje lett å svare på eigentleg. Men ingen tvil om at riktige og gode sko er ein føresetnad for positive opplevingar på joggetur.

Eg har no eit par Brooks-sko som er supre til min fot (har ganske smal fot, og nokså høg boge under foten). Men eg vil anbefale deg å gå på ein velassortert sportforretning og prøve mange ulike merke og modellar. Kjenn etter at skoen støttar foten godt over alt, at han sit godt på, og at det kjennest bra når du spring.

Lukke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sko kan være dårlige. Men de kan like gjerne være gode, men dårlige for deg og din fot og din løpestil. Derfor er det viktig å ikke bare lete etter "en god sko", men en sko som er god for deg.

Anbefaler Løplabbet, der har de tredemøller hvor de på skjerm ser på løpestilen din, dvs hvordan du setter foten under deg når du løper - og en speilkasse hvor de ser hvordan foten din er bygget.

Løplabbet har butikker flere steder i Norge.

Det er sikkert andre butikker som også har tilsvarende sjekk av foten, men jeg vet ikke hvilke butikker det i så fall er. Uansett anbefaler jeg deg å lete etter dem. Nei, man får kanskje ikke kjøpt løpesko på salg til 200,- men man får en solid og kvalitetsmessig forsikring om at man i hvert fall ikke får noe som blir helt feil.

Jeg kjenner flere som har hatt diverse vondter i ben og føtter, som har vært avhjulpet med rett og slett riktig sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da trur jeg jeg skal ta meg en tur dit å se.

Har diskutert med sambo, og vi var enige om at det var ikke noe vits i at jeg gikk i en hvilken som helst butikk en gang til og kjøpte noen sko som vistnok skulle være gode også er de ikke gode når jeg skal løpe på dem allikevel.....

Det er i alle fall verdt et forsøk.

Takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har iallfall veeeldig god erfaring med Adidas Supernova... Kjempegode for meg, og jeg er kresen på sko. Det betyr ikke at de trenger å være like gode på din fot selvfølgelig... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...