Gå til innhold

hjelppppppp hva er tomato paste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg skal lage en rett i dag som jeg har sett på youtube. På den videoen sier hun at tomato paste er ikke samme som tomato puree. Hvor finner jeg tomato paste? Hva heter den på norsk?får jeg kjøpt på meny?

Skrevet

Joda, det er det samme som tomatpurè.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke det samme. Tomato paste er innkokte, reduserte tomater som er silt av. Tomatpuré er skoldede tomater som er knust og silt av. Tomato paste har mye mer fortettet smak enn tomatpuré. Hvis man skal erstatte paste med puré trenger man mer. Man kan koke inn pureen eller justere konsistensen med å droppe noe annen væske.

Anonymous poster hash: b2e41...463
  • Liker 2
Skrevet

Det er ikke det samme. Tomato paste er innkokte, reduserte tomater som er silt av. Tomatpuré er skoldede tomater som er knust og silt av. Tomato paste har mye mer fortettet smak enn tomatpuré. Hvis man skal erstatte paste med puré trenger man mer. Man kan koke inn pureen eller justere konsistensen med å droppe noe annen væske.

Anonymous poster hash: b2e41...463

Enig i dette. Det er ikke helt det samme. Dessuten finnes "tomato paste" i flere varianter. Noen har kraftigere smak enn andre (det finnes både singolo, doppio og triplo concentrato).

• Liker 1
Skrevet

Takk for så mange raske svar. Men hva skal bruke da? Hvor får jeg kjøpt tomato paste?

AnonymBruker
Skrevet

Hva er hjelppppppp?

Anonymous poster hash: 41ad1...1cc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Problemet ditt er at tomato puree på engelsk og tomatpuree på norsk ikke er samme ting. Tomato puree er, som en tidligere poster skrev, skåldede tomater som er kjørt til en jevn masse. En grei erstatning for dette er rett og slett å hive en boks hermetiske tomater i blenderen. Jeg er usikker på om vi har et eget norsk uttrykk for dette produktet i Norge.

Tomato paste er det samme som vi kaller tomatpuree i norge. Altså tomater som er kokt ned til en tykk, konsentrert masse.

Anonymous poster hash: 490ee...cbc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...